پاورپوینت عمده الوسائل فی الحاشیه علی الرسائل


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل فشرده
2120
3 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 پاورپوینت عمده الوسائل فی الحاشیه علی الرسائل دارای ۱۸ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است

شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.

لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت عمده الوسائل فی الحاشیه علی الرسائل،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پاورپوینت عمده الوسائل فی الحاشیه علی الرسائل :

محتویات

۱ ساختار
۲ گزارش محتوا
۳ وضعیت کتاب
۴ منابع مقاله

ساختار

کتاب، با مقدمه محقق، آغاز و مطالب در سه جلد و هر جلد در چندین بخش، ارائه شده است.

نویسنده، ابتدا، به نقل قول استاد پرداخته و در ادامه، قول وى را تشریح و تبیین کرده و در مواردى نیز به نقد و بررسى اقوال سایر علماء پرداخته است.

گزارش محتوا

مقدمه، ضمن بیان برخى از ویژگى‌هاى کتاب، به این نکته اشاره دارد که امتیاز و اهمیت هر علم، به واسطه کتب و آثارى است که پیرامون آن نوشته شده و وجود آثار مهم و باارزش، از علماى بزرگ، در مورد علم اصول، نشان از اهمیت و ارزش این علم دارد.

در ادامه، در مورد تقسیم حالات مکلف در مواجه با حکم شرعى و اینکه مراد از مکلف کیست، توضیح داده شده است.

جلد اول: مؤلف، در بخش اول، مباحث مربوط به قطع و حجیت آن را بررسى کرده است. وى، ضمن تأکید بر ذاتى بودن حجیّت قطع و طریقیت آن به واقع، اطلاق حجیّت بر قطع طریقى را صحیح ندانسته و اشکال محقق عراقى بر واسطه بودن ظن براى رسیدن به یقین را مورد بررسى قرار داده است.

وى، معتقد است که از جمله خواص و ویژگى‌هاى قطع طریقى، آن است که امارات شرعیه و بعضى از اصول عملیه، مى‌توانند قائم مقام آن شوند، اما اینکه آیا چنین قطعى، در صورتى که مخالف با واقع باشد، مى‌تواند حجتى معتبر براى مکلف باشد یا نه، نیاز به بحث در دو وجه عقلى و شرعى دارد.

در ادامه، ضمن بررسى کلام علما پیرامون حکم قطعى که از طریق مقدمات عقلى غیر ضرورى به دست آمده باشد، حجّیت یا عدم حجّیت قطع قطاع، اینکه آیا معلوم اجمالى نیز مانند معلوم تفصیلى معتبر است یا نه، ملحق شدن ظن تفصیلى به علم تفصیلى و کافى بودن علم اجمالى در تنجز تکلیف را مورد بحث و بررسى قرار داده است.

در بخش دوم، مسائل ظن، بحث شده است. مؤلف، ضمن بررسى وجوه چهارگانه این امر که چگونه عمل به ظن، موجب تحلیل حرام و تحریم حلال خواهد شد، نحوه جمع بین حکم واقعى و ظاهرى بر مذهب محقق خراسانى را بیان و کلام سایر علما را درباره این جمع و اشکالات آنها را به دقت بررسى کرده است.

وى، عمل به ظنى که دلیل معتبرى بر آن اقامه نشده را به واسطه ادله اربعه، تشریع و حرام دانسته و اشکال و جواب محقق خراسانى در این رابطه را، مورد بحث قرار داده است.

مؤلف، از جمله شرایط حجیت ظواهر را عدم ظن به خلاف و شرط حجیت قول اهل خبره را اجتماع شرایط شهادت از جمله عدد، عدالت و… دانسته و پس از بحث از حجیت یا عدم حجیت اجماع منقول، استدلالات مربوط به اعتبار خبر واحد در ثبوت سنت را از قبیل استدلال به واسطه آیات نبأ، نفر، کتمان و ذکر و نیز استدلال به سنت بررسى کرده و به این نکته تأکید نموده است که در اثبات اعتقادات، نمى‌توان به خبر واحد، اعتماد نمود.

جلد دوم: این جلد، به بیان رابطه

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.