پاورپوینت تاریخ أرض الإسلام الأسس الجغرافیه لتاریخ الإسلام


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل فشرده
2120
2 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 پاورپوینت تاریخ أرض الإسلام الأسس الجغرافیه لتاریخ الإسلام دارای ۱۲ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است

شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.

لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت تاریخ أرض الإسلام الأسس الجغرافیه لتاریخ الإسلام،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پاورپوینت تاریخ أرض الإسلام الأسس الجغرافیه لتاریخ الإسلام :

محتویات

۱ ساختار
۲ گزارش محتوا
۳ وضعیت
۴ منابع مقاله

ساختار

کتاب؛ شامل فهرس الکتاب، تقدیم‌الکتاب، مدخل و در هشت فصل تنظیم شده که معمولاً هر فصل با یک مقدمه آغاز و مباحث در ضمن بخش‌هاى مختلفى طرح شده است. در فصل اول به عنوان یک مبحث کلى به جایگاه جغرافیایى آغاز اسلام پرداخته شده است. فصل‌هاى دوم و سوم و چهارم به جهان عرب، فصل پنجم به جهان ترکى- ایرانى، فصل ششم به اروپا، فصل هفتم به آفریقا و فصل آخر هم به دریاهاى جنوب اختصاص یافته است. در پایان کتاب‌نیز بخش الفهارس العامه و اطلاعاتى درباره مترجم و مؤلف گنجانده شده است.

گزارش محتوا

این اثر ثمره تلاش‌هاى علمى و خلاصه مطالعات جغرافیایى و استنتاجات تاریخى نویسنده است. با وجود کتب مفصل با موضوع جغرافیا و تاریخ دین و فکر و اجتماع در اسلام، کمبود اثرى که به شیوه روشمند مباحث را مطرح کرده باشد، به خوبى محسوس بود که کتاب حاضر پاسخى به این نیاز است.

در فصل اول به ظرف جغرافیایى ظهور و رشد اسلام در جزیره‌العرب و چگونگى انتشار آن و آثارش و مباحث مرتبط با آن؛ مانند تفاوت زندگى بدوى و تمدن که دین اسلام به آسانى با آن مواجه گردید.

فصل دوم، به شرق نزدیک از عالم عربى؛ مانند: مصر، دمشق، اردن و لبنان پرداخته شده است. انتشار اسلام در این مناطق به راحتى صورت پذیرفت. این مناطق به سه قسم دول بدوى، تمدنى و کوهستانى تقسیم شده است.

در فصل سوم، به مغرب و شمال آفریقا توجه شده است. بحث از غزوه‌ها و آثار آن، استعمار در عهد قدیم، تأثیرات تاریخ مغرب بر استعمار رومانى و اروپایى و تبدیل شیوه زندگى بدوى و کوچ‌نشینى مردم این مناطق به استقرار از جمله مباحث مطرح شده در این فصل است.

فصل چهارم، به تحولات منطقه صحراء و حیات اجتماعى این منطقه پیش از اسلام و تأثیرات شگرف اسلام ب

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.