پاورپوینت بیاع قلانس
توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد
پاورپوینت بیاع قلانس دارای ۴۰ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است
شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.
لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت بیاع قلانس،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن پاورپوینت بیاع قلانس :
خالد بن ماد قلانسی
خالد بن ماد قَلانِسی کوفی بیّاع قلانس، از اصحاب و راویان امام صادق و امام کاظم (علیهماالسّلام) و از محدثان شیعه در عصر امام کاظم (علیهالسّلام) بود. خالد از امام باقر (علیهالسّلام) نیز روایت کرده است.
فهرست مندرجات
۱ – معرفی اجمالی
۲ – راوی همنام خالد
۳ – توثیق
۴ – مشایخ و راویان
۵ – آثار
۶ – موضوع روایات خالد
۷ – مطالعه بیشتر
۸ – فهرست منابع
۹ – پانویس
۱۰ – منبع
معرفی اجمالی
خالد بن ماد قلانسی کوفی بیّاع قلانس، از اصحاب و راویان امام صادق و امام کاظم (علیهماالسّلام) و از کوفیان غیرعرب میباشد.
[۱] ابنداوود حلی، حسن بن علی، الرجال، ج۱، ص۸۷.
[۲] نجاشی، احمد بن علی، رجال النجاشی، ج۱، ص۱۴۹.
[۳] طوسی، محمد بن حسن، رجال الطوسی، ج۱، ص۱۹۷.
[۴] نجاشی، احمد بن علی، رجال النجاشی، ج۱، ص۱۴۹.
[۵] نجاشی، احمد بن علی، رجال النجاشی، ج۱، ص۱۴۹.
[۶] طوسی، محمد بن حسن، رجال الطوسی، ج۱، ص۲۰۱.
[۷] طوسی، محمد بن حسن، تهذیب الاحکام، ج۳، ص۳۲۹.
[۸] خالد برقعی، احمد بن محمد، المحاسن، ج۱، ص۶۸.
[۹] خالد برقعی، احمد بن محمد، المحاسن، ج۱، ص۷۰۷۱.
[۱۰] کلینی، محمد بن یعقوب، کافی، ج۲، ص۶۵۰.
[۱۱] کلینی، محمد بن یعقوب، کافی، ج۴، ص۲۵۲.
[۱۲] ابنقولویه قمی، جعفر بن محمد، کامل الزیارات، ج۱، ص۷۳.
[۱۳] ابنقولویه قمی، جعفر بن محمد، کامل الزیارات، ج۱، ص۷۸.
[۱۴] صدوق، محمد بن علی، الامالی، ج۱، ص۹۱.
[۱۵] صدوق، محمد بن علی، الامالی، ج۱، ص۳۷۰.
[۱۶] صدوق، محمّد بن علی، من لا یحضره الفقیه، ج۱، ص۲۲۸.
[۱۷] طوسی، محمد بن حسن، تهذیب الاحکام، ج۵، ص۴۶۸.
[۱۸] طوسی، محمد بن حسن، تهذیب الاحکام، ج۶، ص۳۱.
[۱۹] طوسی، محمد بن حسن، تهذیب الاحکام، ج۶، ص۳۳.
[۲۰] طوسی، محمد بن حسن، تهذیب الاحکام، ج۷، ص۵۸.
اگرچه در سلسله سند غالب روایات نام پدر وی ماد ذکر شده است.
[۲۱] صفار قمی، محمد بن حسن، بصائرالدرجات فی فضائل آل محمد «ص»، ج۱، ص۱۰۴.
[۲۲] صفار قمی، محمد بن حسن، بصائرالدرجات فی فضائل آل محمد «ص»، ج۱، ص۱۶۰.
[۲۳] صفار قمی، محمد بن حسن، بصائرالدرجات فی فضائل آل محمد «ص»، ج۱، ص۱۹۵.
[۲۴] صفار قمی، محمد بن حسن، بصائرالدرجات فی فضائل آل محمد «ص»، ج۱، ص۳۰۹.
[۲۵] صفار قمی، محمد بن حسن، بصائرالدرجات فی فضائل آل محمد «ص»، ج۱، ص۴۱۴.
[۲۶] صفار قمی، محمد بن حسن، بصائرالدرجات فی فضائل آل محمد «ص»، ج۱، ص۴۳۶.
[۲۷] کلینی، محمد بن یعقوب، کافی، ج۱، ص۴۱۶.
[۲۸] کلینی، محمد بن یعقوب، کافی، ج۲، ص۶۱۲.
اما در برخی کتابهای رجالی، به زیاد
[۲۹] برقی، احمد بن محمد، رجال البرقی، ج۱، ص۳۱.
[۳۰] طوسی، محمد بن حسن، رجال الطوسی، ج۱، ص۲۰۱.
حماد
[۳۱] ابنداوود حلی، حسن بن علی، الرجال، ج۱، ص۸۷.
باد
[۳۲] حلی، حسن بن یوسف، خلاصه الاقوال فی معرفه الرجال، ج۱، ص۱۳۷۱۳۸.
و مازن
[۳۳] طوسی، محمد بن حسن، رجال الطوسی، ج۱، ص۱۹۷.
تغییر یافته است.
[۳۴] تفرشی، سیدمصطفی بن حسین، نقدالرجال، ج۲، ص۱۸۲.
[۳۵] تفرشی، سیدمصطفی بن حسین، نقدالرجال، ج۲، ص ۱۸۴.
[۳۶] تفرشی، سیدمصطفی بن حسین، نقدالرجال، ج۲، ص۱۸۸.
[۳۷] مجلسی، محمدتقی، روضه المتقین فی شرح من لایحضره الفقیه، ج۱۴، ص۳۶۱.
[۳۸] بهبهانی، محمدباقر، تعلیقه وحید البهبهانی علی منهج المقال، ج۱، ص۱۶۳.
[۳۹] موحدی ابطحی، محمدعلی، تهذیب المقال فی تنقیح الرجال النجاشی، ج۵، ص۳۶۸۳۶۹.
[۴۰] موحدی ابطحی، محمدعلی، تهذیب المقال فی تنقیح الرجال النجاشی، ج۵، ص۳۷۱.
[۴۱] تستری، محمدتقی، قاموس الرجال، ج۴، ص۱۱۳۱۱۵.
[۴۲] تستری، محمدتقی، قاموس الرجال، ج۴، ص۱۳۷۱۳۸.
[۴۳] مدرسی طباطبائی، ج۱، ص۳۱۱.
که این اختلافها را ناشی از تصحیف یا کوشش برای تصحیح دانسته است.
لقب خالد علاوه بر قلانسی، بهصورت بیّاع القلانس هم آمده است
[۴۴] صدوق، محمّد بن علی، من لا یحضره الفقیه، ج۲، ص۳۶۳.
[۴۵] اردبیلی، محمد بن علی، جامع الرواه و ازاحه الاشتباهات عن الطرق و الاسناد، ج۱، ص۲۸۹.
[۴۶] خوئی، سیدابوالقاسم، معجم رجال الحدیث، ج۸، ص۴۵.
که از شغل وی، کلاهدوزی یا کلاهفروشی، حکایت دارد.
[۴۷] موحدی ابطحی، محمدعلی، تهذیب المقال فی تنقیح الرجال النجاشی، ج۵، ص۳۶۷.
راوی همنام خالد
برخی از رجالیون وی را با خالد بن زیاد قلانسی یکی دانسته
[۴۸] حلی، حسن بن یوسف، خلاصه الاقوال، ج۱۳۷.
و عدهای معتقد به جدایی این دو از هم هستند
[۴۹] ابنداوود حلی، حسن بن علی، رجال ابن داود، ص۸۷.
[۵۰] تفرشی، سیدمصطفی بن حسین، نقد الرجال، ج۲، ص۱۸۸.
با این تفاوت که خالد بن زیاد توثیق نشده، ولی خالد بن ماد توثیق شده است
[۵۱] مجلسی، محمدباقر، الوجیزه، ص۷۳.
و دیگر اینکه با بررسی سلسله اسناد روایاتِ منقول از آنها، میتوان تشخیص داد که دو شخصیت متفاوت هستند.
توثیق
در برخی کتابهای رجالی، خالد به دلیل تعدد در نام پدرش
[۵۲] طوسی، محمد بن حسن، رجال الطوسی، ج۱، ص۱۹۷.
[۵۳] طوسی، محمد بن حسن، رجال الطوسی، ج۱، ص۲۰۱.
[۵۴] ابنداوود حلی، حسن بن علی، الرجال، ج۱، ص۸۷.
[۵۵] مامقانی، عبدالله، تنقیح المقال فی علم الرجال، ج۲۵، ص۱۰۵.
[۵۶] مامقانی، عبدالله، تنقیح المقال فی علم الرجال، ج۲۵، ص۱۷۷۱۷۸.
چند فرد متفاوت محسوب شده است
[۵۷] صدر، محمدباقر، بحوث فی شرح العروه الوثقی، ج۳، ص۳۰۸.
که چنین اشتباهی درباره خالد باعث ناتوانیاش در توثیق خالد شده است، اما نجاشی
[۵۸] نجاشی، احمد بن علی، رجال النجاشی، ج۱ ص۱۴۹.
او را ثقه دانسته است.
[۵۹] حلی، حسن بن یوسف، خلاصه الاقوال فی معرفه الرجال، ج۱، ص۱۳۷۱۳۸.
[۶۰] مجلسی، محمدباقر، الوجیزه فی الرجال، ج۱، ص۷۳.
مشایخ و راویان
خالد علاوه بر امام ششم و هفتم، از امام باقر (علیهالسّلام)، محمد بن فضیل روایت نقل کرده است.
[۶۱] خوئی، سیدابوالقاسم، معجم رجال الحدیث، ج۸، ص۳۵.
از خالد راویانی چون ابوحمزه ثمالی،
[۶۲] صفار قمی، محمد بن حسن، بصائرالدرجات فی فضائل آل محمد «ص»، ج۱، ص۱۰۴.
[۶۳] صفار قمی، محمد بن حسن، بصائرالدرجات فی فضائل آل محمد «ص»، ج۱، ص۱۶۰.
[۶۴] کلینی، محمد بن یعقوب، کافی، ج۲، ص۶۱۲.
جابر جعفی،
[۶۵] صفار قمی، محمد بن حسن، بصائرالدرجات فی فضائل آل محمد «ص»، ج۱، ص۳۰۹.
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.