پاورپوینت ابوعبید، قاسم بن سلام


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل فشرده
2120
1 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 پاورپوینت ابوعبید، قاسم بن سلام دارای ۱۹ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است

شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.

لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت ابوعبید، قاسم بن سلام،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پاورپوینت ابوعبید، قاسم بن سلام :

محتویات

۱ ولادت
۲ تحصیلات
۳ اساتید
۴ آثار
۵ وابسته‌ها

ولادت

ولادت او در فاصله‌ى سالهاى ۱۵۰ تا ۱۵۷ق ذکر شده است. اینکه دوران نوجوانى ابوعبید چگونه سپرى گشته، بر ما پوشیده است. تنها در حکایتى چنین آمده که او – ظاهراً در خراسان – همراه با فرزند مولاى خود به مکتب مى‌رفته است.

تحصیلات

ابوعبید پس از گذراندن دورس مقدماتى برای تحصیل در سطحى بالاتر رهسپار عراق گردید. برای تخمین زمان رسیدن ابوعبید به بغداد، توجه به دو تن از شیوخ بغدادى او کارساز خواهد بود.

ابوعبید ابتدا در «شارع بشر و بشیر» به تعلیم اشتغال ورزید و پس از آشنایى با ثابت نصر خزاعى (از امیران عباسى و خویشاوند هم قبیله‌اش) به عنوان مودِّب فرزندان او برگزیده شد. همچنین گزارش شده که او به تعلیم فرزندان هرثمه بن اعین از امیران عباسى نیز پرداخته است.

هارون خلیفه‌ى عباسى ثابت بن نصر خزاعى را به فرمانراویى ثغور شام برگماشت و او راهى آن دیار شد و چون توانایى ابوعبید را نیک مى‌شناخت، او را به عنوان قاضى شهر طرسوس، مرکز ولایت ثغور برگزید و وى تا پایان فرمانراوایى ثابت در این سمت باقى بود. ابوعبید پس از حدود دو دهه دورى از بغداد بدان شهر بازگشت و چندى در آنجا مقیم شد. از ۲۱۱ق که عبدالله ابن طاهر خزاعى پس از سالها جنگ در شام و مصر به بغداد درآمد، با دانش‌دوستى و گشاده‌دستى چنان ابوعبید را به خود مجذوب ساخت که وى هر کتابى که تألیف مى‌کرد، نزد او مى‌فرستاد و پاداش بسیار دریافت مى‌داشت و از غیر او صله دریافت نمى‌کرد.

در سال ۲۱۳ق با رهسپار شدن عبدالله بن طاهر برای تصدى فرمانروایى خراسان، ابوعبید همراه یحیى بن معین آهنگ مصر کرد.

ابوعبید پس از ده‌ها سال دانش‌اندوزى در بازگشت مجدد به بغداد به کار تألیف پرداخت. وى به اعتبار شخصیت فکرى خود با اصحاب حدیث بغداد و بویژه بزرگ آنان احمد بن حنبل بسیار نزدیک بود و در عقاید – آنگونه که از سراسر کتاب الایمان و از دیگر آثار وى برمى‌آید بر مذهب اصحاب حدیث پاى مى‌فشرد و مواضع مرجئه، جهمیه، معتزله و خوارج را مورد نقد قرار مى‌داد. در مورد امانت، عثمان را بر على(ع) تفضیل مى‌داد و با شیعیان برخوردى تند داشت.

در ۲۱۹ق ابوعبید که ۶۸ سالگى را پشت سر نهاده بود – پیش از آنکه همچون دوستان خود، احمد بن حنبل و دیگر بزرگان اصحاب حدیث بغداد، درگیر ماجراى «محنه» گردد بغداد را ترک گفت و راهى حجاز شد و تا پایان عمر در مکه مجاور حرم گشت.

او همچنین به عنوان مفسر احادیث مشکل شاخص شده بود، کتاب غریب الحدیث اوست که به گفته‌ى خود او حدود ۴۰ سال از عمرش را برای گردآورى مطالب آن صرف نموده بود و چنانکه از مندرجات کتاب برمى‌آید، آن را پس از سفر مصر (۲۱۳ق) در بغداد تألیف کرده و به روایتى به مأمون اهدا نموده بود. این کتاب از بدو تألیف مورد توجه محدثان بزرگ بغداد چون احمد بن حنبل و یحیى بن معین قرار گرفت و در اندک زمانى در شرق و غرب بلاد اسلامى رواج یافت؛ چنانکه نسخه‌

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.