پاورپوینت آزادی مسکن


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل فشرده
2120
5 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 پاورپوینت آزادی مسکن دارای ۳۶ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است

شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.

لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت آزادی مسکن،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پاورپوینت آزادی مسکن :

آزادی و مصونیت مسکن

آزادی و مصونیت مسکن از مباحث علم حقوق بوده و به معنای این است افراد در انتخاب مسکن و اقامتگاه خود آزادند. این آزادی با تاکید قابل توجهی در اسناد حقوق بشری بیان شده است و بالتبع آثار این تاکید را در میان قوانین اساسی کشورها نیز می‌توان مشاهد کرد. اصل سوم قانون اساسی ایران نیز به این موضوع اشاره کرده که در راستای پی‌ریزی یک اقتصاد صحیح و عادلانه بر طبق ضوابط اسلامی، دولت موظف است هر نوع محرومیتی را در زمنیه مسکن برطرف نماید.

فهرست مندرجات

۱ – تعریف
۲ – دیدگاه اسناد حقوق بشری
۳ – پاورپوینت آزادی مسکن و مصونیت از تعرض
۴ – دیدگاه قانون اساسی ایران
۵ – محدودیت‌های پاورپوینت آزادی مسکن
۶ – پانویس
۷ – منبع

تعریف

معنای پاورپوینت آزادی مسکن این است که افراد در انتخاب مسکن و اقامتگاه خود تابع اراده آزاد خود می‌باشند و هیچ‌گونه اجبار یا محدودیتی را، به جز مواردی که قانون حکم می‌کند، در مورد انتخاب مسکن نمی‌توان بر آنها اعمال کرد و اشخاص مختارند در هر محلی که مایل باشد سکونت نمایند.

[۱] شریعتی، سعید، حقوق ملت و دولت در قانون اساسی، ص۱۳۷، تهران، کانون‌اندیشه جوان، ۱۳۸۴، چاپ اول.

دیدگاه اسناد حقوق بشری

بند ۱ ماده ۲۵ اعلامیه با صراحتاً به تاکید و حمایت از این حق پرداخته است: «هر کس حق دارد از سطح معیشتی کافی برای سلامتی و رفاه خود و خانواده‌اش از قبیل خوراک، پوشاک، مسکن و… بهره‌مند گردد.»

[۲] شریعتی، سعید، حقوق ملت و دولت در قانون اساسی، ص۳۴۴.

البته لازم به ذکر است که قبول حمایت از این حق برای هر دولتی یکسری لوازم را نیز نیاز دارد. مثلاً دولت باید شرایطی را به وجود آورد که افراد بتوانند با زحمت و مشقت‌ اندکی به مسکنی که مناسب شانشان باشد دست یابند.
بند ۱ ماده ۱۲ میثاق حقوق مدنی و سیاسی نیز این حق را برای کسانی که مقیم در یک کشور هستند لازم شمرده تا افراد بتوانند در آن کشور عبور و مرور آزادانه و حق انتخاب مسکن داشته باشند.

[۳] شریعتی، سعید، حقوق ملت و دولت در قانون اساسی، ص۳۷۵.

در اعلامیه جهانی حقوق بشر در اسلام نیز این موضوع به عنوان یکی از موارد ضروری که باید مورد توجه باشد شده است. بند ۲ ماده ۲ در این‌باره مقرر داشته که: «دولت باید حق هر انسانی را در یک زندگی با کرامت که کفایت او اشخاص تحت کفالت او را تحقق بخشد ضمانت نماید. موضوع این حق خوراک، پوشاک و مسکن و تعلیم و تربیت و معالجات و دیگر نیازهای اساسی است.»

[۴] جعفری، محمدتقی، تحقیق در دو نظام حقوق جهانی بشر، ص۲۰۶، تهران، دفتر خدمات حقوقی بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران، پاییز ۱۳۷۰، چاپ اول.

همچنین به دلیل اهمیت زیاد حق مسکن، این حق در کنوانسیون محو کلیه اشکال تبعیض نژادی، کنوانسیون حقوق کودک، کنوانسیون محو کلیه اشکال تبعیض علیه زنان و کنوانسیون مربوط به وضعیت پناهندگان نیز صراحتاً مورد اشاره واقع شده است

[۵] ایده، آسبیرون و دیگران، حقوق اجتماعی اقتصادی فرهنگی، ص۱۵۳و ۱۵۴، ترجمه اردشیر امیرارجمند، تهران، انتشارات مجد، ۱۳۸۹.

و از سوی دیگر بیش از ۵۰ کشور به گونه‌ای پاورپوینت آزادی مسکن را در قوانین اساسی خود گنجانده‌اند.

[۶] ایده، آسبیرون و دیگران، حقوق اجتماعی اقتصادی فرهنگی، ص۱۵۵.

پاورپوینت آزادی مسکن و مصونیت از تعرض

یکی از دلایلی که در اعلامیه‌های جهانی و قوانین دولت‌ها، برخورداری از مسکن به عنوان یکی از حقوق اساسی مردم به شمار آمده این است که مسکن هر فرد محل استراحت و سکونت شخص محسوب می‌شود و رسیدن به آرامش روحی و جسمی در پرتو دارا بودن مسکن، یکی از نیازهای همه جوامع بشری است.

[۷] شریعتی، سعید، حقوق ملت و دولت در قانون اساسی، ص۱۳۹ و ۱۴۰.

با توجه به تاکیدی که این اعلامیه‌ها در به رسمیت شناختن این حق ابراز نموده‌اند، این مطلب به دست می‌آید که علی‌القاعده مسکن شخص باید از تعرض و آسیب مصونیت داشته باشد تا فرد بتواند به آرامش مورد نظرش دست یابد

[۸] هاشمی، سید محمد، حقوق بشر و آزادی‌های اساسی، ص۲۸۵، تهران، نشر میزان، پاییز ۱۳۸۴، چاپ اول.

و هیچ فرد یا ماموری نمی‌تواند بدون اجازه شخص و یا بدون مجوز قانونی به مسکن وی وارد شده و آن را مورد بازرسی قرار دهد.

[۹] شریعتی، سعید، حقوق ملت و دولت در قانون اساسی، ص۱۴۰.

مراد از مسکن نیز به صورت عام، خانه، آپارتمان و یا هر محلی است که شخص و یا اعضای خانواده‌اش در آن سکونت دارند. لذا اتاق افراد در هتل و مهمان‌خانه نیز در برابر این مصونیت، در حکم مسکن می‌باشد.

[۱۰] شریعتی، سعید، حقوق ملت و دولت در قانون اساسی، ص۱۴۰.

اعلامیه جهانی حقوق بشر در ماده ۱۲ درباره مصونیت مسکن اعلام داشته:
«هیچ کس نباید در معرض مداخله خودسرانه در زندگی شخصی، خانواده، خانه یا مکاتبات خود قرار گیرد و یا اینکه شرف و آبروی او مورد تعرض قرار گیرد. هر کس حق دارد که از حمایت قانون در برابر چنین مداخله‌ها و تعرض‌هایی برخوردار گردد.»

[۱۱] کمالان، سید مهدی، منشور سازمان ملل متحد، ص۳۳۶، تهران، انتشارات کمالان، ۱۳۸۶.

چرا که به تبع حمایت از پاورپوینت آزادی مسکن مصونیت افراد در برابر تعرض و ورود بدون اجازه به منزل و همچنین تفتیش مسکن نیز باید لحاظ شود.
بند ۱ ماده ۱۷ میثاق بین المللی حقوق مدنی سیاسی نیز از ممنوعیت مداخله خودسرانه یا غیرقانونی در زندگی خصوصی و اقامتگاه و مکاتبات افراد سخن گفته است. همچنین بند ۱ ماده ۱۱ میثاق حقوق اقتصادی اجتماعی و فرهنگی نیز این حق را برای کشورهای طرف میثاق به رسمیت شناخته است.
از سوی دیگر بند ج ماده ۹ اعلامیه جهانی حقوق بشر در اسلام نیز هر گ

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.