پاورپوینت المنهل الروی فی مختصر علوم الحدیث النبوی


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل فشرده
2120
2 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 پاورپوینت المنهل الروی فی مختصر علوم الحدیث النبوی دارای ۱۵ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است

شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.

لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت المنهل الروی فی مختصر علوم الحدیث النبوی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پاورپوینت المنهل الروی فی مختصر علوم الحدیث النبوی :

المنهل الروی فی مختصر علوم الحدیث النبوی

پدیدآوران

ابن جماعه، محمد بن ابراهیم (نویسنده)

رمضان، محیی‌الدین عبدالرحمن (محقق)

ناشر

دار الفکر

مکان نشر

سوریه – دمشق

چاپ

۲

زبان

عربی

تعداد جلد

۱

نورلایب

مشاهده

کتابخوان

مشاهده

المنهل الروی فی مختصر الحدیث النبوی، اثر بدرالدین محمد بن ابراهیم بن جماعه (متوفی ۷۳۳ق)، مختصری است از کتاب «مقدمه ابن الصلاح فی علوم الحدیث» تألیف ابوعمرو عثمان بن عبدالرحمن، معروف به ابن الصلاح (متوفی ۶۴۳ق)، که به زبان عربی و در قرن هشتم هجری نوشته شده است.

کتاب ابن الصلاح، از جمله مهم‎ترین تألیفات قرن هفتم هجری در علوم حدیث می‌باشد. وی در این کتاب، علوم الحدیث را در ۶۵ علم توسعه داده و به توضیح و تشریح آن پرداخته است. او تمام آثار دانشمندان قبل از خود را در اختیار داشته و با مطالعه آنها مطالب را با طبقه‌بندی تفکیکی و مشخص به‌صورت جداجدا با بحث منطقی در مورد هر مطلب آورده است. این اثر، پایه و اساس تألیفات بعد از خود قرار گرفته و جمعی از برجسته‌ترین رجال علم، به تلخیص و توضیح آن پرداخته و برخی نیز، آن را به نظم کشیده‌اند که اثر حاضر، از جمله تلخیصات این کتاب می‌باشد[۱].

نظمی که ابن جماعه در کتاب خود انتخاب کرده، متفاوت با تنظیمات کتاب ابن الصلاح می‌باشد. آنچه باعث اهمیت این کتاب می‌شود، آن است که این اثر، تلخیص صرف کتاب ابن الصلاح نیست، بلکه مطالبی نیز به آن، افزوده شده است. این اثر که با تحقیق محی‌الدین عبدالرحمن رمضان به چاپ رسیده است، با دو مقدمه از محقق و مؤلف آغاز و مطالب آن، در چهار طرف و هر طرف در چند قسم، تنظیم شده است:
در مقدمه محقق، ضمن ارائه زندگی‌نامه مفصلی از نویسنده، اهمیت کتاب و اقدامات تحقیقی صورت‌گرفته در آن، توضیح داده شده است.[۲].

در مقدمه مؤلف، ضمن اشاره به اهمیت علم حدیث، به تعریف سند، اسناد، حدیث، خبر و فروعات آن، پرداخته شده است.[۳].

همان طور که بیان گردید، ابن جماعه، مطالب کتاب ابن صلاح را بر طبق نظر خویش و بر اساس سه طرف زیر، تنظیم کرده است:
طرف اول: سخن درباره متن و نظر در اقسام و انواع آن. این خود به سه قسم زیر، تقسیم شده است:

صحیح؛
حسن؛
ضعیف.

نویسنده انوا

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.