پاورپوینت خط امان در ولایت صاحب الزمان(عج)


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل فشرده
2120
1 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 پاورپوینت خط امان در ولایت صاحب الزمان(عج) دارای ۲۴ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است

شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.

لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت خط امان در ولایت صاحب الزمان(عج)،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پاورپوینت خط امان در ولایت صاحب الزمان(عج) :

محتویات

۱ ساختار
۲ گزارش محتوا
۳ وضعیت کتاب
۴ منابع مقاله

ساختار

کتاب در دو جلد ارائه شده و در هر دو، مقدمه مؤلف آغازگر مباحث مى‌باشد.

مطالب، در سه بخش و هر بخش در چندین گفتار تنظیم شده است.

رویکرد مؤلف در نگارش، مبتنى است بر دلایل عقلى و نقلى که شامل گفتارهاى فلسفى، فطرى، منطقى، جامعه‌شناختى، عرفانى، روان‌شناختى و فلسفه تاریخ مى‌باشد.

فلسفه رویکرد عقلى این است که برخى از اهل نظر گمان مى‌کنند وجود امامى معصوم در هر زمان تنها به‌وسیله روایات معتبر اثبات مى‌شود و دلیل عقلى ندارد، مگر قاعده لطف، ولى مؤلف توانسته است دلایل متعدد فلسفى و علمى بر ضرورت وجود امام زمان اقامه کند.

کتاب از جامعیتى کیفى و کمى برخوردار است که به آن ویژگى چشم‌گیرى داده است؛ جامعیت کیفى این اثر در بخش نخست نمود یافته که مشتمل است بر: مباحث عقلى، فطرت، عنایت، استقراء، فلسفه تاریخ، بررسى شبهات و پاسخ به آنها، نقل گفت‌وگوهاى مستقیم با علما و متکلمان اهل سنت در حجاز، مصر، لبنان و همچنین گفت‌وگوهایى با فلاسفه و متکلمان مسیحى در واتیکان و بررسى عقاید و باورهاى پیروان ادیان مسیحى، یهودى و زرتشتى درباره منجى آخرالزمان.

اما جامعیت کمى آن که در بخش‌هاى دوم و سوم انعکاس یافته، تجمیع و دسته‌بندى همه اخبار، آثار و اقوال درباره مهدى موعود(ع) است که در مجامع حدیثى شیعه و سنى، کتب تاریخ و تفسیر فریقین پراکنده بوده و همراه با توضیحات مؤلف گردآورى و ثبت شده است.

بدین ترتیب بخش‌هاى مزبور به‌صورت بزرگ‌ترین موسوعه اخبار مربوط به امام مهدى(ع) و نیز بزرگ‌ترین معجم راویان این اخبار درآمده است.

گزارش محتوا

مؤلف در مقدمات خود، به ضرورت سخن پیرامون مصلح جهانى اشاره کرده و ضمن پرداختن به دیدگاه‌هاى دانشمندان مسیحى و غفلت جامعه مسیحیت در این زمینه، عوامل ضعف تفکر انتظار در میان توده اهل سنت و ظهور منجى به‌عنوان اصل مشترک ادیان را مورد بررسى و تحقیق مفصل قرار داده است.

بخش نخست، در جهت تفسیر، تحلیل و استدلال فلسفى بخش دوم است و موضوعات مورد بحث در آن عبارتند از:

دلایل فلسفى، شبه فلسفى، عرفانى، منطقى و کلامى شامل بخش‌هاى زیر:
الف)- دلیل فطرت و درخواست فطرت‌ها.
در این قسمت بعد از بررسى و تحقیق پیرامون معنا و نشانه‌هاى فطرت و نیز جایگاه معلومات فطرى، ویژگى دریافت‌ها و گرایشات فطرى – مانند فراگیرى و همگانى بودن، همگونى ادراکات فطرى با شهود، تأثیرناپذیرى از اوهام و محاسبات خطا – گرایش‌هاى فطرى از دیدگاه فلاسفه و عرفاى مسلمان از جمله فارابى، ابن سینا، محى‌الدین بن عربى و برخى دانشمندان غربى مانند دکارت و اسپینوزا، فطرت از دیدگاه قرآن و احادیث و چگونگى دلالت فطرت بر وجود امام و مصلح جهانى، به تفصیل بیان شده‌اند.
ب)- نام‌هاى جمال و جلال خداوند و تجلى آنها در انسان کامل.
مؤلف با این استدلال که یکى از دلایل اثبات وجود امام معصوم(ع) در همه اعصار، آن است که او مظهر اسماء الحسنى است و سخن از جلوه اسماء الحسنى، گفت‌وگو در باب فلسفه و راز آفرینش و کندوکاو در مسائل هستى‌شناسى، مبدأشناسى و انسان‌شناسى است و لذا پیش از نگرش در آثار اسماء الهى و فلسفه آنها، معنا کردن اسم، صفت و فعل خداوند را لازم دانسته و بعد از آن به تبیین رابطه آنها با جهان هستى و وجود انسان کامل پرداخته است.
در این قسمت، قاعده لطف و چگونگى دلالت آن بر وجود امام زمان(ع) به روشنى تبیین شده و اشکالات وارد برآن – از جمله اینکه مصالح و مفاسد موجود در جهان، بسیار پیچیده است و استدلال به قاعده لطف منوط به آگاهى از همه آن‌هاست و این هم منتفى است، زیرا تحقق هر امرى مستلزم وجود مق

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.