پاورپوینت فرقه اهل حق


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل فشرده
2120
2 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 پاورپوینت فرقه اهل حق دارای ۲۸ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است

شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.

لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت فرقه اهل حق،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پاورپوینت فرقه اهل حق :

محتویات

۱ معتقدات این فرقه

۱.۱ اهل حق دیدگاهی مخلوط
۱.۲ دیدگاه اهل حق در خلقت جهان
۱.۳ موعود از منظر اهل حق

۲ مراکز مهم این فرقه
۳ کتب مذهبی اهل حق
۴ پیشوایان اهل حق
۵ منبع

معتقدات این فرقه

اساس مذهب اهل حق کوشش براى وصول به حق و پروردگار است. در این راه باید ابتدا مرحله شریعت یعنى انجام آداب و مراسم ظاهرى دین، و مرحله طریقت یعنى رسوم عرفانى و مرحله معرفت یعنى شناخت خداوند و مرحله حقیقت یعنى وصول به حق را طى نمایند. این حق، سبب و علت خلقت موجودات است. این مذهب سرشار از اسرار است، سرّى که خداوند به پیامبر گفته است و آن سرّ، نبوت است که از آدم آغاز شده است و به محمد (صلى الله علیه و آله) که خاتم انبیاء است، ختم مى گردد. از آن پس این سرّ به نام امامت است که حضرت محمد (صلى الله علیه و آله) به على (علیه السلام) گفته است و از او تا دوازدهمین امام که مهدى آل محمد (علیه السلام) باشد، مى رسد. پس از غیبت امام دوازدهم این سرّ، به پیروان و اقطاب ایشان که یکى پس از دیگرى مى آیند، گفته مى شود.

محققان معتقدند که عقاید این مذهب آمیخته اى از عقاید ادیان کهن ایران باستان و مذاهب هند و… است. پیروان این مذهب که در ردیف غلاه شیعه قرار گرفته اند، تحت تأثیر تناسخ هندى بوده اند. برخی معتقدات و آداب مذهبى این فرقه عبارت است از:

۱- اصل روزه سالیانه و جشن خداوندگار؛ این روزه سه روز و سه شب طول مى کشد. در پایان روز سوم یعنى شب چهارم با آداب ویژه اى روزه خود را افطار مى کنند، این افطاریه را شام حق گویند که جشن خداوندگار نیز گفته مى شود.

۲- اصل نیاز؛ هر یک از اهل حق باید در هر هفته یک بار و هر ماه یک بار و هر فصل یک بار و هر سال یک بار قربانى کند.
این قربانى بر حسب قدرت مالى و توانائى افراد مى تواند گاو یا گوسفند و یا خروس و یا یک قرص نان و یا حتى یک دانه گردو باشد. این نیاز با مراسم ویژه اى انجام مى شود.

۳- نماز را نخوانند و بجاى آن نیاز دارند که همان مراسم قربانى است. نماز را نمى خوانند چون حضور قلب و آرامش خاطر کم حاصل مى شود و لذا نماز بدون حضور قلب بى فایده است.

۴- تعدد زوجات و طلاق را حرام مى دانند. مگر که زن یا مرد مرتکب خلافى شود.

۵- همه خوردنیها و نوشیدنیها را حلال دانند. گوشت خوک و شراب را روا دارند.

۶- سبیل نهادن را واجب دانند و زدن سبیل را حرام و گناه شمرند. گویند على هرگز سبیل خود را نمى زده است.

۷- هیچ کس را بد نگویند و بد ندانند و لعن نکنند. شیطان را نیز بد نگویند. چراکه او رانده خالق است نه مخلوق.

۸- اهل حق براى تزکیه و تطهیر نفس و روح به عبادتگاه خاصى که جسمخانه نامیده مى شود مى روند. در همین مکان است که اوراد و اذکار و ادعیه و قربانى را با مراسم خاصى انجام مى دهند. مراسم سرسپارى نیز در همین مکان پس از ولادت طفل در روز هفتم انجام مى گیرد.

اهل حق دیدگاهی مخلوط

مذهب اهل حق مجموعه اى است از آراء و عقایدى که تحت تأثیر افکار اسلامى و زرتشتى و یهودى و مسیحى و مهرپرستى و مانوى و هندى و افکار فلاسفه قرار گرفته است.
پیروان این مذهب در رابطه با دستورات دینى خود به سه اصل اخلاقى زرتشتى «پندار نیک، گفتار نیک، کردار نیک» وفادارند و انجام آن را واجب مى دانند.
در این مذهب اعتقاد به حلول و تناسخ رایج است:
در تن هرکس ذره اى از ذرات الهى موجود است.

ظهور روحانى حق در صورت جسمانى پاکان و برگزیدگان همیشه در گردش مى باشد و آن را در گردش مظهر به مظهر گویند. در این رابطه معتقد به هفت جلوه پیاپى هستند که هر بار پروردگار با چند تن از فرشتگان مقرب خود به صورت اتحاد در ابدان خاکى حلول مى کند و این حلول به معناى لباس پوشیدن و کندن است که آن را به فارسى (جامه) و به ترکى (دون) گویند. و این عنوان همان است که در فلسفه برهمائى هندوئى (کارما) گویند. هرگاه که خداوند به صورت انسان برجسته اى آشکار شود، چهار یا پنج فرشته در ابدان دیگران تجسم یابند… فرشتگان از خداوند صادر مى شوند؛ یکى از زیر بغل خدا و دومى از دهان او و سومى از نفس او و چهارمى از عرق او و پنجمى از نور او پدید مى آیند… على (علیه السلام) مظهر کمال خداوند است، او است که در هر دوره و زمانى ظهور کرده و در جسم پاکان و مقدسان از اهل حق تجلى مى کند…

دیدگاه اهل حق در خلقت جهان

به نظر آنان خلقت جهان در دو مرحله انجام یافت: خلقت جهان معنوى و خلقت جهان مادى. نخست

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.