پاورپوینت دادگستر جهان


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل فشرده
2120
1 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 پاورپوینت دادگستر جهان دارای ۱۶ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است

شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.

لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت دادگستر جهان،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پاورپوینت دادگستر جهان :

محتویات

۱ ساختار
۲ گزارش محتوا
۳ وضیعت کتاب
۴ منابع مقاله

ساختار

کتاب با دو مقدمه از مؤلف آغاز و مطالب در در دوازده فصل، به شیوه مناظره‌اى، ارائه شده است.

نویسنده، با استناد به یافته‌هاى عقلى و نقلى محدثان، مفسران و مورخان امامیه و عامه و نیز دستاوردهاى علوم تجربى، به تشکیک‌هاى گوناگون درباره مهدویت پاسخ داده است.

وى، آغاز عقیده به مهدویت را زمان پیامبر(ص) دانسته و پس از بررسى شخصیت و نسب امام(عج)، ادعاى مهدى بودن محمد حنفیه، اعتقاد زیدیه به مهدویت محمد بن عبدالله بن حسن و باور واقفیه به عروج امام صادق(ع) را رد کرده و به رد این نکته که منشأ مهدویت از تعالیم یهود و زرتشتى بوده و عبدالله سبا، در ایجاد این باور نقش داشته، پرداخته است.

مباحث، به صورت عمده، به شکل پرسش و پاسخ بین برخى از فرهیختگان تنظیم شده و با استفاده از روایات معصومین(ع)، مطالب ارزنده‌اى ارائه شده است.

نویسنده به دنبال اثبات آن است که انتظار فرج، یکى از بزرگ‌ترین راه‌هاى پیروزى است و هر گروهى که چراغ امید در دل‌شان خاموش شد، هرگز روى سعادت و کامیابى را نخواهد دید ولى افرادى که در انتظار خوشبختى هستند، باید راه‌هاى رسیدن به هدف را هموار ساخته و براى بهره‌بردارى از مقصد، خود را آماده سازند.

گزارش محتوا

در مقدمات، ضمن بررسى آینده جهان از نظر شیعه، به این نکته اشاره شده است که اسلام با جهانى شدن مخالف نبوده، بلکه خود داعیه جهانى دارد؛ اما در شرایط کنونى، این پروسه به نفع فرهنگ غرب تمام خواهد شد و فرهنگ‌هاى دیگر از جمله اسلام، در برابر مادى‌گرى غرب، در معرض تهدیدى جدى است.

در فصل اول، با اشاره به چند حدیث نبوى، از آن‌ها چنین استفاده شده است که موضوع «مهدى» و «قائم» در زمان رسول اکرم(ص) امر روشنى بوده و ایشان ضمن اشاره به علامات و آثار آن حضرت، همیشه مى‌فرمود: مهدى و قائم موعود، از عترت من خواهد بود.

دوم، اختصاص دارد به اثبات این مطلب که علاوه بر وجود احادیث مهدویت در کتاب‌هاى اهل سنت، این احادیث از تواتر و اطمینان بالایى برخوردار مى‌باشند.

در سوم، با اشاره به این که موضوع مهدویت و منجى در صدر اسلام، امرى قطعى بوده و مردم فقط در فروعش بحث می‌کردند، به معرفى مدعیان دروغین مهدویت پرداخته است.

چهارم، به نقد این نظریه پرداخته که مهدویت شیعه، برگرفته از سایر عقاید و ادیان بوده و ضمن بررسى عقیده مهدویت در ادیان دیگر، دیگاه قرآن نسبت به این آموزه را تحلیل کرده است.

در پنجم، رابطه نبوت عامه و امامت بررس

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.