پاورپوینت تلخیص المفتاح (کتاب)


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل فشرده
2120
1 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 پاورپوینت تلخیص المفتاح (کتاب) دارای ۱۲ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است

شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.

لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت تلخیص المفتاح (کتاب)،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پاورپوینت تلخیص المفتاح (کتاب) :

محتویات

۱ مؤلف
۲ وضعیت چاپ
۳ پانویس
۴ منابع

مؤلف

تلخیص المفتاح، کتابی در معانی و بیان و بدیع به عربی از محمد بن عبدالرحمان خطیبِ قزوینی (متوفی ۷۳۹). این کتاب خلاصه بخش سوم کتاب مفتاح العلوم ابویعقوب یوسف سکاکی (متوفی ۶۲۶) است.

خطیب گفته است که چون علم بلاغت و توابع آن از شریفترین و دقیقترین دانشها و بخش سوم کتاب مفتاح العلوم از بهترین نوشته ها در این باب است و از طرفی این کتاب از حشو و تعقید خالی نیست، بر آن شده تا آن را با ترتیبی سهل تلخیص کند و بر آن مطالبی بیفزاید که در جای دیگر بدانها تصریح نشده است.

خطیب در مقدمه تلخیص المفتاح [۱] فصاحت و بلاغت را تعریف و به مرز میان آن دو اشاره کرده سپس در سه بخش («فن») به علم معانی و بیان و بدیع پرداخته است:

بخش اول در علم معانی و در هشت باب است، مشتمل بر بحث اِسناد، مسندٌالیه، مسند، متعلقات فعل، قصر، انشا، فصل و وصل، ایجاز و اطناب و مساوات. [۲]

بخش دوم در علم بیان است و در آن اقسام تشبیه، استعاره و کنایه مطرح شده است. [۳]

بخش سوم در علم بدیع و صنایع بدیعی است.[۴] کتاب با بحث درباره سرقات شعری [۵] و ابتدا و تخلص و انتها به پایان رسیده است.[۶]

خطیب در تلخیص المفتاح برخی جابجایی ها را اعمال کرده است برای نمونه سکّاکی مبحث مجاز عقلی را در علم بیان آورده [۷] ولی خطیب آن را در علم معانی [۸] مطرح کرده است.

تلخیص المفتاح در ۱۲۳۰/۱۸۱۵ در کلکته و در ۱۲۶۰ در آستانه [۹] و

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.