پاورپوینت خلاقیت و حل مساله


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل فشرده
2120
1 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 پاورپوینت خلاقیت و حل مساله دارای ۵۱ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است

شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.

لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت خلاقیت و حل مساله،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از مطالب داخلی اسلاید ها

پاورپوینت خلاقیت و حل مساله

اسلاید ۴: ویژگیهای مدیران کار آفرین(ادامه)۷- دور اندیش و آینده ساز در توسعه سازمانی باشد.۸- خلاق و سامان ده و دارای نظم و انظباط باشد.۹- مدیر و مدبر و توانمند در اداره عوامل بالقوه سازمانی باشد.۱۰- اعتقاد و اطمینان به تحقق اهداف سازمانی داشته باشد.۱۱- برنامه ریزی ، نظارت گر و ارزشیاب باشد.۱۲- برخوردار از اندازه مطلوب در انجام فعالیت ها نه کم و نه زیاد باشد.۱۳ – پاسخگو به نیازهای ، منعطف و در حال تغییر و تحول در جهت رشد باشد. ۱۴- احساس مسئولیت در هدف مند کردن فعالیت های داشته باشد.۱۵- مسئولیت پذیر و تعهد پذیر در ارتقاء کیفی امور باشد.

اسلاید ۵: اولین وظیفه سرپرست خلاقیت ، نوآوری ،ابداعخلاقیت عبارت است از به کارگیری توانائی های ذهنی برای ایجاد یک فکر یا مفهوم جدید . به عبارت دیگر ، خلاقیت اغلب به توانائئ و قدرت ایجاد فکر یا ایده جدید و نو گفته میشود .- نو آوری (ابداع) معمولاً به معنی به کار گیری ایده های نوین ناشی از خلاقیت است محصول جدید ، خدمت جدید یا راه کار جدید را ابداع گویند.موانع خلاقیت :۱- عدم اعتماد به نفس۲- ترس از انتقال و شکست۳- تمایل به همرنگی و همگونی ۴- تمرکز ذهنی (پراکندگی فکر )

اسلاید ۶: خلاقیت : creativityتعریف خلاقیت :توانایی تلفیق ایده های به شیوه ای منحصر به فرد برای برقراری ارتباط غیر معمول بین ایده های مختلف . (توانایی تجسم ، پیش بینی و ایجاد ایده ها) نو آوری : I nnovationتعریف نو آوری:فرآیند بکار بردن یک خلاق و تبدیل آن به یک محصول، خدمت یا شیوه مفید برای (هدف مثبت )کارآفرینی:Entrepreneur کارآفرین کسی است که تمایل به پذیرش ریسک دارد تاشرکتی را تاسیس کند و یک محصول جدید ، خدمت جدید یا فرآیند جدید را در سازمان بکار اندازد.

اسلاید ۷: بحث خلاقیت خلاقیت یک واژه قشنگ است ولی متاسفانه در سازمانها کمتر کسی است که به ان توجه نماید .خلاقیت را در چند مرحله میتوان مورد بحث قرار داد.مرحله اول : در مفهوم ساده آن انسانها بر حسب عادت و آگاهی همان کار قبلی را انجام میدهند.مثال : اگر کسی در محلی نشسته باشد و بخواهد بیرودموقع برگشتن همه در جای قبلی می نشینند.خلاقیت دارای سه خصوصیات است:یکی اینکه نو بودن ، تازه بودن و خلق یک پدیده.دوم اینکه قابل طرح باشد .سوم اینکه قابل طرح باشد .مثال : اگر سیستم یاروشی را تغییر میدهم باید جدید باشد ،قابل استفاده و پذیرش باشد ، بتواند مشکلی در سازمان حل کند ; خوشحالی در سازمان ایجاد نماید. سازمانها بدون افراد خلاق در جا میزنند و یا پیرو کارهای گذشته هستند.

اسلاید ۸: بحث خلاقیت(ادامه)

اسلاید ۹: عوامل موثر در رشد خلاقیت

اسلاید ۱۰: ۲- عوامل مربوط به موضوع یادگیری :حجم موضوعات -دشوتری و پیچیدگی موضوعات دشواری و پیچیدگی موضوعات شفاف و روشن بودن موضوعات(کیفیت)۳- عوامل مربوط به روشهای یادگیریآگاهی از نتیجه از پرخواندن و به خود پس دادن چند درصد ؟یادگیری از کل بجای یادگیری از بخش آمزمون و خطاتعاملی۱۳۸۵عوامل موثر در رشد خلاقیت (ادامه)

اسلاید ۱۱: روشهای پرورش خلاقیت

اسلاید ۱۲: عوامل و زمینه های تاثیر گذار در خلاقیت

اسلاید ۱۳: عوامل و زمینه های تاثیر گذار در خلاقیت (ادامه)

اسلاید ۱۴: موانع خلاقیت

اسلاید ۱۵: فرد خلاق کیست ؟

اسلاید ۱۶: کدام سازمان خلاق است ؟سازمانی خلاق است که :۱- افراد اهل ایده های مناسب زیاد دارد . کانالهای ارتباطی باز دارد ، تماس با منابع بیرون را تشویق می کنند.۲- انواع شخصیت ها را استخدام میکنند ، افراد غیر متخصص را نیز به کارها می کمارد ، رفتار های غیر عادی را مانع نمی شود .۳- تحقیقات را تشویق می کند ، برنامه ریزی قابل انعطاف و دراز مدت دارد.۴- ایده های جدید را تجربه میکند و در باره آنها بر مبنای زمینه های منطقی پیشداوری نمکند .۵- به هر چیز فرصت می دهد ، بیشتر غیر متمرکز است ، ریسک کردن را تحمل میکند.۶- کارمندان دارای تفریح هستند ، آزادانه در باره ایده ها به بحث می پردازند

اسلاید ۱۷: کدام سازمان خلاق است ؟(ادامه)

اسلاید ۱۸: Problem Solvingروش گروهی حل مساله

اسلاید ۱۹: مدیران می توانند در حل مسایل و مشکلات زیر دستان از چند راه حل استفاده مناسب نمایند۱- شرکت دادن همکاران در گفت و گو و مذاکره و رویاروئی تکرار کردن برخی از مطالب زیر دستان و تایید در حل مسایل می تواند یکی از راههای مفید باشد.۲- گوش دادن و دقت در شنیدن ، به حرفهای زیر دستان و اظهار همدردی با وی یکی از راههای افزایش روحیه می باشد.۳- حمایت و پشتیبانی از همکاران ، زیردستان حس کنند که با یک حامی سخن می گویند . مثلا بگوید:یک کمی توضیح بیشتری دهید. ادامه دهید. متوجه هستیم مشکل دیگری ندارید.

اسلاید ۲۰: ۴- یکی از راههای حل مسایل و مشکلات زیردستان برقراری ارتباط مناسب از طریق مطرح کردن سئوالات باز می باشد . چون زیردست تشویق میشود مفصل تر صحبت نماید مثلا :آیا طرح خوب پیشرفت می کند ؟ بسته است به نظر شما نحوه پیشرفت طرح چگونه است ؟ باز است۵- شناخت احساس و روحیه زیردستان و برخورد متعادل در جهت تعدیل رفتار می تواند راهگشای بسیاری از مسایل باشد.۶- نشان دادن توجه و علاقمندی با زیردستان از طریق برقراری ارتباط منظم و پیگیری مسایل و نظرجویی از آنان.۷- تلخیص محتوای مذاکره میتواند در تصمیمات اجرائی برای حل مسایل و مشکلات موثر باشد و زیردستان درک درستی از مذاکرات پیدا می نمایند.۸- تعبی

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.