پاورپوینت شیخ محمدرضا مظفر


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل فشرده
2120
1 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 پاورپوینت شیخ محمدرضا مظفر دارای ۲۷ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است

شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.

لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت شیخ محمدرضا مظفر،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پاورپوینت شیخ محمدرضا مظفر :

محتویات

۱ تحصیلات
۲ اقدامات اصلاحى
۳ اجاز اجتهاد
۴ اساتید
۵ تألیفات
۶ وفات
۷ وابسته‌ها

تحصیلات

ایشان در خاندانى بزرگ تحت سرپرستى دو برادر محقق و دانشمندش شیخ عبدالنبى و شیخ محمدحسن به تحصیل علوم اسلامى پرداخت و طولى نکشید که در محضر استادان بزرگ حوز علمیّ نجف اشرف مراحل عالى اصول و فقه و فلسفه را به پایان رسانید.

او در مسیر کسب دانش، تنها به علوم دینى بسنده نکرد و به فراگیرى دانش‌هاى نوین چون حساب، هندسه، جبر، هیئت و عروض روى آورد و در ۲۱ سالگى با بهره‌گیرى از سبکىنو و قالبى جدید کتابى در علم عروض به رشت تحریر درآورد.

او همپاى فرهنگ معاصر گام برمى‌داشت و آن زمان که هنوز سخنى از فرهنگ نو در حوز علمیّ نجف مطرح نبود و یا به ندرت از آن یاد مى‌شد، با تعالیم و مشخصه‌هاى آن آشنا بود و با آنکه سنین جوانى را مى‌گذراند، سعى در آشنا ساختن حوزویان با فرهنگ نوین داشت.

اقدامات اصلاحى

استاد مظفر، با آن روشن‌بینى ویژه‌اى که داشت مى‌کوشید در برنامه‌هاى درسى حوزه‌هاى علمى شیعه تحول و اصلاحى به وجود آورد و گنجینه‌هاى معارف منطقى شیعه را به صورت منظم و اصولى و به دور از پیرایه‌ها و امور غیر ضرورى عرضه کند.

به دنبال این فکر حیاتى، همراه برادرش استاد محمدحسین مظفر و سایر متفکران آن روز به فکر تأسیس «جمعیه منتدى النشر» در کنار حوز علمیّ هزار سال نجف اشرف افتاد.

در سال ۱۳۵۵ هجرى قمرى، به دنبال تحقق اهداف «جمعیه منتدى النشر»، یک مدرس عالى براى علوم دینى ساخت و به عبارتى، یک دانشکد اجتهاد (کلیه الفقه) را پى ریزى و تأسیس کرد و پس از حدود یک سال، وزارت فرهنگ عراق آن را به رسمیت شناخت.

مواد درسى کلیه الفقه (دانشکد فقه) عبارت بود از: فقه شیع دوازده امامى، فقه تطبیقى، اصول فقه، تفسیر و مبانى آن، حدیث و درایه، علوم تربیتى و روان شناسى، ادبیات و تاریخ آن، جامعه شناسى، تاریخ اسلام، فلسف اسلامى، فلسف جدید، منطق، تاریخ جدید، اصول تدریس نحو، صرف و آموزش یک زبان بیگانه.

خود ایشان نیز، علاوه بر سرپرستى این دانشکده به تدریس فلسفه اشتغال داشت.

تأسیس مدارس منتدى النشر گام بعدى استاد مظفر بود که با استقبال بزرگان حوز نجف و خاندانهاى مشهور این شهر مواجه شد و این اقبال عمومى در توسع این تفکر کارگشا بود. در مدارس منتدى النشر، در طول چند دهه مقاطع تحصیلى زیر دایر بود:

دور ابتدایى
دور متوسطه (ثانویه)
دور پیش دانشگاهى (إعدادیه)

این مدارس به نجف اشرف محدود نشد، بلکه بر اساس درخواست بزرگان دینى شهرهاى بصره، کاظمین و حلّه در آنجا نیز دایر شد.

تأسیس کتابخانه‌اى جنب صحن مطهر امیرالمؤمنین‌ علیه‌السلام و تدوین کتب درسى به شیو جدید همچون المنطق، أصول الفقه و عقائد الإمامیه یک نوسازى در نگارش کتاب‌هاى درسى به شمار مى‌آید. این سه کتاب جزو کتب درسى حوزه‌هاى علمیّه خصوصاً حوز علمیّ قم مى‌باشند.

آیت‌الله مظفر، خطابه و تبلیغ متداول در نجف را در شأن آن حوز کهن نمى‌دانست و خطاب حسینى را یکى از مهمترین وسائل تبلیغ مى‌شناخت. وضع موجود حوزه‌ها را رسا نمى‌دانست و افتتاح مؤسّسه و مدرسه‌اى براى تربیت خطیب را یگانه راه نجات از آن نارسائى تلقى مى‌کرد، تا در آن دانش‌هایى که فرد مبلغ براى تبلیغ به آن نیاز دارد تدریس شود.

گشودن دانشکد وعظ و ارشاد از آرزوهاى ایشان بود. در سال ۱۳۶۳ هجرى قمرى، مجموعه‌اى به ریاست خطیب برجست عراق، شیخ محمد على قسّام تشکیل شد و کار آزمایشى خود را با بر پایى یک کلاس آغاز کرد. در آن کلاس، درس‌هایى چون فقه، علوم عربى، اصول دین و اصول حدیث (علم درایه) تدریس مى‌شد، اما مدت کوتاهى از عمر آن نگذشته بود که بر اثر حملات پیاپى و اتهام‌هاى ناروایى که بر آن زده شد تعطیل گشت. در حالى که این مدرسه با اهداف عالى و انگیزه‌اى مخلصانه تأسیس شده بود و هدفى جز زدودن پیرایه‌ها نداشت.

آواز فعالیت‌ها و موفقیت‌هاى حرکت اصلاحى آیت‌الله مظفر در محافل علمى آن زمان پیچید و دلسوزان درد آشنا لب به تحسین او گشودند. آیت‌الله حاج آقا حسین بروجردى، از آیت‌الله مظفر دعوت به عمل آورد تا پیرامون تنظیم مسائل حوز علمیّ قم و برنامه‌هاى درسى آن تلاش کند. شیخ محمدرضا نیز با اقامت در این حوز گرانسنگ و نشستهاى متعددى با آیت‌الله بروجردى، تدوین خطوط اساسى، اصلاح دروس حوزه، تنظیم امتحانات و قانونمند کردن مدارس علوم دینى را آغاز کرد.

اما با کمال تأسف،

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.