پاورپوینت التنبیه و الرد علی أهل الأهواء و البدع


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل فشرده
2120
2 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 پاورپوینت التنبیه و الرد علی أهل الأهواء و البدع دارای ۱۲ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است

شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.

لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت التنبیه و الرد علی أهل الأهواء و البدع،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پاورپوینت التنبیه و الرد علی أهل الأهواء و البدع :

محتویات

۱ ساختار
۲ گزارش محتوا
۳ وضعیت کتاب
۴ منابع مقاله
۵ وابسته‌ها

ساختار

این اثر مشتمل بر مقدمه‌اى به قلم محقق؛ دکتر محمد زینهم محمد عزب، مقدمه مؤلف و پانزده باب مى‌باشد.

گزارش محتوا

این کتاب یکى از نخستین آثار در زمینه مطالعات فرقه‌شناختى است که ملطى آن را فراهم نهاده است. او در کتاب خود به بیان عقاید اهل سنت، نقد عقاید مخالفان و نیز بیان عقاید فرقه‌ها پرداخته است. ظاهرا کتاب او دربردانده چهار بخش یا چهار جزء بوده و آنچه اکنون از این کتاب در دست داریم، از جزء یا بخش سوم آغاز مى‌شود که به بیان عقاید فرقه‌ها مى‌پردازد. از ارجاع‌هاى مؤلف چنین پیداست که بخش اول و دوم کتاب او به فرقه‌هاى یهودیان و مسیحیان اختصاص داشته است.

مؤلف در این کتاب به سختى تحت تاثیر ابوعاصم خشیش بن اصرم است و به فراوانى از کتاب الاستقامه او نقل مى‌کند و همسوى با آراء مقاتل بن سلیمان بلخى پیش مى‌رود. از این روى کتاب ملطى با آنکه از نخستین کتاب‌هاى فرق است، کتابى با رویکرد حشوى است.

لازم به ذکر است، این اثر – همان‌گونه که از عنوان آن پیداست – به هدف اثبات حقّانیت فرقه مورد پسند نویسنده نگاشته شده و سرشار از تعابیر تند و زننده و جدلى و گاهى خارج از حد نزاکت درباره فرقه‌هایى است که راه اهل سنّت و جماعت را باور ندارند.

نویسنده در بررسى دیدگاه‌هاى فرق، به گونه‌اى سخن گفته که خواننده را درباره آن فرقه به موضع‌گیرى بکشاند. شمردن زنادقه نظیر «مانویه» و «مزدکیه» جزو فرق اسلامى، ذکر فرقه‌اى از امامیه به نام «اهل قم»، که اهل تشبیه و جبر هستند، عنوان کردن «قطعیه صغرى و عظمى» در برخى از

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.