پاورپوینت جمال الدین زنجانی


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل فشرده
2120
2 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 پاورپوینت جمال الدین زنجانی دارای ۲۲ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است

شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.

لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت جمال الدین زنجانی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پاورپوینت جمال الدین زنجانی :

محتویات

۱ ولادت
۲ تحصیلات
۳ وفات
۴ آثار
۵ منابع مقاله
۶ وابسته‌ها

ولادت

در بیست و سوم رمضان ۱۳۱۲ق، در زنجان متولد شد. پدرش، محمدمهدى، فرزند میرزا احمد که از تجار بافضیلت بود، به خاطر علاقه به علما، فرزندش را به تحصیل علوم دینى تشویق کرد و او به حوزه علمیه روى آورد.

تحصیلات

خواندن و نوشتن، قرائت قرآن و کتب مقدماتى را در مکتب آموخت، سپس به حوزه علمیه زنجان رفت. نخستین استادش در ادبیات عرب، برادرش، خطیب و شاعر توانا، محمدحسن زنجانى (سعید) بود. علامه فقیه میرزا عبدالرحیم طارمى زنجانى، خوئینى زنجانى، علامه ریاضى هیوى، میرزاى ابراهیم زنجانى (نویسنده الرد على البابیه)، حجت‌الاسلام حاج سید حسن قنادزاده و شیخ زین‌العابدین زنجانى، دیگر استادان وى بودند.

ایشان در آغاز جوانى، از مدرسان مشهور زنجان بود و کتب سطح عالى را هم تدریس مى‌کرد.

او پس از درگذشت پدر به قصد زیارت و تحصیل در ۱۷ ربیع‌الثانى ۱۳۳۸ق، به‌سوى نجف اشرف مهاجرت کرد و پس از زیارت، براى استفاده از درس آیت‌الله میرزا محمدتقى شیرازى، به کربلا رفت و تا زمان وفات استاد، از درس فقهش بهره برد، سپس به نجف بازگشت و در درس‌هاى فرزانگان علم و دانش حاضر شد.

آیات سید ابوالحسن موسوى اصفهانى، آقا ضیاءالدین عراقى، میرزا محمدحسین غروى نائینى و شیخ اسماعیل غروى محلاتى، اساتید وى در نجف اشرف بوده‌اند.

وى بیش از چهارده سال در درس‌هاى فقه و اصول میرزاى نائینى شرکت کرد و در شمار برترین شاگردان وى جاى گرفت.

ایشان فقه، اصول و قواعد فقهیه را در دوره‌هاى متعدد تدریس کرد و تا پایان زندگى، به افاضه مشغول بود. او به شاگردانش بسیار علاقه داشت. وقتى مى‌دید طلبه‌اى محققانه و باعلاقه درس مى‌خواند، خوشحال مى‌شد. در درسش تنها حدود چهل نفر طلبه برگزیده شرکت می‌کردند؛ گویى آنان را دانه‌دانه براى میرزا انتخاب کرده بودند. شاید وجود چنین شاگردانى سبب شده بود طلبه‌هایى که اهل درس و بحث و تحقیق نبودند، نتوانند در درس ایشان جلوه کنند.

آن فقیه فرزانه، تمام عمرش را به تدریس و تألیف گذرانید و موفق شد شاگردان بسیار پرورش دهد که اینک اغلب آن‌ها از علماى بزرگ شهرهاى ایران، عراق و هند به شمار مى‌روند که از جمله آن‌ها هستند حضرات آیات:

سید مرتضى نجومى کرمانشاهى؛
حسین وحید خراسانى؛
میرزا جواد تبریزى؛
محمدابراهیم جناتى؛
سید مرتضى مهرى؛
شیخ محمد رشتى؛
سید مصطفى خمینى؛
سید محمدعلى قاضى طباطبائى تبریزى
سید احمد مهرى زنجانى.

ایشان با اینکه از مراجع زمان خود زودتر به تدریس خارج پرداخته بود، به خاطر دورى از مرجعیت و عناوین دیگر، مشهور و معروف نبود.

او هیچ‌گاه نپذیرفت که فتواهایش منتشر شود یا کسى از وى تقلید کند؛ بااین‌حال، در میان اعاظم نجف، جایگاه ویژه‌اى داشت. آقایان سید محمود شاهرودى، آقاى حکیم و دیگران، به ایشان عنایت ویژه داشتند و مقام علمى‌اش را مى‌ستودند و حریمش را حفظ می‌کردند.

ایشان هوش سیاسى بالایى داشت. اطلاعات دقیق تاریخى، ذکاوت خاصى به ایشان در مسائل سیاسى داده بود. استاد عمید زنجانى در این رابطه مى‌گوید: «مرحوم آقا میرزا محمدباقر زنجانى، اگرچه به حسب ظاهر، جنبه سیاسى ایشان ظهورى نداشت، اما داراى یک فکر سیاسى قوى بود. تاریخ مشروطیت را دقیقاً مى‌دانست. مقدار فراوانى از آن وقایع را تا حدودى که سنشان اقتضا مى‌کرد، از نزدیک دیده بود. سطح اطلاعات سیاسى ایشان فوق‌العاده بود.»

ایشان از دستگاه ستمگر پهلوى، به‌شدت متنفر بود و

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.