پاورپوینت بدائع الأفکار فی الأصول (عراقی، ضیاءالدین)


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل فشرده
2120
1 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 پاورپوینت بدائع الأفکار فی الأصول (عراقی، ضیاءالدین) دارای ۱۲ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است

شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.

لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت بدائع الأفکار فی الأصول (عراقی، ضیاءالدین)،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پاورپوینت بدائع الأفکار فی الأصول (عراقی، ضیاءالدین) :

محتویات

۱ ساختار
۲ گزارش محتوا
۳ وضعیت کتاب
۴ منابع مقاله

ساختار

در این جلد از کتاب خلاصه آراء و نظریات اصولى آقا ضیاء تا پایان بحث اوامر در هفت فصل تدوین شده است.

گزارش محتوا

در این اثر از مباحث مقدماتى تا آخر بحث اوامر مطرح شده است. افکار و نظریات آقا ضیاء در میان آراء اصولى از اهمیّت فوق‌العاده‌اى برخوردار است لذا به مواردى از آنها اشاره مى‌شود:

به نظر آقا ضیاء قواعد اصولیه در تمام ابواب فقه جریان دارد برخلاف قواعد فقهیه که در همه ابواب فقه جارى نیست بلکه مضیق است؛ مثلاً قاعده طهارت مخصوص کتاب طهارت یا قاعده قرعه مخصوص مخاصمات است امّا اینکه بگوئیم خبر واحد حجت است یا مقدّمه واجب، واجب است اینها در تمام ابواب فقه جارى هستند؛ پس مورد قاعده اصولى عام است ولى مورد قواعد فقهى خاص است.

برخى از محققین گفته‌اند که واضع الفاظ خداوند است. محقق عراقى اشکال نقضى به این نظریه کرده و مى‌فرماید بر فرض اینکه واضع خداوند باشد ولى او که جسم نیست و داراى دهان و حلق و حنجره و زبان و لب نمى‌باشد پس نحوه وضع الهى چگونه است؟ به نظر ایشان واضع الفاظ براى معانى، خود انسان است.

آقا ضیاء بر استحاله قسم رابع (وضع خاص و موضوعٌ‌له عام) بیان دیگرى دارند و آن اینکه: گاهى تمام نظر به خود فرد و خصوصیّت فردى است. در اینجا عنوان خاص مرآت براى عام نیست و گاهى آنکه آلت و طریق مشیر قرار گرفته کلّىِ مقید به خصوصیّات فردى است. این نیز با حفظ تقیّدش به خصوصیّات، مرآت براى مفهوم کلى انسان نمى‌شود.

وى درباره اعراض نسبیّه معتقد است که موجودات خارجى بر سه دسته‌اند: جواهر، اعراض، و وجود رابطى. عقلاى عالم در مکالمات خویش نیاز دارند که از هر سه دسته موجودات خارجى با عباراتى تعبیر کنند و براى هر کدام دالّى قرار دهند

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.