پاورپوینت نماز ظهر عاشورا


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل فشرده
2120
2 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 پاورپوینت نماز ظهر عاشورا دارای ۱۶ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است

شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.

لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت نماز ظهر عاشورا،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پاورپوینت نماز ظهر عاشورا :

پاورپوینت نماز ظهر عاشورا

در ظهر روز عاشورا بعد از آنکه ابوثمامه، وقت نماز ظهر را یادآوری کرد، امام حسین (علیه‌السّلام) به همراه یارانش نماز را به صورت نماز خوف خواندند.

فهرست مندرجات

۱ – برگذاری پاورپوینت نماز ظهر عاشورا
۱.۱ – نماز خوف
۲ – دفاع یاران امام هنگام نماز
۳ – پانویس
۴ – منبع

برگذاری پاورپوینت نماز ظهر عاشورا

پس از یادآوری ابوثمامه، امام حسین (علیه‌السّلام) به همراه یارانش نماز را به صورت نماز خوف خواند.

[۱] طبری، محمد بن جریر، تاریخ الامم و الملوک، ج۵، ص۴۴۱.

[۲] بلاذری، انساب الاشراف، ج۳، ص۱۹۵.

[۳] شیخ مفید، محمد بن محمد، الارشاد، ج۲، ص۱۰۵.

[۴] سید بن طاووس، الملهوف علی قتلی الطفوف، ص۱۶۵.

[۵] ابن نما، مثیر الاحزان، ص۶۵.

[۶] خوارزمی، مقتل الحسین، ج۲، ص۲۰.

نماز خوف

(گفتنی است که نماز خوف نمازی است که در جنگ و در شدت و سختی که نمی‌توان نماز را با تمام شرایط و به طور کامل به جا آورد، خوانده می‌شود. کیفیت آن به صورت جماعت، طبق آیه ۱۰۲ سوره نساء و روایات فقهی، بدین‌گونه است که رزمندگان مسلمان دو دسته می‌شوند: یک دسته در برابر دشمن قرار می‌گیرند و به دفاع می‌پردازند و دسته‌ای دیگر (در نماز دو رکعتی) رکعت اول را با امام جماعت می‌خوانند امام در رکعت دوم قیام را طولانی می‌کند و رزمندگان رکعت دوم را به سرعت می‌خوانند و پس از فراغ از نماز جای گروه مدافع را می‌گیرند. گروه مدافع رکعت اول نماز را با رکعت دوم نماز امام می‌خوانند و رکعت دوم را خود به جای می‌آورند. طبق روایتی از امام صادق (علیه‌السّلام) پیامبر اسلام (صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌وسلّم) در جنگ ذات الرقاع نماز خوف را به همین کیفیت خواند: صلی النبی (صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌وسلّم) باصحابه فی غزوه ذات الرقاع صلاه الخوف، ففرق اصحابه فرقتین، فاقام فرقه بازاء العدو، وفرقه خلفه، فکبر وکبروا، فقرا وانصتوا ورکع ورکعوا، وسجد وسجدوا، ثم استمر رسول الله (صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌وسلّم) قائما وصلوا لانفسهم رکعه ثم سلم بعضهم علی بعض ثم خرجوا الی اصحابهم فقاموا بازاء العدو وجاء اصحابهم فقاموا خلف رسول الله (صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌وسلّم) فکبر وکبروا، وقرا فانصتوا، ورکع فرکعوا وسجد فسجدوا، ثم جلس رسول الله (صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌وسلّم) فتشهد ثم سلم علیهم فقاموا ثم قضوا لانفسهم رکعه، ثم سلم بعضهم علی بعض، وقد قال الله لنبیه صلی الله علیه وآله: «وَاِذَا کُنتَ فِیهِمْ فَاَقَمْتَ لَهُمُ الصَّلاَهَ فَلْتَقُمْ ط

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.