پاورپوینت مقبره شیخ حدید


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل فشرده
2120
3 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 پاورپوینت مقبره شیخ حدید دارای ۱۲ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است

شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.

لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت مقبره شیخ حدید،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پاورپوینت مقبره شیخ حدید :

مزار شیخ حدید

زیارتگاه شیخ حدید در پنج کیلومتری شمال غرب شهر حدیثه، از توابع استان انبار، کشور عراق واقع شده و به «عجان حدید»، مشهور است. بقعه، شامل یک بنای هشت‌ضلعی گنبددار مخروطی است.

فهرست مندرجات

۱ – بنای بقعه
۲ – نسب
۳ – شهرت به عجان
۴ – نوادگان
۵ – اداره بقعه
۶ – پانویس
۷ – منبع

بنای بقعه

بنای بقعه، قدیمی است و در سال ۱۹۸۳ م، از سوی وزارت اوقاف عراق، بازسازی شده و در سال ۱۹۸۶ م نیز تعمیراتی در بنا، صورت گرفته است. بقعه، شامل یک بنای هشت‌ضلعی گنبددار است که مساحت آن در مجموع، ۴۹ متر است. بالای برج بنا، گنبدی مخروطی مطبق، همچون گنبد شیخ حسن بصری و نبی ذوالکفل (علیه‌السّلام) قرار دارد که ارتفاع آن از کف بقعه، پانزده متر و دارای هشت رج و پله است. بر قبر، ضریحی به ابعاد ۳• ۲ متر، نصب شده و پارچه سبزی نیز که نام شیخ حدید بر آن نوشته شده، قرار گرفته است.
دیوارهای اتاق مرقد، دارای نقش‌های هندسی و نیز کتیبه‌هایی از آیات قرآنی روی کاشی است. بر یک قطعه کاشی، نام مدفون در بقعه، با این عبارت آمده است: «مرقد السمیدع السید محمد اللقب عجان الحدید کنایه بلانادریه وولدیه احمد و عبدالرحیم و خادمه عبدریحان و هو من ذریه السید موسی الکاظم بن الامام جعفر الصادق (علیه‌السّلام)».
در مجاورت مرقد، مسجد جامع واقع شده و صحن مجموعه، نزدیک به هزار متر مربع است. داخل ضریح، چهار قبر دیگر وجود دارد که به پدر شیخ حدید، به نام شیخ محمد و دو فرزندش احمد و عبدالرحیم و خادمشان عبدریحان، تعلق دارد.

نسب

محمد ابوالمهدی صیادی در کتاب الجوهر، ن

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.