پاورپوینت معجزه


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل فشرده
2120
3 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 پاورپوینت معجزه دارای ۶۳ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است

شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.

لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت معجزه،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پاورپوینت معجزه :

پاورپوینت معجزه

در این که حقیقت پاورپوینت معجزه چیست حرف و حدیث های فراوانی مطرح شده است و جای بحث‌های فراوان دیگری نیز هست.

فهرست مندرجات

۱ – حقیقت پاورپوینت معجزه
۲ – تعبیر قران از پاورپوینت معجزه
۳ – نمونه هایی از معجزات
۴ – ارکان اساسی پاورپوینت معجزه
۵ – فرق پاورپوینت معجزه با امور خارق العاده
۶ – برهان پاورپوینت معجزه
۷ – پاورپوینت معجزه و اثبات نبوت خاصه
۸ – تعریف پاورپوینت معجزه در کلام اسلامی
۹ – تقریرات برهان پاورپوینت معجزه
۹.۱ – تقریر اول
۹.۲ – تقریر دوم
۱۰ – تعریف پاورپوینت معجزه در الهیات مسیحی
۱۰.۱ – پاورپوینت معجزه،مقدمه اثبات خدا
۱۰.۱.۱ – برهان جان هاسپرز و نقد آن
۱۰.۱.۲ – برهان آگوستین
۱۰.۱.۳ – برهان دیوید هیوم و نقد آن
۱۰.۱.۴ – برهان هنری تیسن
۱۰.۱.۵ – برهان جان هیک
۱۰.۲ – نقد و بررسی براهین پاورپوینت معجزه
۱۱ – پانویس
۱۲ – منبع

حقیقت پاورپوینت معجزه

امام صادق- علیه السلام – در تعریف پاورپوینت معجزه می‌فرماید: «و الپاورپوینت معجزه علامهٌ لله لا یعطیها إلا انبیاءهُ و رُسُلَهُ و حججه لیعرف به صدق الصادق من کذب الکاذب؛ «پاورپوینت معجزه» نشانه‌ای از خداوند است که آن را جز به پیامبران و فرستادگان و حجت‌های خود نمی‌دهد، تا به وسیله‌ی آن، راستگویی (مدّعیان ارتباط با خدا) از دروغگویی (مدّعیان دروغین) شناخته شود.»

[۱] بحارالانوار،ج۱۱، ص۷۱.

در توضیح این حدیث شریف باید دانست که پاورپوینت معجزه

[۲] واژه «پاورپوینت معجزه» از «عجز» ـ مقابل قدرت ـ گرفته شده و از وصفیّت به اسمیّت نقل گردیده و تا را به علامت نقل آورده اند، مانند تای صمدیه و برخی آن را تای مبالغه می دانند، مانند تا در «علامه».

چنان که از لفظش پیدا است ـ یعنی عاجز کننده و آن کار خارق العاده‌ای است که نوع بشر، حتی نوابغ در تمام زمان‌ها از آوردن آن عاجز باشند، و اساساً پاورپوینت معجزه فراتر از نیروی بشر است و پیامبران به اراده و مشیت خدا، برای اثبات درستی ادعای رسالت خویش، انجام می دهند و دعوت به «مقابله به مثل» (تحدی) نیز می‌نمایند.

تعبیر قران از پاورپوینت معجزه

قرآن کریم از این واژه به «آیت»، یعنی نشانه و علامت، و نیز به «بینه» تعبیر کرده است و در روایات (از جمله روایت فوق) و فرهنگ متکلمان (از آن نظر که این نشانه، ناتوانی سایر افراد را آشکار می‌سازد) به «پاورپوینت معجزه» تعبیر شده است.

قرآن کریم نقل می‌کند که مردم هر زمان، از پیامبران زمان خویش تقاضای «آیت» و «پاورپوینت معجزه» می‌کردند و آن‌ها نیز به درخواست‌هایی که معقول و منطقی و در راستای حقیقت جویی بود، پاسخ مثبت می دادند، ولی اگر درخواست‌ها از سوی مردمی بهانه‌جو بود و به جهت دشمنی و مبارزه و معارضه باپیامبران صورت می گرفت، چون پیامبران برای اثبات رسالت خویش به مقدار لازم، پاورپوینت معجزه آورده بودند، به خواسته‌ی آن‌ها پاسخ نمی‌دادند.

نمونه هایی از معجزات

قرآن کریم پاورپوینت معجزه‌های زیادی را برای پیامبران نقل کرده است؛ مانند: زنده کردن مرده، علاج بیماران صعب العلاج و علاج کور مادرزاد، سخن گفتن در گهواره، تبدیل عصا به اژدها، خبر دادن از نهان و آینده و….

[۳] وحی و نبوّت، ص ۱۲.

ارکان اساسی پاورپوینت معجزه

از آنچه گفته شد، می توان چهار رکن اساسی برای پاورپوینت معجزه بیان کرد:

۱. کاری خارق العاده است که از حدود توانایی نوع بشر خارج بوده و هیچ کس ـ هر چند نابغه باشد ـ نمی تواند به اتکای نیروی انسانی، همانند آن را بیاورد؛

۲. این کار خارق العاده، تنها با اذن و مشیت الهی صورت می گیرد؛

۳. همراه با ادعای پیامبری است؛ یعنی آورنده آن، به عنوان یک سند زنده، آن را برای اثبات رسالت انجام دهد؛

۴. همراه با «تحدی» است؛ یعنی فراخواندن به معارضه و مقابله به مثل؛ به این ترتیب که از تمام انسان‌ها دعوت کند که اگر می توانند و قدرت دارند، مانند آن را بیاورند.

بنابراین، اگر یکی از موارد یاد شده در کار نباشد، نمی توان آن را پاورپوینت معجزه نامید.

فرق پاورپوینت معجزه با امور خارق العاده

پاورپوینت معجزه دارای امتیازها و ویژگی‌هایی است که در سایر کارهای خارق العاده وجود ندارد. این ویژگی‌ها عبارت است از:

۱. سحر و جادو و مانند آن، اموری فرا گرفتنی هستند و انجام آن ها به آموزش و تمرین و ریاضت نیاز دارد

[۴] قرآن در این زمینه می فرماید: «وَ لکِنَّ الشَّیاطِینَ کَفَرُوا یُعَلِّمُونَ النّاسَ السِّحْرَ؛ بقره،۱۰۲. لکن شیاطین کفر ورزیده و به مردم سحر تعلیم می دادند.»

ولی پاورپوینت معجزه، بدون آموزش و تمرین، آورده می شود؛ برای مثال، حضرت مسیح- علیه السلام – در گهواره با سخن گفتن خود،اعجاز می‌کند، بدون آن که آموزش و تربیت در این زمینه دخالتی داشته باشد.

۲. ساحران و مرتاضان و مانند آن ها، در هر شرایطی از زمان و مکان و با هر ابزاری، بر انجام کارهای خود توانایی ندارند و قدرت آن‌ها به امور معینی محدود است؛ لذا برای همه‌ی افراد، همان کارهای معین را تکرار می کنند، ولی پاورپوینت معجزه‌های پیامبران، هیچ یک از این قیدها و شروط را ندارد؛ چرا که به نیروی لا یزال و نامحدود الهی وابسته است؛ از این رو، گاه مردم امر بی‌سابقه‌ای را از پیامبر می خواستند و او به اذن خداوند، آن راـ بر طبق خواسته‌های آن‌ها ـ انجام می داد.

۳. ساحر و جادوگر ادعای پیامبری ندارد؛ اما پیامبر همزمان با ارائه‌ی پاورپوینت معجزه، به پیامبری خویش تصریح می کند.( و یا امام ـ با تعمیم در مفهوم پاورپوینت معجزه ـ اظهار می‌کند که وصی و خلیفه پیامبر است.)

۴. سحر و جادو با نیروی قوی تر و بالاتر از نوع خود، قابل معارضه و شکست پذیر است، ولی پاورپوینت معجزه را نمی‌توان شکست داد و با آن مقابله کرد.

۵. صاحبان سحر و جادو در بیشتر موارد به دنبال دنیا و منافع خود هستند و یا اخلاق فاسدی دارند که نشان می دهد آنچه انجام می دهند، پاورپوینت معجزه نیست، ولی پاورپوینت معجزه تنها از کسانی صادر می‌شود که جلوه گاه ویژگی های نیک و اخلاق پسندیده هستند و دارای هدف عالی تربیتی و انسانی می‌باشند.

۶. پاورپوینت معجزه پیغمبران، بر خلاف سحر و جادو، همراه با تحدی است؛ یعنی دعوت به مقابله و معارضه و اعلان به مردم که اگر می‌توانند، مانند آن را بیاورند.(البته لازم نیست که تحدی به صراحت اعلام شود، بلکه اگر کیفیت آوردن پاورپوینت معجزه به گونه‌ای باشد که همگان تحدی را از آن بفهمند، کفایت می کند.)

برهان پاورپوینت معجزه

فیلسوفان دین و متکلّمان درباره دلالت یا عدم دلالت پاورپوینت معجزه بر وجود خداوند، نظریات متفاوتی دارند. برخی از این اندیشمندان رابطه منطقی بین پاورپوینت معجزه و اثبات وجود خدا را، پذیرفته‌اند. برخی دیگر تنها یقین روان‌شناختی از مشاهده پاورپوینت معجزه بر اثبات وجود خدا را پذیرفته و منکر رابطه منطقی بین این دو شده‌اند و کسانی نیز به هیچ وجه، دلالت پاورپوینت معجزه به وجود خداوند را نمی‌پذیرند.

[۵] معرفت،قلمرو دلالت پاورپوینت معجزه،مصطفی کریمی،شماره۲۶، ص۵۸.

پاورپوینت معجزه و اثبات نبوت خاصه

عالمان مسلمان در مباحث کلامی، معمولاً رابطه منطقی بین پاورپوینت معجزه و اثبات وجود خدا را نمی‌پذیرند. آ‌ن‌ها از پاورپوینت معجزه برای اثبات نبوت خاصه بهره می‌برند؛ یعنی پس از اثبات وجود خدا و ضرورت بعثت پیامبران و نبوت عامه، برای اثبات پیامبریِ افراد معینی، از پاورپوینت معجزه مدد می‌گیرند.

[۶] قبسات،عبدالحسین خسروپناه،دلالت معجزات بر اثبات وجود خدا،شماره۴۱، ص۸۲.

تعریف پاورپوینت معجزه در کلام اسلامی

به دلیل نقش پاورپوینت معجزه در اثبات نبوت، در کلام اسلامی، تعریف دیگری دارد. تعریفی که به نظر، کامل می‌آید این است که پاورپوینت معجزه، کاری فوق طاقت بشری است و با عنایت ویژه خداوند، به دست مدعی نبوّت، برای اثبات صدق مدعای خویش انجام می‌گیرد و مطابق با مدعای مدعی نبوّت و همراه با تحدّی است.

[۷] معرفت،قلمرو دلالت پاورپوینت معجزه،مصطفی کریمی،شماره۲۶، ص۵۵.

اما بحث،پیرامون برهان پاورپوینت معجزه برای اثبات وجود خداوند است.

تقریرات برهان پاورپوینت معجزه

از میان دانشمندان اسلامی، تنها شخصی که از طریق معجزات و کرامات، بر وجود خداوند، دلیل آورده است،‌ ملا محمد مهدی نراقی است. ایشان دو تقریر از برهان پاورپوینت معجزه ارائه داده‌اند:

تقریر اول

معجزات و کرامت‌های انبیا و اولیا، یکی از دلایل اثبات وجود خدا است؛ زیرا عقل، حکم می‌کند که امور غریبه‌ای که از پیامبران و امامان صادر شده است؛ مانند اژدها شدن عصا، زنده کردن مردگان، برگردانیدن خورشید و شقّ شدن ماه، تسبیح نمودن سنگ ریزه، جاری شدن آب از میان انگشتان و مانند این‌ها از پاورپوینت معجزه‌ها و کرامت‌ها است و از انسان عادی صادر نمی‌شود؛ پس باید صانع حکیمی باشد که صدور این گونه امور به سبب قدرت کامله و حکمت شامله او باشد. وی در این تقریر، تنها به معجزات و کرامت‌های پیامبران و اولیا تمسک کرده است؛ یعنی امور خارق عادتی که با ادعای نبوت و امامت همراه باشد و اگر دلالت معجزات بر صدق دعوی نبوت و امامت تمام باشد، می‌توان با واسطه، به وجود خدا پی برد.

تقریر دوم

وی در این تقریر با بیان مقدمه‌ای، به اثبات وجود خدا از راه معجزات و خوارق عادات می‌پردازد: «همه مردم از فرقه‌های متخالف و طوایف متباین، هرگاه در ورطه‌ای بیفتند و در مهلکه‌ای واقع شوند، به نحوی که مضطر شوند و دست ایشان از همه جا کوتاه شود، بی‌فکر و اختیار از روی ‌الجاء و اضطرار، پناه به کسی می‌برند که صانع ایشان است. وی سپس در بیان این مطلب، به برهان پاورپوینت معجزه و خوارق عادت تمسک می‌جوید. با این بیان که وقتی دست بندگان از تمام اسباب و وسایل و همه امور و علایق کوتاه شود و همه امیدها، ناامید گردد، بدون تأمل و بی‌اندیشه و تخیل، به صانع حقیقی و مسبب‌ الاسباب خود پناه می‌برند، از این رو، در آن لحظه، هر دعایی می‌کنند مستجاب می‌شود؛ زیرا در آن هنگام، خدای خود را شناخته‌اند و برایشان یقین حاصل شده است و معرفت با یقین، البته سبب استجابت دعوات می‌شود و این معنا برای همه مردم حاصل است. این تقریر در نهایت به اثبات وجود خدا از طریق تجربه‌های خارق عادتی می‌انجامد که درک آن برای همگان ممکن است.

[۸] انیس‌الموحدین،محمد مهدی نراقی، ص۵۳-۵۸.

تعریف پاورپوینت معجزه در الهیات مسیحی

پاورپوینت معجزه در الهیات مسیحی، تعریفی متفاوت با پاورپوینت معجزه در کلام اسلامی دارد. تعاریف متعددی از پاورپوینت معجزه در الهیات مسیحی یافت می‌شود. یک نظریه شا

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.