پاورپوینت الناسخ و المنسوخ فی القرآن العزیز و ما فیه من الفرائض و السنن


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل فشرده
2120
2 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 پاورپوینت الناسخ و المنسوخ فی القرآن العزیز و ما فیه من الفرائض و السنن دارای ۱۲ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است

شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.

لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت الناسخ و المنسوخ فی القرآن العزیز و ما فیه من الفرائض و السنن،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پاورپوینت الناسخ و المنسوخ فی القرآن العزیز و ما فیه من الفرائض و السنن :

محتویات

۱ ویژگى‌ها
۲ ساختار
۳ نسخه‌شناسى
۴ منابع مقاله

ویژگى‌ها

مؤلف ابواب کتاب را بر حسب ابواب فقه تقسیم‌بندى نموده است بدین‌صورت:باب ذکر الصلاه و معرفه ما فیها من الناسخ و المنسوخ، الزکاه و ما فیها من ذلک،ذکر الصیام و ما نسخ منه و….و این روشى است که کسى قبل از او در پیش نگرفته است.
ابوعبید در مسائل مورد اختلاف بصورت علمى و عمیق وارد مى‌شود و اقوال هرگروه را به همراه ادله ایشان ذکر کرده و احیانا ادله مخالف نظری خویش را مورد مناقشه قرار مى‌دهد.
ابوعبید مفهوم نسخ رایج نزد عالمان سلف را مد نظر قرار مى‌دهد و در حکم بر نصوص بدان اعتماد مى‌ورزد.نسخ نزد عالمان سلف مفهومى وسیع است که امورى چند نظیر تخصیص لفظ عام، استثناء، تقیید مطلق، تبیین مجمل و غیره را دربرمى‌گیرد.
وى به بحث نسخ در سنت پیامبر صلى‌اللّه‌علیه‌وآله‌و‌سلم، نیز پرداخته است.
کتاب با دیدى انتقادى به کتاب‌هایى که در زمینه ناسخ و منسوخ تألیف شده، مى‌نگرد.

مجموع این ویژگى‌ها دست‌به‌دست هم داده‌اند تا کتابى تألیف شود که در موضوع مربوط به خود، جزو مهمترین منابع و مراجع محسوب شود.

ساختار

کتاب مشتمل بر ۳۰ باب بر حسب موضوعات مختلف مى‌باشد.باب اول به فضیلت علم ناسخ و منسوخ و تأویل نسخ اختصاص یافته است، و سپس ابواب دیگر کتاب بر حسب ابواب کتب فقهى قرار گرفته است:باب ذکر الصلاه و معرفه ما فیها من الناسخ و المنسوخ، باب الزکاه، باب ذکر الصی

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.