پاورپوینت منجی (دیدگاه وهابیت)


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل فشرده
2120
2 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 پاورپوینت منجی (دیدگاه وهابیت) دارای ۱۸ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است

شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.

لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت منجی (دیدگاه وهابیت)،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پاورپوینت منجی (دیدگاه وهابیت) :

پاورپوینت منجی (دیدگاه وهابیت)

در روایات اهل سنت درباره منجی موعود روایات فراوانی وجود دارد. این که شخصی به نام مهدی(عجّل‌الله‌فرجه‌الشریف) از فرزندان پیامبر می‌آید و این شخص از فرزندان فاطمه زهرا(سلام‌الله‌علیها) است.

فهرست مندرجات

۱ – حضرت مهدی در روایات اهل سنت
۲ – اعتراف به اصالت مهدویت
۳ – اشکال وهابیت نسبت به حضرت مهدی
۴ – پانویس
۵ – منبع

حضرت مهدی در روایات اهل سنت

در روایات اهل سنت این نکته نیز وجود دارد که بعد از اینکه جهان پر از ظلم و جور شد ظهور کرده و جهان را پر از عدل و داد می‌کند و این بدان معناست که اصل منجی و ظهور مهدی را قبول دارند اما اینکه این مهدی در حال حاضر به دنیا آمده است و زنده است و در حال غیبت است این را قبول ندارند و می‌گویند هنوز به دنیا نیامده است. لذا حضرت مهدی‌ای را که ما به آن اعتقاد داریم که فرزند امام حسن عسگری(علیه‌السّلام) است و هزار و اندی سال پیش به دنیا آمده و اکنون در پرده غیبت به سر می‌برد را انکار می‌کنند و آن را ساخته و پرداخته شیعه میدانند. لذا در بسیاری از مکتوبات خود از آن به عنوان مهدی موهوم یاد می‌کنند.

اعتراف به اصالت مهدویت

نکت جالب توجه این است که ابن تیمیه، بزرگ تئورین وهابیت هم وقتی در برابر انبوهی از روایات در صحاح سته و حتی در صحیح بخاری و مسلم دربار حضرت مهدی واقع می‌شود، صراحتا می‌گوید:
«ان الاحادیث التی یحتج بها علی خروج المهدی احادیث صحیحه، رواها ابو داود والترمذی واحمد وغیرهم من حدیث ابن مسعود وغیره.»

[۱] ابن تیمیه، حلیم الدین، دکتر محمد رشاد سالم (تحقیق)، منهاج السنه، ج۸، ص۲۵۴.

احادیثی که می‌توانیم احتجاج کنیم بر آن احادیث بر قیام حضرت مهدی، این احادیث صحیح هستند. این روایات را ابو داود، ترمذی و احمد نقل کرده اند.
جالب تر این که بن باز مفتی اعظم سابق عربستان سعودی ، می‌نویسد:
«مسئله حضرت مهدی علیه‌السّلام واضح است و احادیث پیرامون آن مستفیضه بلکه متواتر است و تعداد زیادی از اهل علم متواتر بودن احادیث حضرت مهدی علیه‌السّلام را نقل کرده اند. و تواتر آن تواتر معنوی است به خاطر کثره طرق احادیث آن، و اختلاف در لفظ احادیث و راویان و الفاظ بحق دلالت بر این دارد که این شخص موعود امر ثابتی دارد و خروج او حق است. و ما دیده‌ایم که علما مسائل زیادی را با روایاتی کمتر از این ثابت کرده اند. و قول حق از علما بلکه اتفاق علما بر ثبوت مسئله مهدویت است و همین قول حق است و به حق که او در آخر الزمان خارج خواهد شد. و اما عده قلیلی از علما (در این مسئله) توجهی به صحبت درباره او نکرده‌اند.»

[۲] مجله الجامعه الاسلامیه بالمدینه المنوره، العدد ۳، السنه الاولی ۱۳۸۸، فی ذیل محاضره عبد المحسن العباد.

رابطه العالم اسلامی که در حقیقت مرکز فرهنگی وهابیت

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.