پاورپوینت مکارم‌شیرازی


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل فشرده
2120
2 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 پاورپوینت مکارم‌شیرازی دارای ۱۲۰ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است

شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.

لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت مکارم‌شیرازی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پاورپوینت مکارم‌شیرازی :

آیت‌الله‌العظمی ناصر مکارم شیرازی

حضرت آیه الله العظمی مکارم شیرازی در سال ۱۳۰۵ هجری شمسی در شهر شیراز در میان یک خانواده مذهبی که به فضائل نفسانی و مکارم اخلاقی معروفند دیده به جهان گشود.
جدّ اعلای ایشان حاج محمّد باقر که از تجّار شیراز به شمار می رفت، در «سرای نو» شیراز به تجارت اشتغال داشت، لباسی شبیه لباس روحانیت می پوشید و پیوسته در مسجد «مولای» شیراز به جماعت حاضر می شد و مورد تکریم و احترام و اطمینان بود. جدّ ایشان مرحوم »حاج محمّد کریم« فرزند حاج محمّد باقر که او نیز عمامه ای بر سر داشت و در بازار در اثنای کار، کلاه پوستینی بر سر می گذاشت، در «سرای گمرک» شیراز و سپس در بازار وکیل به تجارت مشغول بود، همواره در مسجد «مولای» شیراز در نماز جماعت شرکت می کرد و از مرتبطین و نزدیکان مرحوم آیه اللّه العظمی حاج شیخ محمد جعفر محلاتی رحمه الله پدر مرحوم آیه اللّه العظمی حاج شیخ بهاءالدین محلاتی و مرحوم آیه االلّه حاج سیدمحمدجعفر طاهری رحمه الله به حساب می آمد.
نبوغ استاد از اوایل کودکی امری مشهود بود و در هر مرحله از مراحل عمرش آشکارتر می گشت.

فهرست مندرجات

۱ – حیات علمی
۲ – آثار
۲.۱ – آثار قرآنی
۲.۲ – آثار در زمینه نهج البلاغه
۲.۳ – آثار فقهی و اصولی
۲.۴ – آثار اعتقادی
۲.۵ – آثار فلسفی
۲.۶ – آثار اخلاقی
۲.۷ – زندگی معصومین (علیهم السلام)
۲.۸ – فلسفه احکام
۲.۹ – دعا و زیارت
۲.۱۰ – رساله های علمیّه و احکام
۲.۱۱ – کتاب های برگرفته از تفسیر نمونه
۳ – خدمات ارزنده
۴ – خدمات فرهنگی
۴.۱ – مدرسه الإمام امیرالمؤمنین) علیه السلام)
۴.۲ – مدرسه امام مجتبی (علیه السلام)
۴.۳ – مدرسه امام حسین (علیه السلام)
۴.۴ – مدرسه امام سجّاد (علیه السلام)
۴.۵ – بنیاد فقه اهل بیت (علیه السلام)
۴.۵.۱ – دایره المعارف فقه مقارن
۴.۵.۲ – تهیّه و تنظیم آیات الاحکام
۴.۶ – مرکز تخصصی شیعه شناسی
۴.۷ – مجموعه فرهنگی وزائرسرای امام محمد باقر و امام جعفر صادق (علیهماالسلام)
۴.۸ – مجتمع فرهنگی خاتم الأنبیاء
۴.۹ – مرکز فرهنگی و دار المبلّغین فلسفی در تهران
۴.۱۰ – سایت اینترنتی
۴.۱۱ – بنای ۱۱۰ مسجد و ۱۱۰ مدرسه در مناطق محروم
۵ – منبع

حیات علمی

ایشان در حدود ۱۴ سالگی رسمأ دروس دینی را در (مدرسه آقا باباخان شیراز) آغاز کردند و در مدت اندکی نیازهای خود را از علوم : صرف، نحو، منطق، بیان و بدیع تأمین نمودند.سپس توجه خود را به رشته فقه و اصول معطوف ساختند وبه خاطر نبوغ فوق العاده ای که داشتند مجموع دروس مقدماتی و سطح متوسط و عالی را در مدتی نزدیک به چهار سال! به پایان رساندند. در همین سالها گروهی از طلاب حوزه علمیه شیراز را نیز با تدریس خود بهره مند می ساختند. انتقادها و نظرات معظم له در قم تدریس و یا اضافه نسبت به متون علمی حوزه ها، آینده درخشان علمی ایشان را قطعی می ساخت و در محافل علمی و روحانی آن دیار، استعداد، نبوغ، دقت و عمق تفکر معظم له درج می شد و کسی نمی توانست این فضیلت خدادادی را انکار کند. این ستاره فروزان ، در حالی که هنوز بیش از هیجده سال از عمر شریفش نگذشته بود با فکر نافذ وقلمی روان، حاشیه ای بر (کفایه الأصول ) نوشت که نقاط مبهمی از این کتاب را روشن می ساخت. ایشان در ۱۸ سالگی وارد حوزه علمیه قم شدند و قریب پنج سال از جلسات علمی و درس اساتید بزرگ آن زمان مانند حضرت آ یه الله العظمی بروجردی و آیات برزگ دیگر – (رضوان الله علیهم) بهره گرفتند. معظم له برای آشنایی با نظرات و افکار اساتید بزرگ یکی از حوزه های عظیم شیعه در سال ۱۳۲۹هـ.ش وارد حوزه علمیه نجف اشرف گردید و در آنجا در دروس اساتید عالی مقام و بزرگی همچون أیات عظام: آقای حکیم و آقای خوئی و آقای عبدالهادی شیرازی و اساتید برجسته دیگر – قدس الله اسرارهم- شرکت جستند. معظم له در سن ۲۴ سالگی به اخذ اجازه اجتهاد مطلق از محضر دو نفر از آیات بزرگ نجف نائل شدند و حضرت آیت الله العظمی حکیم تقریظ کوتاه و پر محتوایی بر تقریرات ایشان از درس فقه (ابواب طهارت) نوشتند که بسیار ممتاز است. اقتباس و استفاضه از فیوض علمی دروس اساتید نجف همچنان ادامه داشت تا این که بر اثر نبود وسایل و امکانات، در ماه شعبان ۱۳۳۰ هـ.ش به ایران بازگشتند و در شهر مقدس قم که آن روز مشتاق رجال علمی بود مأوی گزیدند و در جمعی که باید بعدا اثری بس عظیم به وجود آوردند وارد شدند. حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی بعد از بازگشت به ایران به تدریس سطوح عالی و سپس خارج (اصول ) و فقه پرداختند و قریب ۵۷ سال است که حوزه گرم درس خارج ایشان مورد استقبال طلاب و بسیاری از کتب مهم فقهی را پس از تدریس به رشته تحریر درآورده اند. در حال حاضر حوزه درس خارج ایشان یکی از پرجمعیت ترین دروس حوزه علمیه شیعه است و قریب به دو هزار نفر از طلاب و فضلای عالیقدر از محضر ایشان استفاده میکنند. ایشان از آغاز دوران جوانی به تألیف کتاب در رشته های مختلف عقاید و عارف اسلامی و مسأله ولایت و سپس تفسیر و فقه و اصول پرداختند، که بسیاری از این کتب به زبانهای دیگر نیز ترجمه شده است که همین امر سبب شده که ایشان یکی از مؤلفان بزرگ جهان اسلام محسوب شوند.

آثار

از معظم له حدود یکصد و پنجاه جلد کتاب منتشر شده است. این کتب در یازده بخش معرفی می گردد:

آثار قرآنی

۱_ تفسیر نمونه
۲_ تفسیر پیام قرآن:
۳_ اخلاق در قرآن: این مجموعه سه جلدی یک دوره کامل اخلاق اسلامی مشتمل بر اصول و فروع مسائل می باشد که توسط معظّم له و با همکاری جمعی از دانشمندان نوشته شده است. این مجموعه به زبان عربی نیز چاپ شده است.
۴_ مثالهای زیبای قرآن: مجموعه بحثهای تفسیر معظّم له در دو ماه مبارک رمضان است که توسط یکی از فضلای حوزه علمیه بحث ایشان گردآوری و تنظیم شده است این کتاب در دو جلد و مشتمل بر ۶۰ مثال قرآنی است.
۵_ آیات ولایت در قرآن: این مجموعه شامل سلسله بحث های تفسیری معظّم له در مورد آیه های مربوط به امامت و ولایت در قرآن مجید و بحث های مشروحی در ذیل آن آیات است که توسط یکی از فضلای حوزه علمیّه جمع آوری شده است. این مجموعه به زبان عربی نیز ترجمه و منتشر شده است.
۶_ والاترین بندگان: محتوای این کتاب، سخنرانی های معظّم له در جلسات تفسیر قرآن در مورد آیات ” عباد الرحمن ” و صفات سالکان الی الله است که توسط یکی از فضلای حوزه علمیه جمع آوری شده و یک دوره سیر و سلوک اخلاقی را در بر گرفته است.
۷_ ترجمه قرآن کریم: این ترجمه محصول پانزده سال زحمت بر روی تفسیر قرآن بوده و در حال حاضر از سوی جمعی از محققان به عنوان بهترین ترجمه قرآن به زبان فارسی شناخته شده است. این کتاب در قطع ها و اشکال مختلف به چاپ رسیده است.
۸_ شأن نزول آیات قرآن: در این کتاب شأن نزول آیات قرآن طبق بیان تفسیر نمونه توسط یکی از فضلای حوزه علمیه جمع آوری شده است.
۹_ سوگندهای پر بار قرآن: در این کتاب به بررسی سوگندها و قسم های پر معنای قرآن مجید پرداخته شده است. مجموعه فوق توسط یکی از فضلای حوزه علمیه جمع آوری شده است.
۱۰_ اسلام و کمک های مردمی: این کتاب ارائه کننده طرح نسبتا جامعی از اصول اساسی تعلیمات اسلام بوده و در حقیقت عصاره ای از کتاب های متعدد است که در رشته های عقائد و فقه اسلام نوشته شده است.

آثار در زمینه نهج البلاغه

۱_ پیام امام: این کتاب شرحی است مهم و جامع و تازه بر نهج البلاغه که توسط معظّم له و با همکاری جمعی از فضلای حوزه علمیه نگاشته شده و در سال ۸۲ به عنوان بهترین کتاب سال برگزیده شد. این مجموعه در ۸ جلد می باشد که به زبان عربی نیز ترجمه شده است.
۲_ اخلاق اسلامی در نهج البلاغه: مجموعه ۲ جلدی از مباحث معظّم له درباره شرح خطبه همام در نهج البلاغه امیرالمؤمنین علیه السلام است که اوصاف ۱۱۰ گانه پرهیزکاران را در آن شرح داده است. این مجموعه توسط یکی از فضلای حوزه جمع آوری شده است.
۳_ ترجمه نهج البلاغه: ترجمه وشرح کوتاهی بر نهج البلاغه امیرالمؤمنین علیه السلام که به طرز جالب و دور از هر گونه پیچیدگی توسط دو تن از فضلای حوزه زیر نظر معضّم له ترجمه شده است.
۴_ حدیث غدیر: در این کتاب برای روشن شدن ابعاد مختلف حدیث غدیر منابع و مدارک آن به طور مفصل جمع آوری شده است.

آثار فقهی و اصولی

۱_ انوار الفقاهه کتاب البیع: این کتاب به زبان عربی است و حاوی مسائل مهم بیع که در درس خارج فقه بیان شده به طور مبسوط و مستدل آمده است و می تواند یک کتاب درسی حوزوی باشد.
۲_ انوار الفقاهه کتاب التّجاره: در این کتاب مباحث و مسائل مهم مکاسب محرمه که در درس خارج فقه بیان شده به طور کامل و مستدل جمع آوری شده و قابل استفاده به عنوان کتاب درسی است.
۳_ انوار الفقاهه کتاب الحدود و تعزیرات: در این کتاب علاوه بر مسائل رایج فقهی مربوط به انواع حدود و تعزیرات مسائل مستحدثه فراوان به طور مبسوط و مستدل آمده است.
۴_ انوار الفقاهه کتاب الخمس و الانفال: این کتاب مشتمل بر مسائل رایج فقهی مربوط به خمس و انفال است که در درس خارج فقه بیان شده است و مسائل مستحدثه فراوانی را در بر دارد.
۵_ انوار الفقاهه کتاب النّکاح: این کتاب مجموعه بحثهای خارج فقه معظّم له در مورد مسائل ابواب نکاح است به ضمیمه مسائل مستحدثه مورد ابتلا در عصر ما.
۶_ کتاب النّکاح: این دوره ۷ جلدی مشتمل است بر دروس خارج فقه معظّم له در مبحث نکاح که به شکلی نوین توسط دو تن از فضلای حوزه علمیه گردآوری شده. همچنین تمامی روایات نقل شده به طور دقیق و با ذکر آدرس کامل نوشته شده است.
۷_ القواعد الفقهیّه: در این کتاب ۲ جلدی ۳۰ قاعده مهم فقهی برای نخستین بار به سبک ابتکاری مورد بحث و بررسی قرار گرفته است و به عنوان کتاب درسی در بحث قواعد فقهی می توان از آن استفاده کرد.
۸_ تعلیقات علی العروه: این کتاب حاشیه بر عروه الوثقی است. در این کتاب معظّم له سعی نموده اند بر خلاف معمول به دلایل مهم و مورد نظر اشاره شود تا فایده آن بیشتر شود (مخصوصا از کتاب حج به بعد در همه موارد اشاره لطیفی به ادلّه شده است).
۹_ بحوث فقهیّه هامّه: در این کتاب ده مسأله مهم فقهی و محل ابتلای امروز به طور مستدل و مشروح مورد بحث قرار گرفته که قسمت قابل توجّهی از آن مربوط به مسائل مستحدثه است.
۱۰_ حیله های شرعی و چاره جویی های صحیح: این کتاب مشتمل بر مباحثی است که حیله های مشروع را از حیله های نامشروع و به تعبیر دیگر چاره جویی های مثبت را از منفی جدا کرده تا راه را برای کسانی که تمام تلاششان پیمودن مسیر عبودیّت و بندگی خداست هموار ساخته و آنها را از اشتباهات خطرناک حفظ کند.
۱۱_ ربا و بانکداری اسلامی: در این کتاب دلائل حرمت ربا و طرز صحیح بانکداری اسلامی یا بانک بدون ربا در آن تشریح شده است. این کتاب به زبان عربی نیز ترجمه و چاپ شده است.
۱۲_ بررسی طرق فرار از ربا: در این کتاب طرق معروف و غیر معروف فرار از ربا مطرح شده و آن چه صحیح است از غیر صحیح با دلایل روشن فقهی جدا شده است.
۱۳_ تعزیر و گستر آن: این کتاب حاصل تحقیقات عمیق و گسترده پیرامون یکی از اساسی ترین سؤالات در مورد تعزیرات اسلامی یعنی محدوده و گستره و انواع آن می باشد.
۱۴_ چند نکته مهم دربار رؤیت هلال: در این کتاب مسائل مربوط به رؤیت هلال با تلسکوپ و اتّحاد افق با ذکر دلایل فشرده مطرح شده است. این کتاب به زبان عربی نیز ترجمه و چاپ شده است.
۱۵_ حکم الأضحیه فی عصرنا: این کتاب در ارتباط با فتوای معروف و جدید ایشان در زمینه قربانی است که تأثیر فراوانی از خود به یادگار گذاشته است.
۱۶_ جمرات در گذشته و حال: این کتاب تحقیقی پیرامون جمرات و مجموع اقول پنجاه تن از فقهای شیعه و اهل تسنن و دلایل علمی این مسأله است. این کتاب به زبان عربی نیز ترجمه و چاپ شده است.
۱۷_ دائره المعارف فقه مقارن: این مجموعه با همکاری جمعی از دانشمندان زیر نظر معظّم له تدوین شده و مشتمل بر دائرهالمعارف بزرگ فقهی است که علاوه بر تبیین و برجسته شدن فقه اهل بیت علیهم السلام آرای فقهی سایر مذاهب و بلکه کنوانسیونها و مصوّبات حقوقی بین المللی نیز در آن مطرح شده است.
۱۸_ انوار الاصول: این کتاب در ۳ جلد است که شامل یک دور کامل مسائل اصولی که نتیج ” چهارمین دور درس خارج اصول ” معظّم له است که توسط یکی از فضلای محترم حوزه با دقت فراوان به رشته تحریر درآمده و شایسته است کتاب درسی باشد.
۱۹_ بازاریابی شبکه ای یا کلاه برداری مرموز: در این کتاب سعی شده تا مؤسسات ناسالم اقتصادی که بطور مرموز به اغفال و فریب و چپاول مردم پرداخته را معرفی نموده و ماهیت اصلی آن را آشکار سازد.

آثار اعتقادی

۱_ پیدایش مذاهب: در این کتاب تمام فرضیه های پیدایش مذاهب در جامع بشری که از سوی روانشناسان غربی مطرح شده مورد نقد قرار گرفته سپس به اثبات نظریّه علمی وحی پرداخته است.
۲_ آفریدگار جهان: این کتاب نتیجه بخشی از درس های عقاید و مذاهب معظّم له است که در حدود سی سال به طور هفتگی بیان کرده اند وسپس به وسیله ایشان تحریر شده و جمعی از فضلا آن را تحقیق و تنقیح کردند. این کتاب به زبان عربی نیز چاپ و منتشر شده است.
۳_ خدا را چگونه بشناسیم: بحث صفات خدا یکی از معماها و در ردیف پیچیده ترین مسائل علمی است. کتاب فوق مجموعه مباحث معظّم له پیرامون صفات خدا ست که در جلسات عقاید و مذاهب مطرح شده و به قلم ایشان به رشته تحریر درآمده است.
۴_ رهبران بزرگ و مسؤلیت های بزرگتر: آیا می توان راه سعادت را پای عقل پیمود؟ آیا وجدان می تواند به جای مذهب بنشیند؟ راه شناسایی پیامبران و مردان خدا چیست؟ وحی یا رابطه مرموز با جهان ماورای طبیعت چگونه است؟ این کتاب شامل مجموعه مباحث فوق (نبوت عامه) و از اساسی ترین مطالبی است که با سرنوشت و سعادت هر انسانی رابطه مستقیم دارد و دانستن آن بر همگان لازم است.
۵_ قرآن و آخرین پیامبر: چرا بعضی از شنیدن معجره وحشت دارند؟ حقیقت اعجاز چیست؟ چگونه قران معجزه جاویدان پیامبر اسلام (ص) است؟ این کتاب پیرامون این مسائل و دیگر مسائل مربوط به نبوت خاصه بحث می کند.
۶_ معاد و جهان پس از مرگ: آیا مرگ دردناک است؟ روح چیست؟ آیا با پوسیدن بدن روح باقی می ماند؟ آیا مسائل مربوط به زندگی پس از مرگ را می توان با اصول علمی ثابت کرد؟ این سؤالها و دهها سؤال دیگر در کتاب حاضر مورد بحث قرار گرفته است. این کتاب به زبان عربی نیز چاپ و منتشر شده است.
۷_ حکومت جهانی مهدی: این کتاب در مورد ظهور حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف و ویژگیهای حکومت او بحث می کند که علاوه بر ذکر مهمترین دلایل از کتاب وسنت بسیاری از مسائل را با ادله عقلی به ثبوت رسیده است. این کتاب به زبان عربی نیز ترجمه و منتشر شده است.
۸_ پنجاه درس اصول عقاید برای جوانان: مجموعه ای دقیق و مستدل و در عین حال جالب و شیرین از اعتقادات خالص اسلامی برای همگان به ویژه جوانان. این مجموعه در پنج قسمت مختلف با دقت و ظرافت و ابتکار خاصی تهیه شده است. این کتاب به زبانهای عربی، انگلیسی، اردو و بسیاری از زبانهای زنده دنیا ترجمه و چاپ شده است.
۹_ در جستجوی خدا: این کتاب پژوهشی عمیق و در عین حال گویا و روان دربار خدا شناسی می باشد. این کتاب به زبان عربی نیز چاپ و منتشر شده است.
۱۰_ اعتقاد ما: این کتاب خلاصه ای است از عقاید شیعه که به طور دقیق و ظریف و با دلایل فشرده ای که مورد قبول همه باشد در پاسخ سمپاشی های فراوان وهابیون نسبت به شیعه نگاشته شده است. این کتاب به بسیاری از زبانهای زنده دنیا از جمله عربی، انگلیسی، اسپانیولی، اردو و … ترجمه و منتشر شده است.
۱۱_ اسلام در یک نگاه: اسلام چیست و چه ارمغانی برای بشر آورده است؟ برای چه اسلام را باید پذیرفت؟ این کتاب ارائه کننده طرح نسبتا جامعی از اصول اساسی تعلیمات اسلام بوده و در حقیقت عصاره ای از کتابهای متعددی است که رشته های عقاید و فقه اسلام نوشته شده است.
۱۲_ این است آئین ما: این کتاب ترجمه کتاب ” اصل الشّیعه و اصولها ” آیت الله العظمی کاشف الغطاء است که معظّم له در مقدمه و پاورقی ها و پایان این کتاب مطالب قابل ملاحظه ای بر آن افزودند.
۱۳_ جلو حق: این کتاب نخستین اثر علمی معظّم له در جواب تبلبغات صوفیه و نقدی است بر افکار و دعاوی آنها و همچنین افشا کردن ضعف ها و انحرافات آنها به شیوه منطقی و علمی که در زمان خود مورد تقدیر آیت الله العظمی بروجروی قرار گرفت.
۱۴_ مسأله انتظار: در این کتاب مسأله انتظار ظهور حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف با تحلیل منطقی و جالبی مورد بحث قرار گرفته است.
۱۵_ قرآن و حدیث تقلید یا تحقیق: مجموعه ای است شامل:
۱_ بحثی در مورد قرآن و حدیث، دو منبع مهم احکام اسلامی. ۲_ بحث فشرده و جالبی در مورد مسأله اجتهاد و تقلید.
۱۶_ وهابیت بر سر دو راهی: شواهد و قرائن نشان می دهد که عمر وهابی گری افراطی به سر آمده و طرفداران و حامیان خود را به سرعت از دست می دهند. زیرا در بطن اصول وهابیت تندرو اموری نهفته است که قابل بقا در دنیای امروز نیست. کتاب فوق به شرح این اصول می پردازد.
۱۷_ شیعه پاسخ می گوید: این کتاب تحقیقی است در مورد ۱۰ مسأل مهم در مورد بحث میان پیروان اهل بیت علیهم السلام و علمای اهل سنت.
۱۸_ پاسخ به پرسشهای مذهبی: مجموعه پر ارزشی از سؤالات مهم دینی در زمینه اصول و فروع و پاسخ مستدل به آنها که بسیاری از شبهات امروز نسل جوان را برطرف می سازد. این کتاب به زبان عربی نیز ترجمه و منتشر شده است.
۱۹_ این مسائل برای همه جوانان مطرح است: کتابی شامل پاره ای از مسائل فراموش شده و مورد نیاز جوانان به گونه ای که سطح آگاهی جوانان را افزایش داده و در انتخاب راه درست آنها را کمک کند.

آثار فلسفی

۱_ فیلسوف نماها: این کتاب طرز تفکر کمونیست های جهان و نقاط ضعف و اشتباه منطق آنها را با یک رشته حقایق اجتماعی و تاریخی آمیخته و در قالب داستانی شیرین و جالب روشن می سازد.
۲_ معمّای هستی: این کتاب بسیار جالبی است که تجربه ها و مسیرهای فکری معظّم له را از دوران نوجوانی به بعد در جهان بینی اسلامی نشان می دهد. این کتاب به زبان عربی نیز چاپ و منتشر شده است.
۳_ پایان عمر مارکسیسم: معظّم له در تحلیل های خود به این نتیجه رسیده بودند که ستار اقبال مارکسیسم رو به افول است و این پیش بینی ۱۰ سال قبل از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی بود که در آن زمان به ظاهر در اوج قدرت بودند.
۴_ آخرین فرضیّه تکامل: بحثی است فلسفی در مورد آخرین فرضیّه های تحوّل و تکامل جانداران و نقدی است بر نظریّه معروف داروین و همفکران او.
۵_ التقاط و التقاطی ها: این کتاب چنانکه از نامش پیدا است در مورد مکاتب التقاطی سخن می گوید که چیزی از اسلام گرفتند و چیزی از کفر، چیزی از حق و چیزی از باطل!
۶_ ارتباط با ارواح: مسأله تناسخ و بازگشت مجدد ارواح در قالب های جسمانی دیگر در این جهان و همچنین امکان ارتباط با ارواح همیشه مورد بحث دانشمندان بزرگ بوده است که در این کتاب مورد نقد و بررسی قرار گرفته است. این کتاب به زبان عربی نیز چاپ و منتشر شده است.
۷_ اسرار عقب ماندگی شرق: این کتاب از علل و عوامل عقب ماندگی مسلمین پس از پیشرفت چشمگیر و درخشان تاریخی بحث می کندو علل آن پیشرفت و این عقب ماندگی را شرح می دهد.
۸_ طرح حکومت اسلامی: در آغاز به ثمر رسیدن انقلاب و تشکیل حکومت اسلامی بسیاری از مردم از یکدیگر سؤال می کردند ارکان حکومت اسلامی چیست. معظّم له برای پاسخ گویی به این سؤالات این کتاب را نوشته و انتشار دادند.
۹_ معراج، شقّ القمر، عبادت در قطبین: این کتاب با توجه به علم روز از امکان معراج و شق القمر صحبت می کند و تکلیف کسانی را که در مناطق قطبی زندگی می کنند از نظر نماز و روزه روشن می سازد.
۱۰_ خطوط اصلی اقتصاد اسلامی: در این کتاب مکتب های مختلف اقتصادی مورد توجه و نقد و بررسی قرار گرفته و ضعف های آنها در برابر مکاتب اقتصادی اسلام تبیین شده است. این کتاب به زبان عربی نیز چاپ و منتشر شده است.

آثار اخلاقی

۱_ یکصد و پنجاه درس زندگی: این کتاب مشتمل بر ۱۵۰ حدیث ناب اخلاقی با ترجمه روان و شرح کوتاه است که هم برای گویندگان و خطبا منبع خوبی است و هم برای توده مردم. این کتاب به زبان عربی نیز چاپ و منتشر شده است.
۲_ زندگی در پرتو اخلاق: این کتاب در مورد مباحث مهم اخلاقی از جمله تهذیب نفس، راه سعادت و خوشبختی، اخلاق بد و سنجش اعمال و … بوده و می تواند راهنمای خوبی برای همه به ویژه جوانان باشد. این کتاب به زبان عربی و انگلیسی نیز ترجمه و منتشر شده است.
۳_ ۱۱۰ سرمشق از سخنان علی علیه السلام: مجموعه ای از یکصد و ده فراز از زندگی مولای متقیان در قالب قطعات تاریخی و داستانهای جالب و شنیدنی با گوشه هایی از فضایل و کمالات و ظلم هایی که بر آن حضرت رفته که هر کدام می تواند الگویی خوب و چراغ روشنی فراسوی ظلمت های زندگی ما باشد.
۴_ مشکلات جنسی جوانان: نامه های فراوانی که در زمینه گرفتاریهای جنسی جوانان به دست معظّم له رسید ایشان را بر آن داشت تا کتاب جامعی جهت پیشگیری و درمان این مشکلات بنویسند این کتاب به زبان عربی نیز چاپ و منتشر شده است.
۵_ انوار هدایت: این کتاب مجموعه روایات اخلاقی جهت پیشرفت در تهذیب نفس و خودسازی است که در درس خارج معظّم له مطرح و توسط برخی از فضلا جمع آوری شده است.
۶_ مکارم خوبان: حدیث مفصّلی از پیامبر اکرم (ص) مشتمل بر ۱۰۳ صفت از صفات مؤمن کامل الایمان است که توسط معظّم له شرح گردیده و جمعی از فضلا آن را جمع آوری نموده اند.
۷_ مشکوه هدایت: مجموعه درسهایی از اخلاق پیشوایان که در روزهای چهارشنبه قبل از درس خارج فقه شرح گردیده و توسط جمعی از فضلا گردآوری شده است.
۸_ ارزشهای فراموش شده: مجموعه ای از سر مقاله های مهم و ماندگار مجله مکتب اسلام که در دوران تاریک و خفقان بار رژیم ستم شاهی منتشر شد و موجی در جامعه افکند.
۹_ مدریت و فرماندهی در اسلام: این کتاب به درخواست برخی از فرماندهان سپاه جهت تدریس در دوره های فرماندهی اسلامی تألیف شده و شیوه های مدریت و فرماندهی اسلامی را تبیین نموده است.
۱۰_ گفتار معصومین (علیهم السلام): مباحث الخلاقی شامل احادیث کوتاه و شرح آن که توسط معظّم له در روزهای چهارشنبه قبل از شروع درس خارج فقه بیان شده و توسط یکی از فضلا جمع آوری شده است.
۱۱_ شیوه همسرداری: این کتاب اشاره ای به انبوه مشکلات ازدواج و تشکیل خانواده توسط جوانان داشته و سپس به شرح گوشه های جالب و آموزنده ای از زندگی پر افتخار حضرت علی علیه السلام و بانوی اسلام فاطمه زهرا علیها السلام به عنوان رهنمونی برای حل آنها پرداخته است.

زندگی معصومین (علیهم السلام)

۱_ عاشورا ریشه ها، انگیزه ها، رویدادها، پیامدها: کتاب مهمی است در ارتباط با قیام امام حسین علیه السلام که از ریشه ها و انگیزه ها شروع شده و سپس به بیان اصل وقایع از منابع معروف و معتبر پرداخته و سرانجام آثار گسترده و ثمرات گرانقدر این قیام را بیان می کند این کتاب توسط دو تن از فضلای حوزه زیر نظر معظّم له تدوین شده است. این کتاب به زبان عربی نیز چاپ و منتشر شده است.
۲_ زهرا علیها السلام برترین بانوی جهان: این کتاب شرح خطبه های بسیار پر محتوا و معروف حضرت زهرا علیها السلام به همراه شرح حال فشرده و گویایی از آن حضرت است. این کتاب به زبان عربی نیز چاپ و منتشر شده است.
۳_ فضایل حضرت فاطمه زهرا (علیها السلام): این کتاب حاصل جلسات پر برکت ایام فاطمیه در منزل معظّم له است که در ارتباط با نامهای نورانی فاطمه زهرا علیها السلام بحث می کند.

فلسفه احکام


  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.