پاورپوینت به امامت آیت الله طاهری خرم آبادی ۳۱ / ۲ / ۱۳۷۸


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل فشرده
2120
3 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 پاورپوینت به امامت آیت الله طاهری خرم آبادی ۳۱ / ۲ / ۱۳۷۸ دارای ۷۹ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است

شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.

لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت به امامت آیت الله طاهری خرم آبادی ۳۱ / ۲ / ۱۳۷۸،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پاورپوینت به امامت آیت الله طاهری خرم آبادی ۳۱ / ۲ / ۱۳۷۸ :

خطبه اول

بسم الله الرحمن الرحیم الحمد لله الذی لایبلغ مدحته القائلون و لا یحصی نعماوه العادون و الصلاه و السلام علی سیدنا و نبینا العبد الموید الرسول المسدد المصطفی الامجد حبیب اله العالمین ابی القاسم محمد و علی اهل بیته الطیبین الطاهرین المعصومین سیما بقیه الله فی الارضین روحی و ارواح العالمین لتراب مقدمه الفدا. اوصیکم عبادالله و نفسی بتقوی الله ، قال مولانا امیرالمومنین علیه افضل صلاه المصلین «عبادالله ان تقوی الله رحمت اولیاالله محارمحه و الزمه قلوبهم مخافته » وصیت می کنم خودم و همه ی شما را به تقوای الهی در خطبه ی اول دنباله ی وصیت نامه ی حضرت ابی عبدالله الحسین سلام الله علیه که در خطبه ی گذشته مطرح شد مقداری عرایضی را عرضه می دارم در این وصیت نامه سه فراز وجود دارد که فراز اول هدف کلی امام را از نهضت و قیام عاشورا بیان فرموده است که فرمود «انما خرجت لطلب الاصلاح فی امه جدی صلی الله علیه و آله » ، فراز دوم طریق و راه رسیدن به این هدف را بیان فرموده است «ارید ان آمر بالمعروف و انهی عن المنکر» یعنی راه رسیدن به اصلاح امت امر به معروف و نهی از منکر است البته به جمیع مراتب امر به معروف و نهی از منکر که بعدا در این زمینه باید صحبت شود، فراز سوم این است که اصلاح امت در پرتو عمل به سیره ی پیغمبر و سیره ی امیرالمومنین امکان پذیر است پس اصلاح امت هدف راه رسیدن به این هدف امر به معروف و نهی از منکر و بعد اصلاح امت باید با عمل به سیره ی پیغمبر و سیره ی امیرالمومنین پیاده شود که حالا بعد در خطبه های بعد توضیحش را عرض خواهم کرد، اما حالا امروز در رابطه ی با مساله ی اول «انما خرجت لطلب الاصلاح فی امه جدی » اصلاح دادن یک جامعه یعنی سامان بخشیدن به ناب سامانیهای یک جامعه مبارزه با علل فساد در آن جامعه ریشه یابی علتهای مفاسد اجتماعی و مبارزه ی با آن در اسلام و در قرآن مساله ی اصلاح طلبی دنبال اصلاح جامعه بودن یک ارزش بسیار زیادی است که انبیا را قرآن با این خصیصه یاد می کند در مورد یکی از پیامبران است که می فرماید ان ارید الا الاصلاح هدف من اصلاح جامعه است اصلاح امت است یا این که حضرت موسی علی نبینا وآله و علیه السلام وقتی برادرش هارون را به جای خودش و خلیفه ی خودش قرار می دهد و قال موسی لاخیه هارون «اخلفنی فی قومی و اصلح و لا تتبع سبیل المفسدین » پس اصلاح جامعه یکی از اهداف بزرگ پیامبران الهی و خلفا بزرگ پیامبران الهی در یک خطبه ای هم امیرالمومنین علیه افضل صلاه المصلین در رابطه ی با مبارزاتش و حرکتش اینجور بیان می فرماید «اللهم انک تعلم انه لم یکن الذی کان منا منافسه فی سلطان و لا التماس شی ء من فضول الحطام ولکن لنرد المعالم من دینک و نظهر الاصلاح فی بلادک فیعمل المظلومون من عبادک و تقام المعطله من حدودک » می فرماید به این که خدایا تو می دانی آنچه که ما انجام می دهیم و قدمی را که برمی داریم و به تعبیر من مبارزه ای که داریم این برای این نیست که ما بخواهیم به سلطنت برسیم به دنیا برسیم به رفاه دنیوی برسیم نه اینها هدف ما نیست ولکن لنرد المعالم من دینک ما هدف این است که نشانه های دین تو که فراموش شده از یاد رفته این نشانه های دین را برگردانیم لنرد المعالم من دینک و نظهر الاصلاح فی بلادک هدف ما این است که اصلاح را در بلاد اسلامی حکم فرما کنیم بلاد اسلامی را از فساد و تباهی نجات بدهیم فیعمل المظلومون من عبادک آنوقت نتیجه ی اصلاح بلاد اسلامی این می شود که مظلومین در امن و امان قرار می گیرند فیعمل المظلومون من عبادک و تقام المعطله من حدودک و حدود تو که تعطیل شده احکام تو که فراموش شده اینها را اقامه کنیم هدف ما این است اصلاح امت به این، همین جملات را امام حسین سلام الله و صلواته علیه در یک خطبه ای که در آخر عمر معاویه در منی ایراد فرمود یعنی امام از حدود ۱۰۰۰ نفر اینطور که نقل کردند تواریخ ۱۰۰۰ نفر از اصحاب و از تابعیت دعوت کرد برای انجام فرامین حج و حضور در حج در منی یک خطبه مفصلی ایراد فرمود که تحف العقول این خطبه را نقل می کند و در این خطبه پیداست که امام قصد یک حرکت و نهضت را دارد مساله ی امر به معروف و نهی از منکر را به عنوان یک وظیفه ی اساسی صحابه ی پیغمبر بیان می کند که این خطبه خودش درخور یک بحث مفصلی است در آخر خطبه همین جملات امیرالمومنین را امام حسین آنجا یادآور می شود با یک مختصر تفاوتی آن هم در بعضی از کلمات آنجا هم امام در آخر خطبه می فرماید: «اللهم انک تعلم انه لم یکن ماکان منا تنافسا فی سلطان و لا التماسا من فضول العطام » پس بنابر این هم امیرالمومنین و هم امام حسین حرکت و نهضت و قیام خود را یک حرکت اصلاحی و مبارزه ی با فساد در جامعه در این دو خطبه بیان فرمودند حالا بحث در اینه که در یک حرکت اصلاح طلبانه برای امت و جامعه از کجا باید شروع کرد آیا در جامعه ای که مثل یزید بن معاویه ای در راس آن جامعه قرار گرفته است می شود حرکت اصلاحی آن جامعه را در یک محدوده ای و در حد مبارزه ی با مثلا بعضی از مفاسد اخلاقی و اجتماعی قرار داد ابدا اگر یک جامعه ای در راسش حکومتش افرادی ناصالح و فاسد قرار گرفته اند اصلاح این جامعه به این است که مساله ی حکومت و مساله ی امامت اول اصلاح بشود که باز در جمله ای امیرالمومنین علیه افضل صلاه المصلین می فرماید: «فلیس تفلح الرعیه الا بصلاح الولاه » تا والیان و مسئولان اصلاح نشوند امت هرگز اصلاح نخواهد شد و در همین دو خطبه هم امیرالمومنین صلوات الله علیه بعد از این که هدفش را مساله اصلاح امت و برگرداند نشانه های دین و اقامه ی حدود الهی معرفی می کند به دنبالش می فرماید «وقد علمتم انه لا ینبغی ان یکون الوالی علی الفروج و الدما و چ المسلمین » شروع می کند صفات والی را بیان می کند یعنی چیه یعنی اگر این اصلاح بنا باشد پیاده بشود باید والی این صفات را داشته باشد و امام حسین هم که در این خطبه ی مفصل منی اساس بحثش مساله ی حکومت بنی امیه و فسادی که در آن حکومت هست بنابراین اصلاح به این می شود که حکومت اصلاح بشود گاهی قبل از پیروزی انقلاب گاهی بعضیها می گفتند که نهضت و قیام تا این حد بیشتر ضرورت ندارد که ما کاری کنیم که شاه سلطنت کند نه حکومت مجلس باشد و یک حکومت دمکراسی تشکیل بشود نمایندگان مردم در مجلس جمع بشوند شاه هم برای خودش سلطنت کند یک حرفی بود که عده ای می زدند یعنی چی یعنی اصلاح را منهای ولایت و امامت می دیدند اصلاح را منهای مساله ی حکومت می اندیشند در بین قشرهای متدین مذهبی روحانی هم بودن کسانی که اعتقادشان بر این بود مطرح می کردند مکرر می گفتند بعضی از بزرگان هم شاید بر این باور بودن که ما اگر با شاه و حکومت کنار بیاییم و احکام اسلام را به یک شکلی به گردن حکومت بگذاریم که تا آن مقدار که می شود پیاده شود این هدف ماست و این تنها امام رضوان الله تعالی علیه بود که از اول ایستاد و مبارزه اش را با شاه و با حکومت و رژیم قرار داد و اساسا این حرف و منطق را نمی پذیرفت که شاه سلطنت کند و نه حکومت راسا می گفت نمی شود این مطلب حکومت اگر حکومت اسلامی بخواهد باشد اگر احکام اسلامی پیاده بشود اگر بخواهد جامعه از این فساد رهایی پیدا کند شاه باید برود حکومت باید عوض بشود ولایت فقیه باید پیاده بشود یعنی همین مطلبی که امام حسین صلوات الله و سلامه علیه اینجا بیان فرمودن و امیرالمومنین که اصلاح با فرض یک حکومت فاسد این اصلا امکان پذیر نیست و من باز این مطلب را که در خطبه ی قبل هم اشاره کردم تکرار می کنم چون سالگرد رحلت امام نزدیک است و شاید همین روزها روزهایی است که امام در بیمارستان بستری شدن و به ارتحالشان این بستری شدن منتهی شد من آن مطلبی که آن روز عرض کردم باز تذکر می دهم که در سالگرد امام و امسال که به فرموده ی مقام معظم رهبری سال امام نامیده شده آن خطوط اصلی و کلی فرمایشات امام در مساله ی انقلاب و حکومت را ما باید زنده کنیم و از کنارش نگذریم سخنرانها رسانه ها صدا و سیما روزنامه ها همه و همه خطوط اصلی قیام امام را باید یادآور بشوند که ما فراموش نکنیم که امام چه مسائلی را حساس روش بود و چه مسائلی را پیگیری می کرد تا حالا من به چند فراز از خطوط اصلی نهضت و انقلاب از دیدگاه امام اشاره می کنم صلواتی ختم کنید (صلوات نمازگزاران) امام قدس سره الشریف رو چند مساله خیلی پا فشاری داشت و حساس بود صلوات دیگر ختم کنید (صلوات نمازگزاران) یکی مساله ولایت فقیه بود که می دانید مساله ولایت فقیه را امام زنده کرد البته مساله ولایت فقیه از مسائلی است که فقهای ما بزرگان ما در کتب فقهی مطرح فرموده بودن که اگر یک وقتی فرصت بشود باید سخنان و کلمات فقها را مطرح کنیم این یک مطلب تازه نبوده است از گذشته فقهای ما روی مساله ولایت فقیه و حکومت اسلامی نظر داشتن و رساله هایی در این زمینه نوشته شده بود امام قدس سره آن است که مبداش بود و مبتکرش بود این بود که این مساله را از لابلای کتب فقهی بیرون آورد و در جامعه به آن عینیت بخشید ولایت فقیه را در جامعه پیاده کرد و روی مساله ولایت فقیه و شئون ولایت اختیارات ولایت خوب سخنان امام فراوان است این سخنان باید برای ملت ما برای مردم ما برای جوانهای ما برای نسل جدید ما این سخنان باید پیاده بشود باید مطرح بشود که بدانند امام قدس سره الشریف در مساله ی ولایت فقیه نظرش چی بود این یک مساله بود که امام خیلی رویش حساسیت داشت خیلی رویش پافشاری داشت و حتما باید در سالگرد امام و در سال امام روی این مساله واقعا بحث بشود و بیان بشود و زنده بشود و یک مساله اساسی و زیربنای انقلاب ما و زیربنای حکومت ما مساله ولایت فقیه بوده و هست «تکبیر نمازگزاران » موضوع دوم که باز امام از روزهای نخستی که انقلاب را در قم شروع کرد روش حساسیت و پافشاری داشت مساله عدم تفکیک دین از سیاست است که از گذشته توی تمام جوامع اسلامی کشورهای اسلام حتی شیعه حتی روحانیون باور مردم شده بود که دین از سیاست جداست و این امام بود که با این فکر غلط استعماری مبارزه کرد و توانست توی دنیای اسلام این مساله را زنده کند که دین با سیاست تواءم و همراه و آمیخته بهم است «تکبیر نمازگزاران » خوب این یک مساله بود که باز الان دیده می شود بعضی از رسانه های بیگانه همین مطلب را دارند دنبال می کنند مساله تفکیک دین از سیاست خوب پس این ما باید به عنوان یک هدف اساسی و یکی از هدفهای پیاده شده ی این انقلاب و نهضت و امام باید زنده کنیم و در بین مردم تبیین کنیم بیان کنیم این مطلب را که دین از سیاست جدا نیست، موضوع دیگری که امام روی این موضوع حساسیت داشت و مکرر در مقاطع مختلف رویش مطرح می کرد و پافشاری می کرد این است که اسلامی بودن نظام حفظ بشود این نظام نظامی است اسلامی نظامی است که به فرموده خود امام که من یک وقت در نجف خدمتشان رسیدم همان روزهای آخری که ایشان عازم سفر پاریس شدن همان روزهایی که خیلی اوضاع و احوال مملکت و کشور پیچیده اوج نهضت بود ایشان فرمود ما این نهضت را با فقه و فقاهت شروع کردیم با همین هدف هم باید پیش برویم و نهضت ما یک نهضت اسلامی است نه یک نهضت حزبی نه یک نهضتی که فقط یک قشر و گروه این نهضت را به پا کرده باشند نه نهضت ما با فقه و فقاهت و اسلام شروع شده تا آخر هم باید همینجوری باشد و مکرر روی مساله اسلامی بودن و اسلامی بودن نظام و حفظ اسلام در این نظام پافشاری داشت خوب اینها را ما باید برای مردم بیان کنیم فراموش نشود امام روی اسلامی بودن این نهضت واقعا حساسیت داشت و من فکر می کنم که سخنان اخیر مقام معظم ولایت حضرت آیت الله خامنه ای مد ظله العالی «صلوات نمازگزاران » در جمع ناشرین در همین راستا و دنبال همین حساسیت امام من از سخنان مقام معظم رهبری احساس کردم که ایشان یک نگرانی عمیقی از دو مساله دارد که ما باید به فکر باشیم و نگرانی ایشان را برطرف کنیم و به ایشان اطمینان بدهیم که من همینجا از مجلس شورای اسلامی و نامه ای که خدمت امام نوشته اند تشکر می کنم و باید ملت ما به مقام معظم رهبری این اطمینان را بدهد که این نگرانیهای ایشان برطرف بشود.

یک مطلب این است که مساله تهاجم فرهنگی که گذشته هم ایشان این مطلب را مطرح فرموده بودن به تعب

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.