پاورپوینت سازمان بین‌المللی کار


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل فشرده
2120
5 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 پاورپوینت سازمان بین‌المللی کار دارای ۲۷ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است

شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.

لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت سازمان بین‌المللی کار،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پاورپوینت سازمان بین‌المللی کار :

پاورپوینت سازمان بین‌المللی کار

پاورپوینت سازمان بین‌المللی کار یکی از سازمان‌های حقوقی بوده و از مهم‌ترین تشکل‌هایی است که در ارتباط با حقوق کار تشکیل و تاسیس شده و از جمله مهم‌ترین اهداف آن اتخاذ تدابیر هماهنگ و شایسته در جهت رفع احتیاجات و نیازهای کارگران به عنوان قشر عظیمی از جامعه است که از طریق مشارکت و اشتراک مساعی سه جانبه دولت‌ها، تشکل‌های کارگری و کارفرمایی محقق می‌شود. این سازمان، دارای سه ارگان اساسی است که عبارتند از: کنفرانس بین المللی کار (مهم‌ترین رکن سازمان)، هیات مدیره (ارگان اصلی اجرایی سازمان)، دفتر بین المللی کار (مامور اجرای تصمیمات کنفرانس هیات مدیره).

فهرست مندرجات

۱ – مقدمه
۲ – ارگان‌های اساسی
۲.۱ – کنفرانس بین المللی کار
۲.۲ – هیات مدیره
۲.۳ – دفتر بین المللی کار
۳ – صلاحیت
۴ – پانویس
۵ – منبع

مقدمه

عواملی که به ایجاد حقوق کار و تصویب قوانین کار در داخل کشورها منجر شد، انگیزه‌ای برای پدید آمدن ملاک‌های جهانی درباره مسائل کار شد انقلاب صنعتی و ظهور ماشینیسم، روستائیان را به شهرها و مراکز صنعتی کشاند این گروه انبوه که در جستجوی کار بودند به مقتضای فلسف رایج آن زمان یعنی نظام آزادی اقتصادی بوسیل هیچ قانونی حمایت نمی‌شدند زیرا فرض بر این بود که از اراده‌ای «آزاد» برخوردار بودند.

[۱] عراقی، سیدعزت‌الله، حقوق بین المللی کار، ج۱، ص۲۷، تهران، انتشارات دانشگاه تهران، ۱۳۶۷.

تا آن که «سازمان بین المللی کار (I.L.O)» به دنبال کوشش‌های فردی و جمعی گوناگون، در پایان جنگ جهانی اول و ضمن عهدنامه صلح ورسای (معروف به معاهده ورسای) در سال ۱۹۱۹ میلادی تاسیس گردید و به عنوان مؤسسه‌ای وابسته به جامعه ملل قلمداد شد. سازمان بین المللی کار به همراه جامعه ملل به وجود آمد، اما پس از انحلال جامعه ملل در سال ۱۹۴۶ میلادی به سازمان ملل متحد ملحق گردید. مقر این سازمان در ژنو در کشور سوئیس قرار دارد.

[۲] موحدیان، غلامرضا، حقوق کار، ص۴۱، تهران، فکر سازان، ۱۳۸۵.

ارگان‌های اساسی

سازمان بین المللی کار، دارای سه ارگان اساسی است که عبارتند از: ۱) کنفرانس بین المللی کار؛ مهم‌ترین رکن سازمان است. ۲) هیات مدیره؛ ارگان اصلی اجرایی سازمان می‌باشد. ۳) دفتر بین المللی کار؛ مامور اجرای تصمیمات کنفرانس هیات مدیره دفتر بین المللی کار می‌باشد.
البته علاوه بر این سه رکن چندین کمیسیون سازمان مذکور را در انجام وظایفش کمک می‌کنند.

[۳] رنجبری، ابوالفضل، حقوق کار، ص۳۸، تهران، انتشارات مجد، ۱۳۸۶، چاپ ششم.

اجلاس سازمان سالانه با حضور نمایندگان دولت‌ها، کارفرمایان و کارگران تشکیل می‌شود. تصمیمات سازمان در قالب صدور مقاوله‌نامه و توصیه‌نامه صورت می‌پذیرد. متن مقاوله‌نامه به دولت‌های عضو ابلاغ می‌گردد، تا مدت یکسال الی یکسال و نیم برای تصویب و یا رد به پارلمان‌های خود ابلاغ نمایند. بدیهی است در صورت تصویب، مراتب به سازمان انعکاس یافته. و دولت مذکور به مقاوله نامه‌ها خواهد پیوست. در غیر این صورت دولت مزبور دلایل و یا موانع عدم تصویب را به اطلاع دفتر بین المللی کار می‌رساند. همچنین توصیه‌نامه‌ها که واجد قدرت اجرایی ضعیف‌تری است به دولت‌های عضو ابلاغ می‌شود تا راهنمای قوه مقننه در جهت اعتلای حقوق کارگران باشد. گر چه نام دولتی که در خصوص اجرای مفاد مقاوله نامه‌ها قصور داشته است در لیست مخصوصی درج می‌گردد ولی در مجموع باید اذعان داشت که تنها ضمانت اجرای مقاوله‌نامه و نیز توصیه‌نامه‌ها حفظ وجاهت سیاسی و موقعیت بین‌المللی کشورهای عضو می‌باشد. بنابراین عدم اجرای آنها بمانند تعهدات دولت‌های اتحادیه‌های اقتصادی و سیاسی از قبیل اتحادیه اروپا نمی‌باشد بلکه فاقد ضمانت‌های حقوقی و قضایی است.

[۴] براتی نیا، محمود، دیدگاه‌های نو در حقوق کار، ص۷۲-۷۱، تهران، فکر سازان، ۱۳۸۲، چاپ اول.

کنفرانس بین المللی کار

این کنفرانس، مهم‌ترین ارگان سازمان بین المللی کار است که وظایف مهم ذیل را بر عهده دارد: خطوط اساسی سیاست اجتماعی و سیاست‌های شغلی و کارگری را در سطح جهانی مورد بررسی قرار می‌دهد و تصمیماتی به اشکال مختلف مقاوله‌نامه‌، عهدنامه و توصیه‌نامه ت

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.