پاورپوینت بیاع قلانس


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل فشرده
2120
3 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 پاورپوینت بیاع قلانس دارای ۴۰ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است

شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.

لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت بیاع قلانس،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پاورپوینت بیاع قلانس :

خالد بن ماد قلانسی

خالد بن ماد قَلانِسی کوفی بیّاع قلانس، از اصحاب و راویان امام صادق و امام کاظم (علیهما‌السّلام) و از محدثان شیعه در عصر امام کاظم (علیه‌السّلام) بود. خالد از امام باقر (علیه‌السّلام) نیز روایت کرده است.

فهرست مندرجات

۱ – معرفی اجمالی
۲ – راوی هم‌نام خالد
۳ – توثیق
۴ – مشایخ و راویان
۵ – آثار
۶ – موضوع روایات خالد
۷ – مطالعه بیشتر
۸ – فهرست منابع
۹ – پانویس
۱۰ – منبع

معرفی اجمالی

خالد بن ماد قلانسی کوفی بیّاع قلانس، از اصحاب و راویان امام صادق و امام کاظم (علیهما‌السّلام) و از کوفیان غیرعرب می‌باشد.

[۱] ابن‌داوود حلی، حسن بن علی، الرجال، ج۱، ص۸۷.

[۲] نجاشی، احمد بن علی، رجال النجاشی، ج۱، ص۱۴۹.

[۳] طوسی، محمد بن حسن، رجال الطوسی، ج۱، ص۱۹۷.

[۴] نجاشی، احمد بن علی، رجال النجاشی، ج۱، ص۱۴۹.

[۵] نجاشی، احمد بن علی، رجال النجاشی، ج۱، ص۱۴۹.

[۶] طوسی، محمد بن حسن، رجال الطوسی، ج۱، ص۲۰۱.

[۷] طوسی، محمد بن حسن، تهذیب الاحکام، ج۳، ص۳۲۹.

[۸] خالد برقعی، احمد بن محمد، المحاسن، ج۱، ص۶۸.

[۹] خالد برقعی، احمد بن محمد، المحاسن، ج۱، ص۷۰۷۱.

[۱۰] کلینی، محمد بن یعقوب، کافی، ج۲، ص۶۵۰.

[۱۱] کلینی، محمد بن یعقوب، کافی، ج۴، ص۲۵۲.

[۱۲] ابن‌قولویه قمی، جعفر بن‌ محمد، کامل الزیارات، ج۱، ص۷۳.

[۱۳] ابن‌قولویه قمی، جعفر بن‌ محمد، کامل الزیارات، ج۱، ص۷۸.

[۱۴] صدوق، محمد بن علی، الامالی، ج۱، ص۹۱.

[۱۵] صدوق، محمد بن علی، الامالی، ج۱، ص۳۷۰.

[۱۶] صدوق، محمّد بن علی، من لا یحضره الفقیه، ج۱، ص۲۲۸.

[۱۷] طوسی، محمد بن حسن، تهذیب الاحکام، ج۵، ص۴۶۸.

[۱۸] طوسی، محمد بن حسن، تهذیب الاحکام، ج۶، ص۳۱.

[۱۹] طوسی، محمد بن حسن، تهذیب الاحکام، ج۶، ص۳۳.

[۲۰] طوسی، محمد بن حسن، تهذیب الاحکام، ج۷، ص۵۸.

اگرچه در سلسله سند غالب روایات نام پدر وی ماد ذکر شده است.

[۲۱] صفار قمی، محمد بن حسن، بصائرالدرجات فی فضائل آل محمد «ص»، ج۱، ص۱۰۴.

[۲۲] صفار قمی، محمد بن حسن، بصائرالدرجات فی فضائل آل محمد «ص»، ج۱، ص۱۶۰.

[۲۳] صفار قمی، محمد بن حسن، بصائرالدرجات فی فضائل آل محمد «ص»، ج۱، ص۱۹۵.

[۲۴] صفار قمی، محمد بن حسن، بصائرالدرجات فی فضائل آل محمد «ص»، ج۱، ص۳۰۹.

[۲۵] صفار قمی، محمد بن حسن، بصائرالدرجات فی فضائل آل محمد «ص»، ج۱، ص۴۱۴.

[۲۶] صفار قمی، محمد بن حسن، بصائرالدرجات فی فضائل آل محمد «ص»، ج۱، ص۴۳۶.

[۲۷] کلینی، محمد بن یعقوب، کافی، ج۱، ص۴۱۶.

[۲۸] کلینی، محمد بن یعقوب، کافی، ج۲، ص۶۱۲.

اما در برخی کتاب‌های رجالی، به زیاد

[۲۹] برقی، احمد بن محمد، رجال البرقی، ج۱، ص۳۱.

[۳۰] طوسی، محمد بن حسن، رجال الطوسی، ج۱، ص۲۰۱.

حماد

[۳۱] ابن‌داوود حلی، حسن بن علی، الرجال، ج۱، ص۸۷.

باد

[۳۲] حلی، حسن بن یوسف، خلاصه الاقوال فی معرفه الرجال، ج۱، ص۱۳۷۱۳۸.

و مازن

[۳۳] طوسی، محمد بن حسن، رجال الطوسی، ج۱، ص۱۹۷.

تغییر یافته است.

[۳۴] تفرشی، سیدمصطفی بن حسین، نقدالرجال، ج۲، ص۱۸۲.

[۳۵] تفرشی، سیدمصطفی بن حسین، نقدالرجال، ج۲، ص ۱۸۴.

[۳۶] تفرشی، سیدمصطفی بن حسین، نقدالرجال، ج۲، ص۱۸۸.

[۳۷] مجلسی، محمدتقی، روضه المتقین فی شرح من لایحضره الفقیه، ج۱۴، ص۳۶۱.

[۳۸] بهبهانی، محمدباقر، تعلیقه وحید البهبهانی علی منهج المقال، ج۱، ص۱۶۳.

[۳۹] موحدی ابطحی، محمدعلی، تهذیب المقال فی تنقیح الرجال النجاشی، ج۵، ص۳۶۸۳۶۹.

[۴۰] موحدی ابطحی، محمدعلی، تهذیب المقال فی تنقیح الرجال النجاشی، ج۵، ص۳۷۱.

[۴۱] تستری، محمدتقی، قاموس الرجال، ج۴، ص۱۱۳۱۱۵.

[۴۲] تستری، محمدتقی، قاموس الرجال، ج۴، ص۱۳۷۱۳۸.

[۴۳] مدرسی طباطبائی، ج۱، ص۳۱۱.

که این اختلاف‌ها را ناشی از تصحیف یا کوشش برای تصحیح دانسته است.
لقب خالد علاوه بر قلانسی، به‌صورت بیّاع القلانس هم آمده است

[۴۴] صدوق، محمّد بن علی، من لا یحضره الفقیه، ج۲، ص۳۶۳.

[۴۵] اردبیلی، محمد بن علی، جامع الرواه و ازاحه الاشتباهات عن الطرق و الاسناد، ج۱، ص۲۸۹.

[۴۶] خوئی، سیدابوالقاسم، معجم رجال الحدیث، ج۸، ص۴۵.

که از شغل وی، کلاهدوزی یا کلاهفروشی، حکایت دارد.

[۴۷] موحدی ابطحی، محمدعلی، تهذیب المقال فی تنقیح الرجال النجاشی، ج۵، ص۳۶۷.

راوی هم‌نام خالد

برخی از رجالیون وی را با خالد بن زیاد قلانسی یکی دانسته

[۴۸] حلی، حسن بن یوسف، خلاصه الاقوال، ج۱۳۷.

و عده‌ای معتقد به جدایی این دو از هم هستند

[۴۹] ابن‌داوود حلی، حسن بن علی، رجال ابن داود، ص۸۷.

[۵۰] تفرشی، سیدمصطفی بن حسین، نقد الرجال، ج۲، ص۱۸۸.

با این تفاوت که خالد بن زیاد توثیق نشده، ولی خالد بن ماد توثیق شده است

[۵۱] مجلسی، محمدباقر، الوجیزه، ص۷۳.

و دیگر اینکه با بررسی سلسله اسناد روایاتِ منقول از آنها، می‌توان تشخیص داد که دو شخصیت متفاوت هستند.

توثیق

در برخی کتاب‌های رجالی، خالد به دلیل تعدد در نام پدرش

[۵۲] طوسی، محمد بن حسن، رجال الطوسی، ج۱، ص۱۹۷.

[۵۳] طوسی، محمد بن حسن، رجال الطوسی، ج۱، ص۲۰۱.

[۵۴] ابن‌داوود حلی، حسن بن علی، الرجال، ج۱، ص۸۷.

[۵۵] مامقانی، عبدالله، تنقیح المقال فی علم الرجال، ج۲۵، ص۱۰۵.

[۵۶] مامقانی، عبدالله، تنقیح المقال فی علم الرجال، ج۲۵، ص۱۷۷۱۷۸.

چند فرد متفاوت محسوب شده است

[۵۷] صدر، محمدباقر، بحوث فی شرح العروه الوثقی، ج۳، ص۳۰۸.

که چنین اشتباهی درباره خالد باعث ناتوانی‌اش در توثیق خالد شده است، اما نجاشی

[۵۸] نجاشی، احمد بن علی، رجال النجاشی، ج۱ ص۱۴۹.

او را ثقه دانسته است.

[۵۹] حلی، حسن بن یوسف، خلاصه الاقوال فی معرفه الرجال، ج۱، ص۱۳۷۱۳۸.

[۶۰] مجلسی، محمدباقر، الوجیزه فی الرجال، ج۱، ص۷۳.

مشایخ و راویان

خالد علاوه بر امام ششم و هفتم، از امام باقر (علیه‌السّلام)، محمد بن فضیل روایت نقل کرده است.

[۶۱] خوئی، سیدابوالقاسم، معجم رجال الحدیث، ج۸، ص۳۵.

از خالد راویانی چون ابوحمزه ثمالی،

[۶۲] صفار قمی، محمد بن حسن، بصائرالدرجات فی فضائل آل محمد «ص»، ج۱، ص۱۰۴.

[۶۳] صفار قمی، محمد بن حسن، بصائرالدرجات فی فضائل آل محمد «ص»، ج۱، ص۱۶۰.

[۶۴] کلینی، محمد بن یعقوب، کافی، ج۲، ص۶۱۲.

جابر جعفی،

[۶۵] صفار قمی، محمد بن حسن، بصائرالدرجات فی فضائل آل محمد «ص»، ج۱، ص۳۰۹.

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.