پاورپوینت فتوحات مکیه (کتاب)


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل فشرده
2120
2 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 پاورپوینت فتوحات مکیه (کتاب) دارای ۱۳ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است

شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.

لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت فتوحات مکیه (کتاب)،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پاورپوینت فتوحات مکیه (کتاب) :

محتویات

۱ مؤلف
۲ معرفی اجمالی کتاب
۳ اهمیت کتاب
۴ ابواب و فصول کتاب‌
۵ منابع

مؤلف

محیی الدین محمد بن علی، معروف به «ابن العربی» از اولاد عبدالله بن حاتم، برادر «عدى بن حاتم» از صحابه بزرگوار، در شب ۷ رمضان ۵۶۰ ه.ق ، برابر با ۲۸ ژوئیه ۱۱۶۵.م، در بلده‌ی «مرسیه» از بلاد اندلس متولد شد. معروف‌ترین لقب او در بین پیروانش، «الشیخ الاکبر» است. دو اثر فتوحات مکیه و فصوص الحکم او مشهور است و او را پدر عرفان نظری خوانده اند. او بعد از هشتاد سال ریاضت و تألیف، در شب ۲۸ ربیع الاخر سال ۶۳۸ ه. برابر با ۱۶ نوامبر ۱۲۴۰ م. در شهر دمشق از دنیا رفت.

معرفی اجمالی کتاب

«فتوحات مکیه» کتاب معروف و مهم ابن عربی در تصوف شامل چهار مجلد بزرگ و دربرگیرنده همه معارف و علوم صوفیه مطابق مذهب و طریقه محی الدین است. انتخاب این نام از آن جهت است که کتاب دربردارنده مجموعه ‌اى از مکاشفات غیبى مؤلف در مکه معظمه و در هنگام طواف بیت الله الحرام و عکوف در بارگاه الهى است. چنانکه مى‌ گوید: «و سمیتها رساله الفتوحات المکیه فی معرفه الأسرار المالکیه و الملکیه إذ کان الأغلب فیما أودعت هذه الرساله ما فتح الله به علی عند طوافی ببیته المکرم أو قعودی مراقبا له بحرمه الشریف المعظم.»

فتوحات مکیه مفصل‌ترین کتاب متصوفه و مشتمل بر ۵۶۰ فصل است که مولف در فصل پایانی تمام مندرجات آن را خلاصه کرده است. لازم به ذکر است بسیاری از مطالب این کتاب را بدون تاویل به رموز و اسرار نمی‌توان قبول کرد.

فتوحات مکیه را صدا و انعکاس صوفیانه احیاء العلوم غزالی خوانده‌اند و گفته‌اند وقتی محی‌الدین از ابن فارض اجازه خواست تا قصیده تائیه او را شرح کند، وی گفت که فتوحات مکیه تو، شرح آن است.

اهمیت کتاب

موقعیت علمى و اهمیت فتوحات را مى ‌توان چنین بیان نمود:

۱- حاصل و نتیجه تلاش علمى و عرفانى ابن عربى را که در مجموعه ‌اى از تألیفات او از کتاب‌ها و رساله ‌ها پراکنده است، در این کتاب مى ‌توان مشاهده نمود، کتابى که مؤلف آن حدود سى سال جهت پدید آوردنش تلاش نمود و حاصل

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.