پاورپوینت تاریخچه روان‌شناسی اجتماعی


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل فشرده
2120
3 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 پاورپوینت تاریخچه روان‌شناسی اجتماعی دارای ۲۲ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است

شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.

لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت تاریخچه روان‌شناسی اجتماعی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پاورپوینت تاریخچه روان‌شناسی اجتماعی :

پاورپوینت تاریخچه روان‌شناسی اجتماعی

پاورپوینت تاریخچه روان‌شناسی اجتماعی، یکی از مباحث مطرح در روان‌شناسی اجتماعی بوده که به بررسی بحث تاریخی و شکل‌گیری این شاخه از روان‌شناسی می‌پردازد. در این مقاله به دوره‌های تاریخی مختلف شکل‌گیری این رشته و نظریه‌پردازان موثر در این علم می‌پردازیم.

فهرست مندرجات

۱ – افلاطون و ارسطو
۲ – توماس‌ هابز
۳ – فیلسوفان
۴ – سال ۱۸۹۷
۵ – سال ۱۹۰۸
۶ – سال ۱۹۲۰
۷ – سال ۱۹۲۴
۸ – سال ۱۹۲۵
۹ – سال‌های ۱۹۳۶ تا ۱۹۴۵
۱۰ – سال‌های ۱۹۴۶
۱۱ – سال ۱۹۴۹
۱۲ – سال‌های ۱۹۶۱ تا ۱۹۷۵
۱۳ – سال ۱۹۷۶ تا عصر حاضر
۱۴ – پانویس
۱۵ – منبع

افلاطون و ارسطو

در پاورپوینت تاریخچه روان‌شناسی اجتماعی، مانند بسیاری از رشته‌های علمی، نخست از افلاطون و ارسطو به عنوان اولین روان‌شناسان اجتماعی یاد می‌شود. ارسطو، انسان را حیوان اجتماعی می‌خواند، از اینرو روان‌شناسان اجتماعی (مثل ارونسون Aronson) وی را نخستین روان‌شناس اجتماعی می‌دانند که ۳۵۰ سال پیش از میلاد، اصول اساسی نفوذ اجتماعی و متقاعدسازی را تنظیم کرده که مساله مهمی در روان‌شناسی اجتماعی می‌باشد. پس از افلاطون و ارسطو، فیلسوفان متعدد دیگری درباره ماهیت انسان و طبیعت نخستین بشر سخن گفته‌اند.

توماس‌ هابز

توماس‌ هابز (Hobbes) فیلسوف انگلیسی در کتاب “لویاتان” و همین‌طور در کتاب “ماهیت انسان” توجه مردم را به این مساله جلب کرد که “انسان گرگ انسان است”. سال‌ها بعد صاحب‌نظرانی نظیر اتو کلاین‌ برگ (۱۹۵۴) نظر‌هابز را مقابل نظر ژان ‌ژاک ‌روسو دانستند.

[۱] کریمی، یوسف، روان‌شناسی اجتماعی، ص۱۰، تهران، ارسباران، ۱۳۸۱، چاپ دهم.

فیلسوفان

گذشته از آثار و ردپای فیلسوفان در پاورپوینت تاریخچه روان‌شناسی اجتماعی، این علم را عمدتا مربوط به صد سال اخیر دانسته و تاریخچه آن را به چند دوره مختلف تقسیم می‌کنند. این دسته‌بندی بر اساس تشابه کارهای انجام شده و موضوعاتی است که در فواصل سال‌های نزدیک به هم توجه روان‌شناسان اجتماعی را به خود معطوف داشته است. سال‌های بین ۱۸۸۵ تا ۱۹۳۴ را سال‌های آغازین روان‌شناسی اجتماعی می‌خوانند.

سال ۱۸۹۷

در سال ۱۸۹۷ یکی از نخستین و پرآوازه‌ترین بررسی‌های تجربی در روان‌شناسی اجتماعی توسط تریپلت (Triplett) انجام شد. تحقیق وی اولین مطالعه علمی در مورد رفتار اجتماعی بود که منجر به تربیت گروهی از دانشمندان علوم اجتماعی گردید که کارهای وی را توسعه دادند.

سال ۱۹۰۸

در سال ۱۹۰۸ نیز ویلیام مک دوگال (MC Dougall) روان‌شناس و ادوارد راس (ROSS) جامعه‌شناس به صورت مجزا دو کتاب روان‌شناسی اجتماعی چاپ کردند. اما پیش از این دو که در ایالات متحده بوده‌اند، گابریل تارد (Tarde) در اروپا، کتاب روان‌شناسی اجتماعی را نوشته بود.

سال ۱۹۲۰

در سال ۱۹۲۰ ویلی هلپاچ (Hellpach) اولین مؤسسه روان‌شناسی اجتماعی را در آلمان تاسیس کرد اما به قدرت رسیدن هیتلر باعث شد این مؤسسه در سال ۱۹۳۳ منحل شود.

سال ۱۹۲۴

انتشار نخستین آزمون روان‌شناسی اجتماعی فلوید آلپورت (Allport) در سال ۱۹۲۴، از بیشترین اهمیت تاریخی در این علم برخوردار است. زیرا بر رهیافت آزمایشی که امروزه ویژگی برجسته این رشته است و با ویژگی‌های فرهنگی آمریکاییان هماهنگی بیشتری دارد استوار بود.

[۲] فرانزوی، استفن ال، روان‌شناسی اجتماعی، ص۲۴-۲۸، مهرداد فیروزبخت و منصور قنادان، تهران، رسا، ۱۳۸۵، چاپ دوم.

یکی دیگر از کارهای مهم این دوره بررسی نیو کمب (New Comb) بود که نشان داد چگونه نظرات حا

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.