پاورپوینت القول الصراح فی البخاری و صحیحه الجامع


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل فشرده
2120
1 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 پاورپوینت القول الصراح فی البخاری و صحیحه الجامع دارای ۱۹ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است

شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.

لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت القول الصراح فی البخاری و صحیحه الجامع،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پاورپوینت القول الصراح فی البخاری و صحیحه الجامع :

القول الصراح فی البخاری و صحیحه الجامع

پدیدآوران

هرساوی، حسین (محقق)

شریعت اصفهانی، فتح‌‎الله بن محمدجواد (نویسنده)

سبحانی تبریزی، جعفر (مقدمه‌نویس)

عنوان‌های دیگر

الجامع الصحیح

الـقول الصراح

دراسه فقهیه، و اصولیه فی الحدیث و الرجال و عقائد اهل السنه حول البخاری و کتابه الصحیح

الـقول الصراح

ناشر

مؤسسه الإمام الصادق علیه‌السلام

مکان نشر

قم – ایران

سال نشر

۱۴۲۲ ق

چاپ

۱

شابک

‎۹۶۴-۳۵۷-۰۲۴-x

موضوع

احادیث اهل سنت – قرن ۳ق. – نقد و تفسیر

بخاری، محمد بن اسماعیل، ۱۹۴ – ۲۵۶ق. الجامع الصحیح – نقد و تفسیر

زبان

عربی

تعداد جلد

۱

کد کنگره

‏BP‎‏ ‎‏۱۱۹‎‏ ‎‏/‎‏ب‎‏۳‎‏ ‎‏ج‎‏۲۰۸۵‎‏

نورلایب

مشاهده

کتابخوان

مشاهده

القول الصراح فی البخارى و صحیحه الجامع، تألیف میرزا فتح‌الله بن محمد جواد اصفهانى، معروف به شیخ الشریعه اصفهانى، از مجتهدان و فقیهان و اصولیان قرن چهاردهم هجرى، اثرى است که به نقد و بررسى کتاب صحیح بخارى از منابع مهم اهل سنت در حدیث، از منظرى کلامى مى‌پردازد.

صحیح بخارى نخستین کتاب حدیثى فراگیر اهل سنت بوده و معتبرترین مأخذ حدیث نزد عالمان سنى مذهب شناخته شده و بسیارى از ایشان این کتاب را برتر از آن دانسته‌اند که مورد نقد و بررسى قرار گیرد. و حال آن که به گفته شیخ الشریعه، کتاب بخارى آکنده از روایات تجسیم و تشبیه است؛ مثلاًوى از زبان پیامبر، احادیثى را نقل مى‌کند که در آنها خداوند اعضایى؛ همچون آدمى دارد و دیده مى‌شود و هر شب به آسمان دنیا فرود مى‌آید و در رستاخیز مى‌توان او را با این دیدگان خویش نگریست. کثرت این دست روایات تلاش عالمان سنى مذهب در تاویل و توجیه آنها را در راستاى زدودن نسبت تجسیم و تشبیه از مؤلف آن ناکام گذارده است.

فراوانى این قبیل روایات در کتاب بخارى را مى‌توان معلول اوضاع و شرائطى دانست که وى در آن مى‌زیسته است. در زمان متوکل عباسى، گروهى از محدثان براى مقابله با اهل تنزیه؛ یعنى عدلیه و معتزله، به نقل و جعل برخى احادیث گمارده شدند که بسیارى از روات این احادیث از رجال صحیح بخارى به شمار مى‌روند. بنابراین وجود انبوهى از این دست روایات در صحیح بخارى مایه شگفتى نخواهد بود.

گذشته از نقل روایات تجسیم و تشبیه، کتاب بخارى هر چند برخى از فضائل و مناقب على(ع) و اهل‌بیت حضرت را نقل مى‌کند؛ اما در این زمینه کوتاهى وى قابل توجیه نیست. به عنوان نمونه آن گاه که به خاندان پیامبر(ص) مى‌رسد، در باب ۶۱ از الفضائل یک حدیث کوتاه نیم سطرى نقل کرده است. هرچند در لابه‌لاى احادیث دیگر ابواب، فضیلت‌هاى آنان پیداست. در باب ویژه حضرت زهرا(ع) به یک حدیث بسنده کرده است، در حالى است که در فضیلت خلیفه اول، ۲۴ حدیث، و در فضایل خلیفه دوم، ۱۵ حدیث را روایت کرده است. نوبت به حضرت امیر که مى‌رسد، فقط هفت حدیث را مى‌بینیم؛ اما هیچ اثرى از احادیث غدیر، أنا مدینه العلم، على مع الحق، مباهله و ثقلین دیده نمى‌شود، حال آن که،

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.