پاورپوینت نهایه الحکمه (فیاضی)


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل فشرده
2120
2 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 پاورپوینت نهایه الحکمه (فیاضی) دارای ۱۳ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است

شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.

لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت نهایه الحکمه (فیاضی)،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پاورپوینت نهایه الحکمه (فیاضی) :

نهایه الحکمه

پدیدآوران

طباطبایی، سید محمدحسین (نویسنده)

فیاضی، غلامرضا (مصحح)

ناشر

مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)، مرکز انتشارات

مکان نشر

ایران – قم

چاپ

۴

موضوع

فلسفه‌اسلامی

تعداد جلد

۴

کد کنگره

‏BBR‎‏ ‎‏۱۳۹‎‏۲‎‏ ‎‏/‎‏ن‎‏۹‎‏ ‎‏۱۳‎‏۸۶‎‏

کتابخوان

مشاهده

نهایه الحکمه، تعلیقه‎ و شرح و توضیح غلامرضا فیاضی (معاصر) بر تمام کتاب «نهایه الحکمه» علامه محمدحسین طباطبایی (متوفی ۱۳۶۰ش) در موضوع فلسفه اسلامی است. نگارش این اثر به زبان عربی در ۱۴ رمضان ۱۴۲۲ به پایان رسیده و در چهار جلد منتشر شده است.

در مقدمه کتاب، اهمیت آثار علامه طباطبایی در تبیین مباحث حکمت متعالیه این‌گونه تبیین شده است: «در بین آثار متعدد علامه طباطبایی(ره) به‌حق مى‎توان دو کتاب نفیس و قیم بدایه الحکمه و نهایه الحکمه را بسان دو گوهر درخشان و پر تلألؤ بر حلقه حکمت صدرایى دانست. به‌راستی این دو کتاب توانستند زلال حکمت متعالیه را در ساغر پیراسته خود بریزند و از خس و خاشاک اوهام پاک و منزه بدارند تا به کام تشنه‌کامان رسانیده، صفحه زرین حقیقت را در جان آنان ورق بزند»[۱].

همچنین به برخی ویژگی‌های کتاب اشاره شده و نکاتی در رابطه با آن مطرح شده است:

از جمله امتیازات این کتاب آن است که گرچه این تعلیقات محصول تراوش‌هاى اندیشه بلند و افکار ناب مؤلف فرزانه آن (غلامرضا فیاضی) است و در طى سال‎ها تدریس کتب مختلف فلسفى به‌خصوص کتاب شریف نهایه الحکمه به خامه تواناى ایشان مرقوم شده است، لیکن ازاین‌جهت که دست‌نویس‎هاى استاد بارها مورد مداقه برخى فضلا قرار گرفته از نظر محتوا درخور توجه شایان است، لذا ضرورى است خوانندگان گران‎قدر با نگرش عمیق به آن نگریسته تا معارف و مفاهیم آن را به نحو مطلوبى فرابگیرند[۲].
نسخه‌هاى موجود از کتاب نهایه الحکمه حتى برخى از آن‌ها که با بازنگرى و تصحیح مجدد اخیراً به طبع رسیده است خالى از اغلاط نیست، ولى متنى که اکنون

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.