پاورپوینت سیر الملوک (سیاستنامه)


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل فشرده
2120
3 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 پاورپوینت سیر الملوک (سیاستنامه) دارای ۱۸ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است

شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.

لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت سیر الملوک (سیاستنامه)،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پاورپوینت سیر الملوک (سیاستنامه) :

محتویات

۱ ساختار
۲ گزارش محتوا
۳ وضعیت کتاب
۴ پانویس
۵ منابع مقاله
۶ وابسته‌ها

ساختار

کتاب با مقدمه مصحح آغاز شده است که در بیان شیوه تصحیح است. متن کتاب داراى دو بخش و پنجاه فصل مى‌باشد که بخش اول ۳۹ فصل و فصل دوم ۱۱ فصل را دربر دارد. چنین به نظر مى رسد که فصل دوم بنا به ضرورت اضافه شده است.

مؤلف، در بیشتر فصول نخست مسئله را به صورت تعریف یا دستور اخلاقى مطرح مى‌کند و سپس آیات، روایات، احادیث، حکایات بلند و کوتاه و سخنانى از گذشتگان را در تأیید سخن خویش مى‌آورد.

به طور کلى نثر کتاب ساده، روشن و زیباست. جمله‌ها کوتاه و خوش‌آهنگ و هر موضوعى در نهایت اکمال و وضوح بیان شده است. این کتاب در سلامت انشاء و زیبایى عبارت و درستى مطالب و تنوع موضوع، در میان کتب فارسى کم‌نظیر است.

گزارش محتوا

در کتاب سیاست نامه مطالب متنوع تاریخى و اخلاقى و بسیارى از موضوعات دیگر آمده است؛ اما در خلال مطالب تاریخى اشتباهاتى به چشم مى‌خورد. علت اساسى بروز این اشتباهات آن است که خواجه مى‌خواسته کتابى عبرت انگیز در سیاست و کشوردارى تألیف کند؛ لذا به جنبه تاریخى آن توجه نداشته و خود نیز مورخ نبوده، از این رو چه بسا مطالبى از کتاب‌هاى تاریخى دگر نقل کرده بى‌آنکه به صحت و سقم آنها بیندیشد.

مطالب موجود در کتاب سیاست‌نامه بطور کلى به دو دسته اصلى تقسیم مى‌شود:

پند و اندرز و توصیه‌هایى که در تمام فصول به جز فصلهاى ۴۴-۴۷ خطاب به سلطان پیرامون مسائل مختلف مملکتى آمده است.
حکایات، اخبار، احادیث و آیاتى که در تأیید پند و اندرزهاى اولیه ذکر شده است.

بخش اول کتاب، از نظم و روال خاصى پیروى مى‌کند. بدین‌گونه که همواره پند و اندرز و توصیه‌اى در ابتداى هر فصل آمده و در ادامه در بعضى از فصول، حکایت، خبر، حدیث یا روایتى در تأیید پند و اندرز اولیه مى‌آید. مثلاً در فصل سیزده کتاب توصیه شده که سلطان ابید، جاسوسانى به شکل‌هاى مختلف چون بازرگان، سیاح، و صوفى به سرتاسر مملکت اعزام کند تا او را از وضعیت کشور آگاه کنند و وى بدینوسیله بتواند از ظلم عاملان و یا شورش احتمالى آنها جلوگیرى کند.

آنچه در بخش اول کتاب سیاستنامه اصل مى‌باشد، همان پند و اندرز و توصیه‌هاى اولیه است و حکایت و روایات و احادیث جنبه فرعى دارند. از سى و نه فصل بخش اول کتاب، بیست و یک فصل منحصر به نصیحت و پند و اندرز اولیه است و در این فصول هیچ حکایت و روایتى در تأیید نصیحت‌هاى اولیه نیامده است.

در بخش دوم کتاب، نظم و ترتیب و هدف اولیه نویسنده در نوشتن کتاب، که همانا ارائه توصیه‌اى به سلطان در جهت بهتر اداره کردن مملکت مى‌باشد، فراموش مى‌شود و تقریباً در نیمى از فصول این بخش (۴۴-۴۷) هیچ توصیه یا نصیحتى مطرح نگردیده، بلکه این فصول شامل حکایتى طولانى است که به بررسى و ردّ جریان بدمذهبى در طول تاری

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.