پاورپوینت حسنعلی مروارید


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل فشرده
2120
2 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 پاورپوینت حسنعلی مروارید دارای ۱۹ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است

شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.

لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت حسنعلی مروارید،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پاورپوینت حسنعلی مروارید :

مروارید، حسنعلی

نام
مروارید، حسنعلی

نام‌های دیگر

نام پدر

محمدرضا

متولد

هشتم شوال ۱۳۲۹ق

محل تولد

مشهد

رحلت

سه‌شنبه نوزدهم شعبان المعظم ۱۴۲۵ قمرى برابر با چهاردهم مهر ۱۳۸۳ش

اساتید

آیت‌الله میرزا مهدى اصفهانى، آیت‌الله شیخ کاظم دامغانى، آیت‌الله حاج شیخ هاشم قزوینى

برخی آثار

تنبیهات حول المبدأ و المعاد

کد مؤلف

AUTHORCODE01793AUTHORCODE

آیت‌الله حاج میرزا حسنعلى مروارید، هشتم شوال ۱۳۲۹ق. در مشهد مقدس به دنیا آمد. پدر ایشان حجت‌الاسلام حاج شیخ محمدرضا مروارید(۱۲۹۹- ۱۳۳۸ق.) از عالمان وارسته مشهد بود و با عالم ربانى آیت‌الله حاج شیخ حسنعلى اصفهانى نخودکى رابطه مودت و عقد اخوت داشت. شهرت «مروارید» در خاندان ایشان، با یکى از مشهورترین رجال تاریخ ادب و هنر خوش‌نویسى، خواجه شهاب‌الدین عبدالله مروارید کرمانى(۸۶۵- ۹۵۵ق.) آغاز مى‌شود. عموى آیت‌الله مروارید، حاج شیخ على اکبر مروارید نیز از علما و شاگردان محقق بزرگ، آیت‌الله آخوند محمد کاظم خراسانى بوده است. جد مادرى ایشان، عالم ربانى و صاحب کرامات، آیت‌الله حاج شیخ حسنعلى تهرانى(متوفاى ۱۳۲۵ق.) است که از شاگردان برجسته مرجع بزرگ، آیت‌الله میرزا محمدحسن شیرازى و از عالمان نام‌دار قرن ۱۴ در مشهد مقدس بوده است. نام حسنعلى، به یاد آن اسوه تقوا و نیز به احترام یار دیرین پدر و عارف بزرگ حاج شیخ حسنعلى اصفهانى نخودکى(متوفاى ۱۳۶۱ق.) بر آیت‌الله مروارید نهاده شده است.

آیت‌الله میرزا حسنعلى مروارید، در سال ۱۳۳۷ق. و در اوان نه سالگى پدر را از دست داد و مطابق وصیت پدر، تحت نظارت دوست معتمد او حاج شیخ حسنعلى اصفهانى نخودکى و تربیت و تدبیر مادرى وارسته و اهل تهجد(متوفاى ۱۳۶۰ش.) قرار گرفت.

از همین ایام، رابطه علمى و دوستى ایشان با مرحوم آیت‌الله میرزا جوادآقا تهرانى(۱۳۸۳- ۱۳۶۸ش) آغاز شد و از آن پس سالیان متمادى و تا آخر عمر آن بزرگ؛ یعنى قریب پنجاه سال، با وى هم‌درس، هم‌بحث، همراه و هم‌گام بود.

ایشان پس از یادگیرى خواندن و نوشتن و قرائت جزء سى‌ام قرآن و کلیات سعدى نزد استاد مکتب، در ۱۳ سالگى به دلیل علاقه وافر به علوم اسلامى، وارد حوزه علمیه شد. در مسیر دانش‌اندوزى، مقدمات را نزد حجت‌الاسلام شیخ احمد کافى(جد خطیب شهیر مرحوم کافى)، مرحوم حجت‌الاسلام شمس از شاگردان شیخ محمدتقى ادیب نیشابورى اول، حجت‌الاسلام حاجى محقق و منطق را نزد برادر ارشد استاد محمدتقى شریعتى آموخت.

عالم ربانى آیت‌الله حاج شیخ حسنعلى اصفهانى نخودکى، خود بخش‌هایى از الروضه البهیه(شرح لمعه) را به او درس داد و جالب این که شاگرد نورس او – میرزا حسنعلى – استاد را در توضیح بعضى از قسمت‌هاى مشکل کتاب یارى مى‌داد. هم‌چنین قوانین را نزد آیت‌الله شیخ کاظم دامغانى و مکاسب را نزد آیت‌الله حاج شیخ هاشم قزوینى(۱۳۳۹ش) فراگرفت.

برجسته‌

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.