پاورپوینت صاحب الذریعه


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل فشرده
2120
3 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 پاورپوینت صاحب الذریعه دارای ۱۸ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است

شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.

لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت صاحب الذریعه،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پاورپوینت صاحب الذریعه :

محتویات

۱ ولادت
۲ تحصیلات
۳ سفرها
۴ مشایخ وى در اجازه روایت
۵ کسانی که از وی اجازه روایت دریافت کردند
۶ آثار

۶.۱ چاپ‌شده
۶.۲ آثار خطى

۷ وفات
۸ وابسته‌ها

ولادت

در سال ۱۲۹۳ق مطابق با ۱۲۵۴ش در تهران به دنیا آمد.

تحصیلات

مدرسه نخست او همان خانواده‌اش بود و کتابخانه (یا مکتب‌خانه) محله‌اش. در محله «پامنار» حروف الفبا و قرائت قرآن کریم را آموخت و از قرائت بسیارى از کتب فارسی و دیوان‌هاى اشعار بهره برد و مجموعه‌اى از معارف دینى و ارقام هندى را فراگرفت. در سال ۱۳۰۳ق در سن ۱۰ سالگى پدرش مجلس جشنى با حضور علما برپا کرد که در آن شیخ آقابزرگ لباس روحانیت پوشید و از او خواستند به فراگیرى کتاب «جامع المقدمات» بپردازد. او در مدت ۱۲ سال تحصیل مداوم در مدارس علوم دینى و قرآن، دروس ادبیات عرب، خط، قرائت، تجوید، اصول فقه و حساب را نزد صاحب‌نظران این رشته‌ها تحصیل کرد؛ صاحب‌نظرانی همچون: مولى زین‌العابدین محلاتى، شیخ محمدرضا قارى، شیخ محمدحسین خراسانى، شیخ محمدباقر معزالدوله، میرزا محمود قمى، میرزا محمدتقى گرگانى، حاج شیخ على نورى ایلکانى، سید‌ ‎عبدالکریم لاهیجى، حاج شیخ على نورى و میرزا ابراهیم زنجانى.

سفرها

سپس به عراق مهاجرت کرد و به کسب علم نزد اساتید آن دیار پرداخت؛ استادانى که از علمای بزرگ بودند، همچون: سید‌ ‎محمدکاظم یزدى، شیخ محمدکاظم خراسانى، میرزا حسین نورى، شیخ محمدطه نجف، سید‌ ‎مرتضى کشمیرى، حاج میرزا حسین میرزا خلیل، سید‌ ‎احمد حائرى تهرانى، میرزا محمدعلى چهاردهى، میرزا محمدتقى شیرازى و شیخ‌الشریعه اصفهانى.

وی در سال ۱۳۱۳ق/۱۲۷۴ش، با برادرش کربلایى محمدابراهیم، برای زیارت عتبات مقدسه رهسپار عراق شد و در سال ۱۳۱۴ق، به تهران بازگشت. پس از اتمام مرحله «سطح» در تهران در سال ۱۳۱۵ عازم عراق گردید و در نجف اشرف رحل اقامت افکند. پس از رحلت استادش آخوند خراسانى، به سامرّا هجرت کرد تا در مجلس درس و بحث شیخ محمدتقى شیرازى حضور یابد. ایشان برای تألیف کتاب عظیمش «الذریعه» تا سال ۱۳۳۵ق/۱۲۹۵ش، در همان جا ماند. در این سال به کاظمین سفر کرد و مدت دو سال را در آنجا سپرى نمود. سپس بار دیگر به سامرّا بازگشت (در سال ۱۳۳۷ق) و تا سال ۱۳۵۴ق در آنجا ماند.

در این سال عازم نجف اشرف گردید و در سال ۱۳۶۰ به ایران بازگشت. در سال ۱۳۶۵ق، به زیارت قبر امام هشتم حضرت على بن موسى الرضا(ع) نائل آمد. در سال ۱۳۶۴ق (۱۳۲۳ش) عازم بیت الله الحرام شد و بار دیگر در سال ۱۳۷۷ق خانه خدا را زیارت کرد.

وی در سرتاسر جهان اسلام، از بیش از شصت کتابخانه بازدید کرد و بسیارى از فهرست‌هاى دیگر کتابخانه‌ها را نیز خواند.

مشایخ وى در اجازه روایت

اساتید وی در عراق که قبلا از آنها یاد شد؛
محمدعلى ازهری مکی مالکى (رئیس مدرّسان در مسجدالحرام)؛
عبدالوهاب بن عبدالله شافعى (امام جماعت مسجدالحرام)؛
ابراهیم بن احمد حمدى (از علماء مدینه منوره)؛
عبدالقادر خطیب طرابلسى (مدرس در حرم شریف)؛
عبدالرح

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.