پاورپوینت جرم مطلق (حقوق جزا)


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل فشرده
2120
2 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 پاورپوینت جرم مطلق (حقوق جزا) دارای ۱۸ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است

شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.

لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت جرم مطلق (حقوق جزا)،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پاورپوینت جرم مطلق (حقوق جزا) :

پاورپوینت جرم مطلق (حقوق جزا)

جرم مطلق از اصطلاحات حقوق جزا بوده و به معنا جرمی است که به صرف محقق شدن ارتکاب عمل، واقع شده باشد، مانند ارتشاء که اعم از اینکه عمل به نتیجه مطلوب عامل رسیده یا نرسیده باشد. این مقاله به بررسی مصادیق جرم مطلق، بررسی شروع به جرم در جرائم مطلق و بررسی قصد مجرمانه در جرائم مطلق می‌پردازد.

فهرست مندرجات

۱ – توصیف اجمالی
۲ – مصادیق
۳ – فواید
۳.۱ – بررسی شروع به جرم در جرائم مطلق
۳.۲ – بررسی قصد مجرمانه در جرائم مطلق
۴ – پانویس
۵ – منبع

توصیف اجمالی

جرم در لغت به معنای «گناه» است.

[۱] سیّاح، احمد، فرهنگ جامع عربی، فارسی مصور، کتابفروشی اسلام، ج۱.

و در اصطلاح قانون مجازات اسلامی «هر فعل یا ترک فعلی که در قانون برای آن مجازات تعیین شده باشد جرم محسوب می‌شود.»

[۲] منصور جهانگیر، قانون مجازات اسلامی، تهران، نشر دیدار، ۱۳۸۵، چاپ چهارم، ص۱۹، ماده۲.

مطلق ضد مقیّد است.

[۳] سیّاح، احمد، فرهنگ جامع عربی، فارسی مصور، کتابفروشی اسلام، ج۳.

جرائم از لحاظ لزوم یا عدم لزوم حصول نتایج مجرمانه، به جرائم مطلق و مقیّد تقسیم می‌شوند.

[۴] افراسیابی، محمداسماعیل، حقوق جزای عمومی انتشارات فردوسی، ۱۳۷۶، چاپ دوم، ج۱، ص۳۵۴.

در مقابل جرایم مقیّد، جرائم مطلق قرار دارند. در این جرائم، استثنائاً ارتکاب عمل خاص یا به کار بردن وسیل خاص، صرف‌نظر از تحقق نتیجه، موجب ارتکاب جرم است؛ مثلاً در قانون جزای فرانسه، سم دادن، یک جرم مطلق است؛ چون در این قانون خوراندن مواد سمّی، صرف‌نظر از نتایجی که ممکن است از این عمل حاصل شود جرم دانسته شده است.

مصادیق

در قانون مجازات اسلامی، ارتشاء یک جرم مطلق دانسته شده، ماد «۳» قانون تشدید مجازات مرتکبین ارتشاء و اختلاس و کلاهبرداری مصوب مجمع تشخیص مصلحت نظام، هر یک از مستخدمین و مامورین دولتی اعم از قضائی و اداری یا شوراها یا شهرداری‌ها یا نهادهای انقلابی و به‌طور کلی قوای سه‌گانه و همچنین نیروهای مسلح یا شرکت‌های دولتی یا سازمان‌های دولتی وابسته به دولت یا مامورین به خدمات عمومی خواه رسمی یا غیررسمی برای انجام دادن یا ندادن امری که مربوط به سازمان‌های مزبور می‌باشد وجه یا مال یا سند پرداخت وجه یا تسلیم‌ مالی را مستقیماً یا غیرمستقیم قبول نماید در حکم مرتشی است اعم از این‌که امر مذکور مربوط به وظایف آنها بوده یا آنکه مربوط به مامور دیگری در آن سازمان باشد خواه آن کار را انجام داده یا نداده و انجام آن بر طبق حقانیت و وظیفه بوده یا نبوده باشد و یا آنکه در انجام یا عدم انجام آن مؤثر بوده یا نبوده باشد به ترتیب زیر مجازات می‌شود.

[۵] جهانگیر، منصور، قانون مجازات اسلامی، تهران، نشر دیدار، ۱۳۸۵، چاپ چهارم، ص۲۳۸، ماد ۳ قانون تشدید مجازات مرتکبین ارتشاء و کلاهبرداری مصوب ۲۸/ ۶/ ۱۳۶۴، مجلس.

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.