پاورپوینت آیت‌الله میرزا احمد دشتی نجفی


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل فشرده
2120
1 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 پاورپوینت آیت‌الله میرزا احمد دشتی نجفی دارای ۱۳ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است

شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.

لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت آیت‌الله میرزا احمد دشتی نجفی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پاورپوینت آیت‌الله میرزا احمد دشتی نجفی :

محتویات

۱ تولد
۲ تحصیلات
۳ اساتید
۴ اجتهاد
۵ بازگشت به ایران
۶ خدمات و آثار
۷ وفات
۸ منابع مقاله
۹ وابسته‌ها

تولد

در حدود سال ۱۳۲۷ق / ۱۲۸۷ش، در قریه «کاکى»، در خانه علم، معرفت و تقوا، دیده به جهان گشود. والد ایشان علامه ملاحسن گنخکى و والده وى نیز، بى‌بى‌نسا مجاهد، همشیره سید عباس مجاهد شادگانى است.

وى بعد از میرزا محمد و میرزا جواد، سومین فرزند پسرى این خانواده بود.

پدرش، یکى از علماى عالى‌مقام فارس و از مجاهدین تاریخ بوده که با مساعدت و همکارى جمعى از آقایان آیات، مخصوصاًً آیت‌الله حاج شیخ جعفر محلاتى قیام نموده و در مقام دفاع با اردوى انگلیس که در بندر بوشهر پیاده شده بودند، جنگیده است.

در شرح ملا حسن گفته‌اند: «وى تحصیلات خود را در نجف اشرف گذرانده و در زمان جنگ جهانى اول که انگلیسى‌ها به بوشهر و دلوار حمله کردند، وى به همراه بزرگانى مانند سید مصطفى بهزارى (حسینى) و… نقش مهمى در بسیج نیروهاى دشتى براى اعزام به دلوار داشتند».

ملا حسن در سال‌هاى جنگ جهانى اول، به اتفاق میرزا باقر گزدرازى (والد آیت‌الله میرزا جواد نمازى) و سایر سرداران، به همرا نیروهاى رزمنده دشتى، براى اعزام به دلوار در خورموج اردو زده بودند که زنان و بچه‌هاى خورموج با اشعار محلى این اردو را براى شرکت در جنگ تشویق می‌کردند.

تحصیلات

میرزا احمد در سنین کودکى و نوجوانى، قرآن و مقدمات را نزد پدرش تلمذ نمود. وى همچنین در مکتب‌خانه روستاى گنخک، نزد مرحوم آخوند «حاج ملا قاسم» (والد شیخ عباس جلالى) با شوق و ذوق وصف‌ناشدنى و در کنار دیگر همسن و سالان خود، به فراگیرى و روخوانى این کتاب مقدس آسمانى همت گماشت. در همان مکتب‌خانه کوچک روستا، آثار فراست، کیاست و تیزهوشى در چهره وى هویدا بود و بسیارى از مردم بعینه، آینده درخشانى از همان سنین برایش پیش‌بینى می‌کردند.

وى بعد از فراگیرى قرآن و مقدمات، راهى حوزه علمیه روستاى میانخره دشتى شده و در محضر سید على‌نقى که خود از شاگردان آقا میرزا على شیرازى بود و از ایشان اجازه دخل و تصرف در امور شرعیه را نیز داشته

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.