پاورپوینت مسیر طالبی


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل فشرده
2120
2 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 پاورپوینت مسیر طالبی دارای ۱۶ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است

شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.

لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت مسیر طالبی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پاورپوینت مسیر طالبی :

پاورپوینت مسیر طالبی (کتاب)

«پاورپوینت مسیر طالبی»، سفرنامه معروفی است به زبان فارسی. نام اصلی آن همراه با نام نویسنده چنین است. «کتاب پاورپوینت مسیر طالبی فی بلاد افرنجی من تصنیف ابوطالب بن محمد اصفهانی».
وی یادداشت‌های سفر خود را پس از بازگشت به هند (موطن خویش) در سال ۱۲۱۹ ه. ق. تنظیم نموده است.

فهرست مندرجات

۱ – ساختار کتاب
۲ – گزارش محتوا
۳ – ویژگی‌های کتاب
۴ – وضعیت کتاب
۵ – پانویس
۶ – منبع

ساختار کتاب

کتاب در بر دارنده سخنی از مصحح می‌باشد و مطالب آن ضمن سه جلد تنظیم گردیده و فاقد تبویب و فصل بندی است.
در آخر کتاب، تصاویری از شهرهای سر راه مولف، در آغاز قرن نوزدهم میلادی، زمان مسافرت نویسنده، توسط مصحح تهیه گردیده و به کتاب ملحق شده است.

گزارش محتوا

«پاورپوینت مسیر طالبی»، در سه جلد تدوین شده است. جلد اول حاوی شرحی از حال و کار پدر مولف و خانواده وی و نیز خود وی می‌باشد. مولف در این جلد بیان می‌کند که چطور شد با رها کردن زندگانی و اموال خویش از راه دریا رهسپار هند شد. در این مجلد، حوادث و دیده‌های خود را در دریا، اقامت‌های بین راه و رسیدن به «انگلند» به تفصیل بازگو می‌کند. ادامه یادداشت‌های جلد اول را در جلد دوم می‌توان پی گرفت. در این جلد همچنین درباره دیدنی‌ها، شنیدنی‌ها و کردنی‌ها در این کشور سخن می‌گوید و استنتاج‌هایی که از خلق و خوی مردم آن دیار می‌بیند را، بیان می‌دارد.
جلد سوم، به شرح ماجراهای بازگشت نویسنده از انگلند به هند است. «پاورپوینت مسیر طالبی» در بازگشت از فرانسه، پرس، ایتالیا، مالت، ترکیه امروز و عراق می‌گذرد، به بمبئی می‌رسد و در کلکته خاتمه می‌پذیرد. بخشی از این سفرنامه به ویژه در فرنگ در دریا می‌گذرد و بخشی در سرزمین‌های تحت حاکمیت عثمانی در خشکی استمرار می‌یابد.

ویژگی‌های کتاب

این سفرنامه دارای ویژگی‌های متعددی است که آن را حائز اهمیت و توجه می‌سازد:
۱- از نخستین سفرنامه‌هایی است که یک ایرانی از دیار فرنگ به ویژه از انگلیس می‌نویسد. نویسنده بسیار با معلومات، هوشیار، تیزبین و ریزبین و در جاهایی در حد یک جامعه شناس و گاهی در قالب روان شناس نکته سنج عمل می‌کند.
۲- نگرش وی تک بعدی نیست. مسایل را سیاه یا سفید نمی‌بیند، بلکه وجوه مختلف را مورد توجه قرار می‌دهد. نکته‌های مثبت و منفی را از زاویه دید خود برمی شمارد و به صورت مستند قضاوت می‌کند.
۳- نمونه روشنی از یک روشنفکر مطلع، باسواد، تیزهوش

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.