پاورپوینت شعیب ارناووط


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل فشرده
2120
4 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 پاورپوینت شعیب ارناووط دارای ۱۶ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است

شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.

لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت شعیب ارناووط،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پاورپوینت شعیب ارناووط :

محتویات

۱ ولادت
۲ تحصیلات
۳ اساتید
۴ وفات
۵ آثار
۶ پانویس
۷ منابع مقاله
۸ وابسته‌ها

ولادت

شعیب بن محرم، در سال ۱۹۲۸م، در شهر دمشق، دیده به جهان گشود و در آغوش پدر و مادری مؤمن و متدین پرورش یافت. او در این اثنا، تعالیم اسلام را آموخته و چندین جزء از قرآن کریم را حفظ نمود[۱].

تحصیلات

علاقه صادقانه او به درک عمیق معانی قرآن و پی ‌بردن به اسرار کلام الله، قوی‌ترین عاملی بود که او را به فراگیری زبان عربی در سن نوجوانی وادار نمود. او که هنوز کودکی ده ساله بود، برای فراگیری زبان عربی، صرف، نحو، ادب و بلاغت و سایر علوم متداول، به مساجد مختلف دمشق آمد‌ورفت می‌نمود و در حلقه‌ها و کلاس‌هایی که در این اماکن برگزار می‌شد، مشارکت می‌نمود[۲].

اساتید

وی علوم عربی را در دمشق نزد اساتید و دانشمندان فرهیخته‌ای از جمله استاد صالح الفرفور و عارف الدوجی که جزو شاگردان علامه شام استاد بدرالدین الحسینی بودند، فراگرفت؛ کتاب‌های ابن عقیل، کافیه ابن حاجب، المفصل زمخشری، شذور الذهب ابن‌هشام، اسرار البلاغه و دلایل الاعجاز جرجانی را نزد این بزرگان آموخت[۳].

دیگر اساتید او عبارت بودند از: استاد سلیمان غاوجی البانی که کتاب‌های عوامل برکوی و اظهار اطهلی و… را به‌نیکی نزد او فراگرفت[۴].

شعیب، پس از این مرحله دشوار و پرمشقت، آستین همتش را برای فراگیری فقه اسلامی بالا زد؛ بدین منظور و به‌ویژه برای فراگرفتن کتاب‌های فقه حنفی، از جمله «مراقی الفلاح» شرنبلالی، «الاختیار» موصلی، «الکتاب» قدوری و «حاشیه» ابن عابدین، نزد اساتید و بزرگان دیگری رفت و در خدمتشان زانوی تلمذ خم نمود[۵].

وی پس از ۷ سال اشتغال به فقه اسلامی، اصول الفقه، تفسیر قرآن، علوم الحدیث و کتاب‌هایی در زمینه اخلاق و… تازه به سن سی سالگی قدم می‌گذاشت. او در اثنای فراگیری فقه متوجه شد که اساتید او – ‌علی‌رغم بهره‌های وافری که دارند – ‌در زمینه تشخیص احادیث ضعیف و صحیح، تلاش‌های چندانی ننموده‌اند؛ بنابراین تصمیم گرفت در این زمینه که کمتر مورد توجه علما قرار گرفته بود، تخصص پیدا کند؛ تا بدین وسیله بتواند در کتب حدیث تحقیق نموده و احادیث صحیح و ضعیف را از هم بازشناسد؛ پس به‌خاطر کسب تخصص در این زمینه، تدریس زبان عربی که از سال ۱۹۵۵م، به بعد، به آن می‌پرداخت را رها کرد و خود را برای تحقیق و واکاوی در زمینه حدیث و سنت نبوی فارغ نمود[۶].

ابتدا و برای نخس

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.