پاورپوینت مسجد رسول اللّه (صلی‌الله‌علیه‌وآله)


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل فشرده
2120
3 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 پاورپوینت مسجد رسول اللّه (صلی‌الله‌علیه‌وآله) دارای ۱۸ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است

شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.

لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت مسجد رسول اللّه (صلی‌الله‌علیه‌وآله)،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پاورپوینت مسجد رسول اللّه (صلی‌الله‌علیه‌وآله) :

مسجد النبی

تمام ادیان الهیِ دارای پشتوانه مردمی، مکانی را لازم داشتند که پایگاه و محل اجتماعشان جهت انجام مراسم و برنامه‌های دینی باشد و این موضوع را از ضروریات تلقی می‌کردند. ساخت خانه کعبه جهت انجام مناسک عبادی، از همین زاویه فلسفه پیدا می‌کند.
شریف‌ترین و والاترین مسجد، پس از مسجد الحرام، مسجد پیامبر خدا در مدینه منوره است که جامع مدینه نیز گویند.

[۱] تونه‌ای، مجتبی، فرهنگ‌نامه حج، ص۲۹۶.

فهرست مندرجات

۱ – فضیلت نماز در مسجد پیامبر
۲ – مکان مسجد پیامبر
۳ – مکان زندگی پیامبر
۴ – نقش مسجد در رسالت پیامبر
۴.۱ – سخن خداوند متعال
۵ – مسجد در فرهنگ اسلام
۶ – هدف پیامبر از بنای مسجد
۷ – محل مسجد از نظر جغرافیایی
۷.۱ – اوضاع منطقه
۸ – بنای مسجد پیامبر
۹ – همسایگان مسجد پیامبر
۱۰ – نتیجه بحث
۱۱ – پانویس
۱۲ – منبع

فضیلت نماز در مسجد پیامبر

پیامبر درباره نماز خواندن در این مسجد فرمود: «صَلاهٌ فِی مَسْجِدِی تَعْدِلُ أَلْفَ صَلاه فِیمَا سِوَاهُ مِنَ الْمَسَاجِدِ إِلاّ الْمَسْجِدَ الْحَرَام».

[۲] کلینی، محمد بن یعقوب، کافی، ج۴، ص۵۵۶.

یک نماز در مسجد من ثوابش برابر با هزار نماز در دیگر مساجد است، مگر مسجد الحرام.

مکان مسجد پیامبر

زمانی که رسول خدا (صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم) وارد یثرب شد، همه طوایف و افراد سرشناس این شهر مایل بودند تا حضرت به منزل ایشان وارد شود و هریک از آنان دوست داشتند میزبان وی باشند.
اما آن حضرت فرمود: در جایی توقف خواهد کرد که شترش زانو بزند. شتر در زمینی که اکنون مسجد است، زانو زد. نزدیک‌ترین خانه به محل زانو زدن شتر، خانه ابوایوب انصاری بود که دو اتاق یکی بر بالای دیگری داشت و حضرت در آنجا اقامت گزید.

مکان زندگی پیامبر

رسول الله ابتدا در طبقه همکف و ابوایوب و همسرش در اتاق بالا بودند؛ اما پس از مدتی، ابوایوب با اظهار کراهت از این که بالای سر پیامبر باشد، از آن حضرت خواست تا جایشان را عوض کنند؛ اما رسول خدا (صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم) ابراز کرد که زندگی در اتاق پایین برای او که میهمان دارد، راحت‌تر است.

نقش مسجد در رسالت پیامبر

حضور پیامبر در مدینه اقتضا می‌کرد مرکزی پایه‌گذاری شود که هم عبادتگاه مسلمانان باشد و هم مرکز اجتماع مردم جهت انجام مراسم عبادی، بررسی امور سیاسی، قضایی، تعلیم مسائل دینی و حتی تصمیمات نظامی آنان؛ ازاین‌رو مسجد در آغاز، محلی برای نماز، تحصیل علم و محکمه قضایی بود. مسجد در واقع همه نهادهای سیاسی و اجتماعی را دربر می‌گرفت؛ لذا نقش ویژه‌ای در راستای [رسالت پیامبر]] داشت.
درمورد نقش و کارکرد مسجد، شاید بتوان گفت که در آن زمان، عمیق‌ترین پیوندها میان علم و ایمان در مسجد برقرار شده بود. تمام معارف و احکام اسلامی در مسجد بیان می‌شد و تعالیم دینی در مسجد صورت می‌گرفت.

سخن خداوند متعال

قرآن کریم می‌فرماید:

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.