پاورپوینت تحریر المعالم فی أصول الفقه
توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد
پاورپوینت تحریر المعالم فی أصول الفقه دارای ۱۲ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است
شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.
لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت تحریر المعالم فی أصول الفقه،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن پاورپوینت تحریر المعالم فی أصول الفقه :
محتویات
۱ ساختار
۲ گزارش محتوا
۳ وضعیت کتاب
۴ منابع مقاله
ساختار
کتاب مشتمل بر دو مقدمه و پنج بخش یا مقام است. روش طرح بحث صاحب معالم چنین است که در ابتدا صورت مسأله را زیر عنوان «اصل» بیان کرده سپس اقوال و مکاتب اصولى را نقل مىکند آن گاه بعد از انتخاب قول برتر و استدلال براى آن، استدلالهاى اقوال مخالفان را نقد مىکند.
گزارش محتوا
در مقدّمه اوّل درباره فضل علم و عالم، وظیفه علماء، فضیلت تحصیل علم فقه و در مقدّمه دوّم درباره تعریف علم اصول و بیان موضوع و غرض آن و همچنین درباره حکم و انقسامات آن سخن به میان آمده است.
در بخش اوّل کتاب نخست پارهاى از مباحث الفاظ از قبیل اقسام لفظ، اقسام وضع، حقیقت شرعیه، علائم حقیقت و مجاز، اصول لفظیه، اشتراک و مشتق بیان شده سپس به بحث اوامر، نواهى، منطوق و مفهوم، عموم و خصوص، مطلق و مقید و مجمل و مبین پرداخته شده است.
سایر بخشهاى کتاب به ترتیب عبارتند از: ادلّه عقلیه، اصول عملیه، اجتهاد و تقلید، و تعادل و تراجیح.
در اینجا به پارهاى از اندیشههاى مولّف مىپردازیم که در فهم مطالب کتاب نقش بسزایى دارد:
۱- در بحث استعمال لفظ در اکثر از معنا، قائل به جواز است با این فرق که استعمال لفظ مفرد در اکثر از معناى واحد مجازى است امّا استعمال غیر مفرد (مثنّى و جمع) در اکثر از معناى واحد حقیقى است.
۲- زمانیکه عام تخصیص زده شود اراده باقى مانده در تحت آن مجازى است و در این نظر موافق شیخ، محقق و علاّمه حلّى است.
۳- امر به شى بر وجه مطلوب (لفظاً و معناً) مقتضى نهى از ضدّ خاصّش نیست.
۴- مؤلف در بحث خبر واحد عارى از قراین قطعیه قائل به حجیت عقلى و شرعى آن است برخلاف سیدمرتضى، ابن زهره و ابن ادریس و هم نظر با شیخ، محقق و علاّمه.
۵- مؤلف در تعریف اجتهاد همان دی
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.