پاورپوینت بررسی بیوگرافی و تحلیل آثار معمار مطرح هوشنگ سیحون


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل فشرده
2120
3 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 پاورپوینت بررسی بیوگرافی و تحلیل آثار معمار مطرح هوشنگ سیحون دارای ۶۶ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است

شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.

لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت بررسی بیوگرافی و تحلیل آثار معمار مطرح هوشنگ سیحون،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پاورپوینت بررسی بیوگرافی و تحلیل آثار معمار مطرح هوشنگ سیحون :

پاورپوینت بررسی بیوگرافی و تحلیل آثار معمار مطرح هوشنگ سیحون

بخشی از مطلب

هوشنگ سیحون در ۳۱ آگوست ۱۲۹۹ در تهران متولد شد. این معمار و نقاش ایرانی ، استاد معماری و رئیس سابق دانشکده هنرهای زیبا دانشگاه تهران بود. هوشنگ سیحون در خانواده موسیقی متولد شد. پدربزرگش ، میرزا عبدالله فراهانی ، بنیانگذار موسیقی سنتی بود که به پدر موسیقی سنتی فارسی معروف بود. مادر او ، موحد خانم ، تار و سه تار و مرحوم احمد عبادی ، استاد بزرگ سه لایه ، عموی سیحون است. همسر سابق وی معصومه سیحون وی همچنین نقاش و صاحب گالری سیحون در تهران بود.
مقبره ابن سینا ، اولین اثر معماری هوشنگ سیحون است
وی با بازگشت به ایران در سن ۲۵ سالگی ، نخستین اثر معماری خود را ، یک بنای یادبود مقبره ابن سینا ۱۹۴۵ طراحی کرد. در سال ۱۹۴۵ و در جریان برگزاری مسابقه معماری مقبره ابن سینا با دیدگاههای مطلوب آندره گدار و محسن فروغی ، طراحی هوشنگ سیحون به عنوان بهترین مسابقه طراحی انتخاب شد و ساخت این بنا در سال ۱۹۵۴ به پایان می رسد. این اثر در تاریخ ۲۱ مه ۱۹۹۷ به عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.
کارهای معماری هوشنگ سیحون ۱
هوشنگ سیحون ، مرد ساختمانهای دائمی
هوشنگ سیحون به عنوان مرد ماندگار در بناهای تاریخی شناخته می شود. وی آثار مشهور خود را در طول کار خود در ایران طراحی کرد ، بناهایی که توسط این هنرمند ایرانی ساخته شده است به عنوان بخشی از تاریخ مدرن معماری و ادغام آن با معماری سنتی جابجا می شود. با توجه به شخصیتی که وی برای سیحون طراحی کرده بود ، ویژگی مهم هوشنگ سیحون بود. وی در طول سالهای فعالیت خود عضو شورای ملی باستان شناسی ، شورای عالی شهرسازی ، شورای مرکزی کلیه دانشگاه های ایران و کمیته بین المللی یونسکو برای ایکوموس بوده است. به مدت ۱۵ سال مسئولیت مرمت بناهای تاریخی ایران را بر عهده داشته است.
از جمله پروژه های طراحی وی می توان در مقبره های بزرگ خیام ، کمال الملک ، بوعلی سینا ، نادرشاه افشار ، سرهنگ محمدتقیقان پاسایان و ده ها مقبره یافت. طراحی موزه توس در سال ۱۹۶۸ و ساختمان بانک سپه در میدان توپخانه از دیگر طرح های مهم هوشنگ سیحون است.
از جمله آثار دیگر هوشنگ سیحون ، مانند ساختمانهای سازمان نقشه برداری در کل کشور ، کارخانه مهد کودک کوروش اخوان ، کارخانه وعده غذایی مرشتی ، مجتمع آموزشی یاغی آباد ، سینما آسیا ، سینمای مرکزی ، کارخانه Kanaderadi (فعلی زمزم) در تهران و اهواز ، همچنین می توان به کارخانه عصر یخبندان اخوان و ۱۵۰ پروژه مسکونی اشاره کرد.و….

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.