پاورپوینت بررسی بیوگرافی و تحلیل آثار معماری فرانک لوید رایت


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل فشرده
2120
3 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 پاورپوینت بررسی بیوگرافی و تحلیل آثار معماری فرانک لوید رایت دارای ۸۴ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است

شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.

لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت بررسی بیوگرافی و تحلیل آثار معماری فرانک لوید رایت،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پاورپوینت بررسی بیوگرافی و تحلیل آثار معماری فرانک لوید رایت :

پاورپوینت بررسی بیوگرافی و تحلیل آثار معماری فرانک لوید رایت

بخشی از مطلب

فرانک لوید رایت به عنوان یکی از اشخاص مؤثر در معماری غربی مدرن به شمار می آید اساساً در طرح های مبتکرانه او،از سبک ساختمان سازی براساس اشکال طبیعی استفاده می شود که به عنوان معماری ارگانیک نامیده می شود .
رایت معماری ارگانیک را با عبارات زیر تعریف می کند :
۱- طبیعت : فقط شامل محیط خارج مانند ابرها،درختان وحیوانات نمی شود     بلکه شامل داخل بنا واجزا ومصالح آن نیز می باشد
۲- ارگانیک : به معنای همگونی وتلفیق اجزا نسبت به کل وکل نسبت به اجزا می باشد.
۳- شکل تابع عملکرد: عملکرد صرف صحیح نمی باشد بلکه تلفیق فرم وعملکرد واستفاده از ابداع وقدرت تفکر انسان در رابطه با عملکرد ضروری است. فرم وعملکرد یکی هستند.
۴- لطافت: تفکر وتخیل انسان باید مصالح وسازه سخت ساختمان را به صورت فرمهای دلپذیر و انسانی شکل دهد.همانگونه که پوشش درخت وگلهای بوته ها،شاخه های آنها را تکمیل میکند.مکانیک ساختمان باید در اختیار انسان باشد ونه با العکس .
۵- سنت: تبعیت ونه تقلید از سنت اساس معماری ارگانیک است.
۶- تزئینات : بخشی جدایی ناپذیر از معماری است . رابطه تزییات به معماری همانند گلها به شاخه های بوته می باشد.
۷- روح:روح چیزی نیست که به ساختمان القا شود بلکه باید دردرون آن باشد واز داخل به خارج گسترش یاید.
۸-بعد سوم:بر خلاف اعتقاد عمومی ،بعد سوم عرض نیست ، بلکه ضخامت وعمق است.
۹-فضا:عنصری است که دائما باید در حال گسترش باشد.فضا یک شالوده پنهانی است کهتمام ریتمهای ساختمان باید از آن منبعث شوند و در آن جریان داشته باشند .
هنر و صنایع ( هنر و پیشه ) – ساختمانهای ژاپنی – مکتب شیکاگو در کل سه هدف عمده رایت عبارتند از : ارتباط سیال بین داخل و خارج با گشودگی های مداوم و عناصر برنامه ریزی شده افقی بودن چشمگیر آنها که ارتباط کامل با زمین به وجود می آورد . تقارن محوری برای تمرکز سیالیت در نقاط مشخص ، برای نمونه در جلوی بخاری یا به سمت منظر اصلی ( چشم انداز ) بکار گرفته شده است .
نظریات رایت در مورد معماری ، در سال ۱۹۳۰ ، اصول برنامه ریزی برگرفته شده از کتاب رایت در معماری و دموکراسی :
۱- کم کردن دیوارهای داخلی و ایجاد یک محیطی برای جریان هوا ، نور و چشم انداز به طوری که در کل پیوسته نشان داده شود .
 ۲- هماهنگ ساختن بنا با محیط خارج ( ثابت شده است که سطوح گسترده افقی بهترین وسیله برای ایجاد همبستگی است )
 ۳- پلان آزاد
 ۴- نشان دادن پی ها به صورت سکوی آجری کوتاه برای قرار گرفتن خانه بر روی آن
نظریات رایت در مورد معماری ، در سال ۱۹۳۰ ، اصول برنامه ریزی برگرفته شده از کتاب رایت در معماری و دموکراسی :
 ۵- عدم استفاده از مصالح متنوع ، استفاده از مصالح جدید
 ۶- دادن تناسبات منطقی و انسانی به تمام درها و پنجره ها
 ۷- قرار دادن تاسیسات حرارتی درداخل ساختمان ( آتشگاه در مرکز ساختمان ) تاسیسات روشنایی و لوله کشیها در استخوان بندی ساختمان بطوری که جزئی از پیکره ساختمان باشد .
 ۸- مبلمان ساختمان به عنوان عناصر ارگانیک معماری و طرح آنها از بنا و الهام گرفته از آن باشد .
 ۹- حذف تزئینات

و…..

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.