پاورپوینت آیه ۲۷ سوره کهف


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 پاورپوینت آیه ۲۷ سوره کهف دارای ۴۳ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است

شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.

لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت آیه ۲۷ سوره کهف،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پاورپوینت آیه ۲۷ سوره کهف :

محتویات

۱ ترجمه های فارسی
۲ ترجمه های انگلیسی(English translations)
۳ معانی کلمات آیه
۴ تفسیر آیه
۵ پانویس
۶ منابع

ترجمه های فارسی

و آنچه از کتاب خدا بر تو وحی شد (بر خلق) تلاوت کن، که کلمات او را هیچ کس تغییر نتواند داد، و هرگز جز درگاه او پناهی نخواهی یافت.

و آنچه از کتاب پروردگارت به تو وحی شده است، بخوان. برای کلماتش تبدیل کننده ای نیست، و هرگز جز او ملجأ و پناهی نخواهی یافت.

و آنچه را که از کتاب پروردگارت به تو وحى شده است بخوان. کلمات او را تغییردهنده‌اى نیست، و جز او هرگز پناهى نخواهى یافت.

از کتاب پروردگارت هر چه بر تو وحى شده است تلاوت کن. سخنان او را تغییردهنده‌اى نیست. و تو جز او پناهگاهى نمى‌یابى.

آنچه را از کتاب پروردگارت به تو وحی شده تلاوت کن! هیچ چیز سخنان او را دگرگون نمی‌سازد؛ و هرگز پناهگاهی جز او نمی‌یابی!

ترجمه های انگلیسی(English translations)

Recite what has been revealed to you from the Book of your Lord. Nothing can change His words, and you will never find any refuge besides Him.

And recite what has been revealed to you of the Book of your Lord, there is none who can alter His words; and you shall not find any refuge besides Him.

And recite that which hath been revealed unto thee of the Scripture of thy Lord. There is none who can change His words, and thou wilt find no refuge beside Him.

And recite (and teach) what has been revealed to thee of the Book of thy Lord: none can change His Words, and none wilt thou find as a refuge other than Him.

معانی کلمات آیه

ملتحد: لحد و الحاد: عدول و میل از استقامت. وسط قبر را ضریح مى‏ گویند و قسمت منحرف آن را لحد نامند. «لحد الى فلان: مال الیه»، «لحد عنه: عدل و انحراف». ملتحد: پناهگاه که انسان بآن میل مى‏ کند.[۱]

تفسیر آیه

تفسیر نور (محسن قرائتی)

وَ اتْلُ ما أُوحِیَ إِلَیْکَ مِنْ کِتابِ رَبِّکَ لا مُبَدِّلَ لِکَلِماتِهِ وَ لَنْ تَجِدَ مِنْ دُونِهِ مُلْتَحَداً «۲۷»

وآنچه را که از کتاب پروردگارت به تو وحى شده است (بر مردم) بخوان، (سنّت‌ها و) کلمات الهى را تغییر دهنده‌اى نیست و هرگز جز او پناهگاهى نخواهى یافت (که به آن پناهنده شوى).

جلد ۵ – صفحه ۱۶۲

نکته ها

از بهانه‌هاى مخالفان پیامبر اکرم صلى الله علیه و آله، این بود که از آن حضرت تقاضاى تغییر و تبدیل قرآن را داشتند و مى‌گفتند: «ائْتِ بِقُرْآنٍ غَیْرِ هذا أَوْ بَدِّلْهُ» «۱» قرآن دیگرى بیاور یا آن را عوض کن. پیامبر در جواب آنان مى‌فرمود: این در اختیار من نیست، تبدیل آیات تنها کار خداوند است.

پیام ها

۱- وحى و نزول کتب آسمانى لازمه‌ى ربوبیّت الهى و در مسیر تربیت انسان است. «ما أُوحِیَ إِلَیْکَ مِنْ کِتابِ رَبِّکَ»

۲- قرآن از هر گونه تغییر و تحریف مصون بوده است. آنگونه که پیامبر اسلام خاتم پیامبران است، قرآن نیز آخرین کتاب آسمانى است. «لا مُبَدِّلَ لِکَلِماتِهِ»

«۱». یونس، ۱۵.

تفسیر اثنی عشری (حسینی شاه عبدالعظیمی)


وَ اتْلُ ما أُوحِیَ إِلَیْکَ مِنْ کِتابِ رَبِّکَ لا مُبَدِّلَ لِکَلِماتِهِ وَ لَنْ تَجِدَ مِنْ دُونِهِ مُلْتَحَداً «۲۷»

بعد از آنکه به پیغمبر اکرم صلّى اللّه علیه و آله خطاب فرماید:

وَ اتْلُ ما أُوحِیَ إِلَیْکَ‌: و تلاوت کن و بخوان بر مردم آنچه وحى شده است به سوى تو. مِنْ کِتابِ رَبِّکَ‌: از کتاب پروردگار تو که قرآن است و متضمن باشد قصه اصحاب کهف و سایر قصص و احکام و مواعظ و امثال.

و التفات مکن به قول دیگران، زیرا حق در قرآن است، پس آن را متابعت و عمل نما. لا مُبَدِّلَ لِکَلِماتِهِ‌: نیست هیچ تغییر کننده‌اى مر فرمایشات و اوامر او را، یعنى هیچکس قادر نیست بر تبدیل و تغییر آن، با کلمات الهى را تغییر نکنند، یعنى در وعده او خلف نیاید و در خبر او دروغ نشاید؛ زیرا وعده الهى درست و خبر سبحانى راست مى‌باشد.

توضیح: این مطلب مسلم است که ذات خداوندى، حق و حقیقت حق را فرماید در کلام خود، و حق را در واقع نتوان تغییر داد؛ پس کلمات الهى را مغیّرى نخواهد بود. و اگر حکمى خلاف حکم سبحانى جعل شود، تغییر حکم حق نیست، بلکه باطلى باشد مستقل؛ زیرا امر در واقع و حقیقتا از دو قسم خارج نیست: یا حق باشد، یا باطل. و هر گاه شخص حق را تابع نشود، هر چه را پیروى کند باطل خواهد بود.

وَ لَنْ تَجِدَ مِنْ دُونِهِ مُلْتَحَداً: و نیابى تو هرگز به غیر از ذات خداوندى پناهى که ملتجى به آن شوى و از مهالک نجات یابى.

جلد ۸ – صفحه ۴۳

تفسیر روان جاوید (ثقفى تهرانى)

وَ لَبِثُوا فِی کَهْفِهِمْ ثَلاثَ مِائَهٍ سِنِینَ وَ ازْدَادُوا تِسْعاً «۲۵» قُلِ اللَّهُ أَعْلَمُ بِما لَبِثُوا لَهُ غَیْبُ السَّماواتِ وَ الْأَرْضِ أَبْصِرْ بِهِ وَ أَسْمِعْ ما لَهُمْ مِنْ دُونِهِ مِنْ وَلِیٍّ وَ لا یُشْرِکُ فِی حُکْمِهِ أَحَداً «۲۶» وَ اتْلُ ما أُوحِیَ إِلَیْکَ مِنْ کِتابِ رَبِّکَ لا مُبَدِّلَ لِکَلِماتِهِ وَ لَنْ تَجِدَ مِنْ دُونِهِ مُلْتَحَداً «۲۷»

ترجمه‌

و درنگ نمودند در غارشان سیصد سال و افزودند نه سال را

بگو خدا داناتر است بمدّت درنگ ایشان اختصاص بعلم او دارد امور نهانى آسمانها و زمین چه بینا است او و چه شنوا است نیست براى اهل عالم غیر از او هیچ سرپرستى و شریک نمیکند در حکمش احدى را

و بخوان آنچه را وحى شد بتو از کتاب پروردگارت نیست بدل کننده‌اى مر سخنان او را و هرگز نیابى غیر او پناهى.

تفسیر

– خداوند متعال بعد از بیان عدّه اصحاب کهف بیان فرمود مدّت درنگ ایشان را در غار که آنهم مورد اختلاف شده بود در میان اهل کتاب و تصریح فرمود بآنکه مدّت درنگ ایشان سیصد سال بود بعلاوه نه سال بسال قمرى که‌

جلد ۳ صفحه ۴۲۱

سیصد سال تمام است بسال شمسى چنانچه در مجمع از امیر المؤمنین علیه السّلام نقل نموده که یکنفر یهودى از آنحضرت سؤال نمود از مدّت درنگ اصحاب کهف در غار و او جواب فرمود مطابق با قرآن یهودى گفت ما در کتاب خودمان یافتیم که سیصد سال بوده حضرت فرمود آن بسال شمسى است و این بقمرى حقیر عرض میکنم از اینجا ممکن است استفاده شود که مسلمانان باید حساب سنوات را بسال قمرى تعیین کنند نه بشمسى و الا آنحضرت جواب را بحساب سال شمسى میداد که بقبول و تسلیم یهودى نزدیکتر باشد و مورد اشکال و محتاج بجواب نشود و شاید سرّ آنکه خداوند نفرموده سیصد و نه سال بلکه اوّلا

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.