پاورپوینت مدیریت بازاریابی ۳


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل فشرده
2120
1 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 پاورپوینت مدیریت بازاریابی ۳ دارای ۶۳ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است

شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.

لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت مدیریت بازاریابی ۳،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از مطالب داخلی اسلاید ها

پاورپوینت مدیریت بازاریابی ۳

اسلاید ۴: ۴نیاز کمبودی است که توسط فرد احساس می شود یا به عبارت دیگر نیاز عبارت است از حالت محرومیت احساس شده در فرد که این محرومیت آرامش و تعادل آدمی را بر هم می زده و در او انگیزه ای بر ارضای ان پدید می آورد.در زمینه نیاز تئوریهای مختلفی توسط صاحبنظران علم مدیریت ارائه شده که از آن جمله می توان به افرادی مثل مازلو،ماری ،آلدفر و هرزبرگ اشاره کرد.خواسته خواسته ها بیانگر کیفیت ارضائ نیازها و مطلوبیت های دلخواه انسان بوده و در واقع بخش عمده ای ازکوشش و تلاش فرد برای نیل به خواسته های نامحدود او صورت می گیرد.نیاز۴

اسلاید ۵: ۵تقاضاسومین مفهوم اساسی بازاریابی،تقاضای افراد به کالاها و خدمات است.کالاتقاضاها افراد را به سوی کالاهای خاصی سوق می دهند که بتوانند هر شیئ یا چیزی که توسط شخص معین و یا موسسه ای تولید شدهو قادر باشد نیازهای فردی و یا جمعی مصرف کنندگان را برآورده سازد،کالا نامیده می شود.کالاها فقط در محصولات فیزیکی خلاصه نشده بلکه شامل خدمات،ایده ها،عقلید و اندیشه ها،سازمانها،مکانها،فعالیتها و یا ترکیبی از آنها نیز می شوند.۵

اسلاید ۶: ۶مبادلهچهارمین و بهترین روش، روش مبادله ای است که در آن فرد کالای مورد نیاز خود را با پرداخت پول یا ارائه کالا کالا و یا خدمت به دیگران به دست می آورد و بازاریابی نیز برای به دست آوردن محصولات جهت ارضای خواسته ها و نیازها بر این روش تاکید دارد و مبادله پایه و اساس بازاریابی می باشد.شرایط انجام مبادلهوجود حداقل دو طرف برای انجام مبادلههر یک از طرفین باید چیز ارزشمندی داشته باشد که مورد نیاز دیگری باشد.هر طرف باید علاقمند به مبادله با طرف دیگر باشد.طرفین باید در قبول یا رد پیشنهاد طرف دیگر مختار باشد. ۶

اسلاید ۷: ۷معاملهشرایط تحقق معامله:وجود حداقل دو کالا یا خدمت با ارزششرایط مورد توافق برای مبادلهزمان و مکان مورد توافق برای مبادلهبازارچهار عامل جهت تشکیل بازار عبارتند از:۱.عرضه کننده۲.تقاضا کننده۳.نیاز یا احتیاج۴.قدرت خرید۷

اسلاید ۸: ۸مدیریت بازاریابیعبارت است از تجزیه و تحلیل فرصتها،برنامه ریزی، به کارگیری،اجرا و کنترل برنامه ها با هدف ایجاد و حفظ مبادلات مطلوبیت بازارهای هدف به منظور نیل به اهداف سازمانی.اهداف بازاریابی عبارت است از:به حداکثر رساندن سطح مصرفبه حد اکثر رساندن رضایت مصرف کنندهبه حداکثر رساندن حق انتخاببه حد اکثر رساندن کیفیت زندگی۸

اسلاید ۹: حالات تقاضا و وظایف مدیریت بازاریابی۹

اسلاید ۱۰: ۱۰انواع بازاریابیبازاریابی تبدیلیبازاریابی انگیزشیبازاریابی توسعه ای ( آشکار کردنی)(پرورشی)بازاریابی مجدد(بازاریابی احیائی)(بازاریابی دوباره)بازاریابی همزمانی(تعدیلی)بازاریابی محافظتی(ابقائی)بازاریابی تضعیفی(عدم بازاریابی)(بازاریابی برای کاهش تقاضا)بازاریابی مقابله ای۱۰

اسلاید ۱۱: ۱۱بازاریابی تبدیلیاین شیوه بازاریابی،زمانی به کار گرفته می شودکه برای کالاها و خدمات عرضه شده شرکت،تقاضای منفی وجود داشته باشد یعنی مردم تمایلی برای خرید و استفاده آنها نداشته و نگرش منفی نسبت به به آن کالا ها دارند حتی حاضرند با پرداخت مبلغی از خرید و مصرف آن صرف نظر کنند.بازاریابی انگیزشیبازاریابی انگیزشی یا تحریکی زمانی مورد استفاده قرار می گیرد که تقاضای برای کالا وجود نداشته و مردم نسبت به محصول بی اعتنا باشد.۱۱

اسلاید ۱۲: ۱۲بازاریابی توسعه ای ( آشکار کردنی)(پرورشی)این نوع بازاریابی به منظور پاسخگوئی به تقاضای نهان یا پنهان مصرف کننده بالقوه،به کار گرفته می شود. تقاضای پنهان حالتی از تقاضا است که کالا یا خدمتی مورد نیاز عده زیادی از مردم است.بازاریابی مجدد(بازاریابی احیائی)(بازاریابی دوباره)در بعضی از مواقع ممکن است تقاضابرای محصول مورد نظر کمتر از دوره های قبل پیش بینی شودو در صورت ادامه روند فعلی کالا یا خدمت مزبور،شرکت تعدادی از مشتریان خود را از دست بدهد چرا که تمام اشیاء،خدمات،ایده ها،تفکرات،مکانها و سازمانها در نهایت تقاضای متزلزل و تنزلی را تجربه خواهند کرد.۱۲

اسلاید ۱۳: ۱۳بازاریابی همزمانی(تعدیلی)در بعضی از مواقع عرضه و تقاضا با هم برابر نیستند یعنی ممکن است در بعضی از فصول سال عرضه بیشتر از تقاضا و برعکس در فصول دیگری از سال تقاضا بیشتر از عرضه باشد. برای مثال هتلهای موجود در مناطق گرمسیر در فصل تابستان کمتر از ظرفیت ودر فصل زمستان بیش از حد رزو می شوند.بازاریابی محافظتی(ابقائی)مطلوبترین حالتی از تقاضا که مؤسسات با آن روبرو می شوند،حالت تقاضای کامل است که در آن سطح عرضه و تقاضا در زمان معینی با هم برابرند البته این از مواردی است که به ندرت برای مؤسسات پیش می آید.۱۳

اسلاید ۱۴: ۱۴بازاریابی تضعیفی(عدم بازاریابی)(بازاریابی برای کاهش تقاضا)در بعضی از مواقع، تقاضا برای یک محصول یا خدمت خیلی بیشتر از عرضه آن است.این حالت که به تقاضای بیش از حد معروف است نوعی از تقاضاست که معمولاً در شرایط جنگی و یا در هنگام بحرانهای اقتصادی و سیاسی ناگهانی و غیر منتظره اتفاق می افتد.بازاریابی مقابله ایدر بازاریابی مقابله ای،مدیران سعی در از بین بردن تقاضا دارند و می کوشند خود کالا را به طور ذاتی نامطلوب جلوه دهند،که این وظیفه را اصطلاحاً بازاریابی مقابله ای ،بازاریابی مخالف،عدم فروش و یا ضد بازاریابی می نامند.۱۴

اسلاید ۱۵: ۱۵فلسفه های مدیریت بازاریابیفلسفه تولید این فلسفه یکی از قدیمی ترین فلسفه های بازاریابی می باشد، سازمانها و شرکتهایی که از این فلسفه پیروی می کنند. معتقد هستند که مصرف کنندگان خواستار اجناس ومحصولاتی هستند که در دسترس آنها بوده و توانایی خرید آن را داشته باشند، بنابراین مدیریت این شرکت‌ها تمام تلاش‌های خود را در بهبود تولید و توزیع متمرکز می‌نمایند.فلسفه کالاشرکتهایی که فعالیت خود را بر پایه این فلسفه بنا نهاده اند بر این اصل معتقدند که مصرف کنندگان کالایی را می خرند که بهترین کیفیت،عملکرد و شکل را دارا باشد و بدین جهت تمام انرژی خود را به بهبود بخشیدن دایمی کالا اختصاص می دهند.۱۵

اسلاید ۱۶: ۱۶فلسفه فروشبسیاری از مؤسسات تولیدی ،خدماتی و تجاری ،مفهوم و فلسفه فروش راسر لوحه نگرش بازاریابی خود قرار می دهند. سازمانهایی که از این فلسفه پیروی می کنند،براین باورند که مصرف کنندگان از کالاهای تولیدی آنها به اندازه کافی نمی خرند مگر اینکه سازمان کوشش وسیعی را در زمینه های فروش شخصی و تبلیغات و ترویج کالاهای خود انجام دهد. فلسفه بازاریابیپیروان این فلسفه ،شناخت و ارضاء نیاز ها و خواسته های مشتریان را در بازارهای هدف ، بهترین راه نیل به اهداف سازمانی می دانندو معتقدند که در راستای مقابله با رقبا باید هر چه بیشتر رضایت مصرف کننده راجلب نمایند.۱۶

اسلاید ۱۷: ۱۷فلسفه بازاریابی اجتماعیپیروان این فلسفه معتقدند در عصر حاضر که جوامع با انواع مشکلات جمعیتی، زیست محیطی،و کمبود منابع مواجه هستند، بازاریابی محض،جوابگوی نیازهای آتی انسانها نیست و مؤسسات علاوه بر رضایت مشتری و کسب سود باید به منافع بلند مدت و بقاءجامعه نیز بیاندیشند.۱۷

اسلاید ۱۸: ۱۸انواع بازارو محیط بازاریابی بازارواژه بازار در طول سالیان متمادی دارای معانی مختلفی بوده که معانی اولیه آن ،مکان فیزیکی خاصی است که در آن خریداران وفروشندگان برای مبادله کالاها و خدمات دور هم جمع می‌شوند.بازارها از سه دیدگاه طبقه بندی می شوند:سازمانی اقتصادی نوع فعالیت۱۸

اسلاید ۱۹: ۱۹انواع بازارها از نظر فعالیتاز این دید بازارها به شکل زیر طبقه بندی می گردند:از نظر کالا و فر آورده ها – مثل بازارهای فرش،نفت،پسته،پنبه و…از نظر کار و خدمات – مانند بازارهای کار، بیمه،حمل و نقل و فنی و مهندسی…از نظر پول و سرمایه – مثل بازارهای بورس اوراق بهادار،سرمایه گذاریهای کوتاه مدت و بلند مدت…انواع بازارهای سازمانیبازار صنعتیبازار دولتیبازار واسطه۱۹

اسلاید ۲۰: ۲۰بازار صنعتیاین بازار، بازار بسی

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.