پاورپوینت جامع التواریخ (تاریخ آل سلجوق)


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل فشرده
2120
4 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 پاورپوینت جامع التواریخ (تاریخ آل سلجوق) دارای ۲۱ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است

شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.

لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت جامع التواریخ (تاریخ آل سلجوق)،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پاورپوینت جامع التواریخ (تاریخ آل سلجوق) :

محتویات

۱ ساختار
۲ گزارش محتوا
۳ وضعیت کتاب
۴ منابع مقاله
۵ وابسته‌ها

ساختار

این بخش از تاریخ عالم که تاریخ بنى‌اسرائیل را در بردارد، به یارى و همکارى یکى از «اَحبار» نوشته شده است. بر پایه گفته نویسنده و شرط او در آغاز کتاب، «جمیع تواریخِ سالفه و ازمنه اقوام ماضیه» با توجه «به زعم هر طایفه» نوشته می‌شود تا کتابش به جامع التّواریخ بدل شود. تاریخ بنی‌اسرائیل، به گفته او، نصّ تورات و وحى مُنزَل است.

او در چند جا از کتاب خود، مورّخ را موظف می‌داند که تاریخ هر قومى را بر پایه باورها و پندارهاى آنان بنویسد و دیدگاههاى خود در بر آن نیفزاید و حق و باطل را بر پایه ادعاهاى همانان نقل کند تا تاوان «زیادت و نقصان و حق و باطل آن سخنان بر ایشان باشد نه بر مورّخ. خود او در نقل روایتهاى تاریخى، این تکلیف را ادا می‌کند.

گزارش محتوا

بر پایه گفتار نویسنده، بنی‌اسرائیل گروهى گسترده و طایفه‌اى بى‌شمارند و از آنان حکایتهاى غریب و روایتهاى عجیبى رسیده است. او در این بخش از کتاب سترگ خود، آن روایتها و حکایتها را گرد می‌آورد و رویدادهاى تاریخ آنان را از آغاز عصر اسکندرى و یونانى، در سه دوره میگنجاند:

از آغاز آفرینش تا سفر خروج (اکسدوس)؛
از خروج تا آمدن اسکندر کبیر؛
دوره اسکندر.

درازاى این دوره‌ها را ۳۴۴۸ سال میدانند. این زمان بر پایه روایتهاى اساطیرى، با مرگ عزرا ezra؛ یعنى چهل سال پس از ساخت دومین هیکل، همزمان است و خود به پنج مقطع بخش می‌شود: از آدم تا نوح (۱۰۵۶ سال)؛ از نوح تا ابراهیم؛ از ابراهیم تا موسى؛ از موسى تا داود؛ از داود تا عزرا.

بنابراین، نویسنده نیز نوشته خود را به پنج فصل تقسیم می‌کند و براى توصیف رویدادهاى پس از اسکندر، فصل کوتاهى (ششُمى) بر آنها می‌افزاید و به شرح تاریخ بنی‌اسرائیل می‌پردازد. اسرائیلیان، رهبران بزرگى داشته‌اند که او آدم، نوح، ابراهیم، یوسف، موسى، داود و اسکندر کبیر را از آنان میشمرد. آنان پیامبران و پادشاهان بزرگى بودند که بر کمال تاریخى این قوم بسیار تأثیر گذاردند.

اسکندر مقدونى در میان آنان از جایگاه خوبى برخوردار است که درآمدنش به این جرگه نه تنها به معناى پیدایى رویدادى بزرگ در روایات که در تطور تاریخى اسرائیل به شمار می‌رود. البته نویسنده از این رهبران بزرگ بنی‌اسرائیل، تنها موسى(ع) را الگویى ستودنى و دسترسناپذیر می‌داند که به دلیل برخورداری‌اش از پذیرش فراگیر و پیوسته، بر همه پیامبران پیش و پس از خود برترى دارد.

وى چند بار این دعوى را بازمی‌گوید و آشکار می‌سازد که بدین باور پایبند است. دیگر شخصیتهاى تاریخ بنی‌اسرائیل حتى هارون و عزرا در سنجش با موسى رنگ می‌بازند. نویسنده بر این است که روح پیشگویانه در بنی‌اسرائیل پس از موسى از میان می‌رود. رشیدالدین هنگام سخن گفتن از زندگى و رفتار موسى(ع) از چارچوب تاریخ‌نویسی بیرون می‌رود و درونی‌ترین باورهایش را در قالب واژگان می‌ریزد و وابستگى ژرف خود را به باورهاى دوران جوانی‌اش دوباره آشکار می‌کند.

وى در فصل نخست از تاریخش، با پرداختن به شخصیت پیامبران و گفتارشان، آنان را منبعى تاریخى مى‌خواند؛ زیرا بر این است که خداوند آنان را از گذشته و آینده آگاه ساخت. وى به چیستى «معجزه» مى‌پردازد و این موضوع را با آوردن مثالهاى فراوان و با ریزبینى بسیار، از دیگر

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.