پاورپوینت عقل و وحی از دیدگاه مسیحیت ارتدکس


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل فشرده
2120
3 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 پاورپوینت عقل و وحی از دیدگاه مسیحیت ارتدکس دارای ۲۹ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است

شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.

لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت عقل و وحی از دیدگاه مسیحیت ارتدکس،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پاورپوینت عقل و وحی از دیدگاه مسیحیت ارتدکس :

در گفتگو با پدر میتالینوس
مصاحبه حاضر در حاشیه سومین دیالوگ میان اسلام و مسیحیت ارتدکس، که به سال ۷۳ در تهران برگزار شد، انجام گرفته است
نقدونظر: سوالاتی را که مطرح می کنیم، از یک مجله کلامی است که از حوزه علمیه قم صادر می شود. این مجله نظریات متکلمین ادیان الهی را مطرح می کند و به بحث و نقدونظر می گذارد.
اولین سؤال ما این است که برای فهم متون مقدس و فهم دین تا چه حدی به عقل بها می دهیم و آیا برای ادراکات عقلی ارزش قائلیم؟
پدر میتالینوس: باید خدمتتان عرض کنم آنچه مدنظر ما هست، این است که ما دو نوع منطق داریم: منطق الهی و دینی; منطق علمی. من می خواهم درباره این منطقها صحبت بکنم.
همان طوری که ما در قرن چهاردهم این مشکل را داشتیم، می بینیم در شرق این تضاد وجود دارد. در نزد ما این تضاد به آن صورت وجود ندارد. در کشورهای ما این دو منطق از هم تمییز داده شده است. دانش الهی از قلب ما برمی خیزد و دانش علمی از مغزها برمی خیزد. این است که ما اینها را از همدیگر تمایز داده ایم و مشکلی نداریم که این دو را با هم دربیامیزیم. این به دلیل آن نیست که علم الهی ما بخواهد علم منطق را حذف و باطل کند. علم الهی ما برحسب علم عملی ما نیست. آنچه علم عملی است و برحسب آن الهامات الهی است، برحسب آن تجسمات الهی است. برحسب آن چیزی است که ما می بینیم و پایه اعتقادی ما هست. متاسفانه در اروپای غربی این منطق الهی جایگاه خودش را از دست داد و این منطق خود را بر پایه منطق عقلانی و منطق علمی استوار کرد. یک جایی تمایز بین این دوتا شکست و منطق الهی از بین رفت. و به همین دلیل بود که بسیاری از علمای علم عملی و دانشمندان جوابهای علم الهی را نمی دانستند. لذا یک سری کنشهای متضادانه بین این دو علم ایجاد کرد. طبیعتا این طرز فکر از اروپا حرکت کرد و متاسفانه به قسمتهای ما (یونان) هم سرایت کرد و به طرف شرق هم سرایت کرد و برای همین است که امروز روحانیون ما این را می پذیرند که در واقع یک تضادی بین علم الهیات و دانش علمی واقع شده است.
نقدونظر: تمایز و فرقی را که بین منطق الهی و منطق علمی گذاشتید این بود که منطق الهی از قلب و فیض الهی برمی خیزد و منطق علمی از مغز. بفرمایید این وجه تمایز را چگونه باید تشخیص داد. یک متکلم مسیحی اشکالات وارد بر دین خود را چگونه پاسخ می گوید؟ آیا او از الهامات قلبی و تجربه های دینی و شخصی خودش جواب می دهد و یا وقتی می خواهد به اشکالات برون دینی جواب بگوید براساس معیارهای عقلی که طرف مقابل درک کند استفاده می نماید؟
میتالینوس: منظور از قلب، آن قلب فیزیکی نیست. منظورم از قلب آن دانش و نور الهی است که الهام می شود و من وقتی می خواهم جواب بدهم، با آن نور و با آن بینش الهی، از این مرکزی که احساس می کنم الهامات بر من وارد می شود، صحبت می کنم.
نقدونظر: این منطق و الهام اشراقی درونی آیا تابع منطق عقل است یا مبنا و نتایج دیگری دارد؟
میتالینوس: الهامات قلبی، جدای از تفکرات عقلانی است. چراکه خداوند الهامات خودش را به شکل عشق و محبت و نور و دانش درونی به قلب انسانها الهام می بخشد و وقتی انسان صحبت می کند با آن منطق درونی صحبت می کند. این به آن معنا نیست که ما متکلمان روحانی از این ابزار عقلانی استفاده نمی کنیم و آن را متروک می دانیم. دانشمندان روحانی ما و فلاسفه و بزرگان همیشه گفته اند برای حل مسائل دنیا از مسائل عقلی استفاده کنید. تنها کسانی برای خدا می توانند صحبت کنند که نور خدا در قلب آنها متجلی شده است; مانند پیامبران و اساتید و متکلمین دینی و تمام پیروان حواریون و بزرگان مذهبی.
استاد الهیات آتن: هرکس باید در این موارد پیروی بکند از آن منطقی که قلبش به او می گوید. در آن تعالیم معنوی ما می گویند اگر ایمان داشته باشید این ایمان شما را نجات می دهد.
در آن سؤالی که فرموده بودید که در تعارض عقل یا دل و قلب… باز یکی از بزرگان دین حضرت «رواریوس »، یک متکلم بزرگ مسیحی، ادوارد کیرد Caird Edward (1835-1908)، می گوید اگر در منطق عقلانی چیزی را از دست بدهید و شکست بخورید، مهم نیست و عیبی ندارد. زیرا آن شکست و بازتابهای آن باعث می شود که شما بتوانید بر آن دوباره حاکم بشوید. ولی اگر در امور ایمانی و دینی شکست بخورید، خیلی خطرناک و غیرقابل جبران است. حضرت کیرکه گور یکی از بزرگترین استادان متکلم غرب است و خود ایشان گفته اند در این مواقع که صحبت می کنید هم می توانید از قلبتان الهام بگیرید و

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.