تحقیق جامعه شناسی سینما و نظریات مرتبط با آن با فرمت ورد
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
تحقیق جامعه شناسی سینما و نظریات مرتبط با آن با فرمت ورد دارای ۲۵ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد تحقیق جامعه شناسی سینما و نظریات مرتبط با آن با فرمت ورد کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی تحقیق جامعه شناسی سینما و نظریات مرتبط با آن با فرمت ورد،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن تحقیق جامعه شناسی سینما و نظریات مرتبط با آن با فرمت ورد :
دید کلی :
هدف از این تحقیق بررسی جامعه شناسی سینما و نظریات مرتبط با آن با فرمت docx در قالب ۲۲ صفحه ورد بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش می باشد
توضیحات کامل :
هدف از این تحقیق بررسی جامعه شناسی سینما و نظریات مرتبط با آن با فرمت docx در قالب ۲۲ صفحه ورد بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش می باشد
تحقیق جامعه شناسی سینما و نظریات مرتبط با آن با فرمت ورد
فهرست مطالب
ساختگرایی تکوینی
نظریه صنعت فرهنگی
نظریه مولف
چهارچوب نظری
نظریه جامعه شناختی جورج هواکو
منابع
لوسین گلدمن واضع نظریهی ساختگرایی تکوینی در حوزهی جامعهشناسی هنر و ادبیات است. گلدمن در کار خود از بررسی به سبک و سیاق ساختارگرایی سنتی فراتر میرود و از جنبهای پویا به ساختارها مینگرد. به باور گلدمن اصطلاح ساختار دارای جنبهای ایستاست و این در حالیاست که انسانها در کنشهای هر روزهی خود نه با ساختارها بلکه با ساختگیری ساختارهای جدید و ساختشکنی ساختارهای کهنه روبرو هستند. از این نقطه نظر، گلدمن در بررسی خود از آثار ادبی (به مثابهی آفرینشهای فرهنگی) دیدگاهی دیالکتیکی را اتخاذ میکند.
اصطلاح ساختگرایی تکوینی نشان میدهد که بررسی ساختارها به خودی خود ، به شیوهای ایستا و تغییرناپذیر، مورد نظر نیست بلکه هدف ، بررسی فرآیند دیالکتیکی تحول ساختارها و کارکرد آنها است ، و این اندیشه بی تردید ، سرچشمهی مارکسیستی دارد. (پاسکادی، ۱۳۷۶ : ۵۶) گلدمن نیز همانند لوکاچ و گرامشی به جریان دیالکتیکی – تاریخی مارکسیسم تعلق دارد و آثار او کوششی است دقیق و منظم برای درک تاریخی علوم انسانی به طور عام و جامعهشناسی فرهنگ به طور خاص. (لووی و نعیر ، ۱۳۷۶: ۴۰)
در نظر گلدمن کاربرد روش دیالکتیکی – یعنی ساختگرایی تکوینی – در بررسی جامعه بیش از هر چیز به معنای دریافت پدیدههای اجتماعی در تاریخمندی آنها است. (همان ، ۱۳۷۶: ۴۰) گلدمن بر این اعتقاد است که نقش فرد در آفرینش ادبی یا فلسفی به مانند هر واقعیت دیگر دیالکتیکی است و باید در همین مقام در پی درک آن برآمد . از نظر وی آفرینشهای فرهنگی نه محصولاتی فردی بلکه آفریدههایی جمعی هستند و در این میان به نقش طبقات بیش از سایر گروههای اجتماعی اهمیت میدهد.
” در نظر گلدمن طبقه را باید بر مبنای سه عامل مستقل اما متفاوت تعریف کرد : نقش در مناسبات تولید ؛ مناسبات میان دیگر طبقات ؛ جهاننگری ویژه .” (همان ، ۱۳۷۶: ۴۰) گلدمن به مانند مارکسیستهای جبرگرا سرشت و محتوای آثار فرهنگی را به عوامل اقتصادی تقلیل نمیدهد و در تحلیلهای وی استقلال نسبی پدیدههای فرهنگی به دقت تعیین و فرض شده است. آنچه که در تحلیلهای او اهمیت اساسی دارد «جهاننگری» ویژهی طبقات است که یکی از مفاهیم اساسی اندیشه ی گلدمن را تشکیل میدهد.
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.