پاورپوینت ویلیام راسل


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل فشرده
2120
3 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 پاورپوینت ویلیام راسل دارای ۴۰ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است

شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.

لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت ویلیام راسل،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پاورپوینت ویلیام راسل :

برتراند آرتور پاورپوینت ویلیام راسل

برتراند راسل (Bertrand Arthur William Russell) (1872-1970)، فیلسوف، ریاضی‌دان، منطق‌دان، ادیب و فعال اجتماعی بریتانیایی بود.

فهرست مندرجات

۱ – زندگی‌نامه
۲ – بنیان‌گذار فلسفه تحلیلی
۳ – راسل در منطق و ریاضیات
۴ – راسل در فلسفه
۴.۱ – علم به شکل یقینی اشیاء
۴.۲ – راسل در موضوع کلیات
۵ – فلسفه ذهن راسل
۶ – اخلاق و مسایل اجتماعی
۷ – منابع مرتبط
۸ – پانویس
۹ – منبع

زندگی‌نامه

برتراند آرثر پاورپوینت ویلیام راسل در ۱۸ می‌۱۸۷۲ در ولز بریتانیا زاده شد، در کودکی پدر و مادر خود را از دست داد و تحت سرپرستی مادر بزرگ خود پرورش یافت، از سن هفت سالگی به شکلی گسترده به مطالعه تاریخ و ادبیات پرداخت و در سن یازده سالگی با هندسه اقلیدسی آشنا شد. ریاضیات و علوم انسانی مبنای گسترش بعدی‌ اندیشه او را پدید آورد. وی در زندگی طولانی خود در حوزه‌های مختلف فلسفه (منطق فلسفی، متافیزیک، شناخت شناسی، اخلاق و فلسفه دین) فعالیت کرد و دستاوردهای بسیاری از خود به جای گذاشت.

[۱] Russellف B. My Mental Development in The Philosophy of Bertrand Russell، ed. Paul Arthur Schilpp، Library of Living Philosophers، New York: Tudor Publishing Co.، ۱۹۵۱.

بنیان‌گذار فلسفه تحلیلی

راسل به همراه جی‌ای مور بنیان‌گذار فلسفه تحلیلی در انگلستان است. روش تحلیلی راسل مراحل گوناگونی را در زندگی فلسفی او رقم زد به گونه‌ای که بوخنسکی

[۲] فلسفه معاصر اروپایی، ص۳۷، ترجمه شرف الدین خراسانی، تهران، شرکت انتشارات علمی و فرهنگی، چاپ دوم، ۱۳۷۹.

معتقد است راسل هرگز نتوانست نظامی فلسفی برپا کند و مواضع فکری او پیوسته در حال تحول بود و براود نیز راسل را متهم کرده است که هر چند سال یک نظام فلسفی تازه علم کرده است. با وجود این کاپلستون بر این باور است که فلسفه کلی راسل ارائه‌دهنده سیر استکمالی تجربه‌گرایی بریتانیایی است.

[۳] تاریخ فلسفه (از بنتام تا راسل)، ترجمه بهاء الدین خرمشاهی، ج۷، ص۴۶۳، تهران، شرکت انتشارات علمی و فرهنگی، سروش، چاپ دوم، ۱۳۷۶.

راسل از معدود فلاسفه‌ای است که آثارش به شکل وسیع توسط عموم مردم مطالعه می‌شود.

راسل در منطق و ریاضیات

در منطق و ریاضیات راسل را می‌توان در کنار فرگه (G. Frege) از بنیان‌گزاران مکتب منطق ریاضی و منطق‌گرایی به شمار آورد. در جهت تثبیت برنامه منطق‌گرایی، در اصول ریاضیات،

[۴] Principia Mathematica (vols. 1–۳، ۱۹۱۰–۱۹۱۳.

راسل به همراه وایتهد (A. N. Whitehead)، با دنبال کردن‌ اندیشه فرگه تلاش کرد نشان دهد ریاضیات شاخه‌ای از منطق است و می‌توان نظریه اعداد (حساب) را به گزاره‌هایی که تنها از مفاهیم منطقی (مانند متغییرها، حمل‌ها و سورها، و مهم‌تر از همه رده‌ها) تشکیل شده‌اند، فروکاست.

[۵] Stroll، A. Twentieth-Century Analytic PhilosophyColumbia University Press.، ۲۰۰۰ pp. 11-15.

به این ترتیب عدد دو با همه‌ی رده‌های دوتایی معادل قرار داده می‌شد و گزاره “دو کتاب وجود دارند” به گزاره ذیل تحویل می‌شد: “کتاب x وجود دارد و کتاب y وجود دارد و x با y برابر نیست. “
راسل و وایتهد امیدوار بودند با دنبال‌کردن این برنامه، اثبات‌های ریاضی را به اثبات‌های منطقی تقلیل داده و نشان دهند منشا صدق گزاره‌های ریاضی چیزی جز مفاهیم پیشینیِ زبانی نیست. بخش دیگری از تلاش بنیان‌گذاران منطق‌گرایی صرف این شد که نشان دهند می‌توان با قراردادن مفاهیم در قالب گزاره‌های منطق ریاضیاتی، از بسیاری از پرسش‌های فلسفی که بر اثر استفاده از زبان طبیعی پدید می‌آیند اجتناب کرد.
یکی دیگر از دستاوردهای مهم راسل در منطق و فلسفه ریاضیات کشف پارادوکسی است که به نام او نام‌گذاری شده است. پارادوکس راسل نشان می‌دهد که مفهوم مجموعه همه مجموعه‌هایی که عضو خود نیستند پارادوکسیکال است، به این شکل که اگر این مجموعه وجود داشته باشد، تنها در صورتی عضو خود خواهد بود که عضو خود نباشد.

[۶] Russell، B. The Principles of Mathematics، Cambridge: At the University Press. (1903.

راسل در مقام حل این پارادوکس نظریه‌ی انواع (theory of types) را ابداع کرد و آن را در اصول ریاضیات (۱۹۱۰-۱۹۱۳) ارائه کرد.

راسل در فلسفه

راسل در زندگی طولانی و پرتلاش خود مکاتب فلسفی بسیاری را تجربه کرد، از ایده‌آلیسم هگلی گرفته تا تجربه‌گرایی منطقی و واقع‌گرایی ساختاری. توضیح گرایش‌ها و دستاوردهای فلسفی او در این مختصر نمی‌گنجد و تنها به مهم‌ترین بخش‌های فعالیت فلسفی او اشاره می‌شود.
بخش مهمی از فلسفه راسل در‌ اندیشه‌های منطقی او مندرج است. برای مثال بخش‌هایی از فلسفه او در مورد دلالت (denotation) را می‌توان در اصول ریاضیات بازیافت، در آن اثر راسل عقیده دارد هر عبارت دلالت گر (سراینده شاهنامه، آبی، عدد دو) به یک ” هویت موجود” دلالت می‌کند. اما در مقاله مشهور در باب دلالت (On Denoting (1905))، به این نتیجه می‌رسد که هر چند نام‌های خاص منطقی (مانند این رایانه یا آن کتاب که می‌توان بی‌واسطه از وجود آنها آگاه شد) مدلول‌های موجود در جهان دارند، عبارات توصیفی (مانند شاعر حماسه‌سرای ایرانی) را باید به عنوان مجموعه‌ای از سورها (مانند “هر”، “برخی”) و توابع گزاره‌ای (مانند “x شاعر است”) دید.

[۷] Irvine، A. D. Bertrand Russell، Stanford Encyclopedia of Philosophy، ۲۰۰۳.

برخورد راسل با مساله دلالت را می‌توان نمونه اعمال روش تحلیلی درخشان او دانست، روشی که راه حل مسائل فلسفی را در تحلیل زبانی منطقی آنها می‌دانست. با توسل به این روش، راسل موفق شد توضیح دهد چگونه می‌توانیم عباراتی را که در جهان خارج مدلولی ندارند بفهمیم، عبارتی مانند “پادشاه فعلی فرانسه طاس است”. تا پیش از راسل، بر اساس قانون دفع شق ثالث، در مورد این عبارت حکم می‌شد که یا “پادشاه فعلی فرانسه طاس است” صادق است یا “پادشاه فعلی فرانسه طاس نیست” صادق است. در هر دو صورت، این نتیجه‌ی نادرست تائید می‌شد که پادشاه فعلی فرانسه وجود دارد. مطابق نظریه راسل درباره عبارات توصیفی “پادشاه فعلی فرانسه طاس است” را باید به این شکل صورت بندی کرد “x پادش

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.