پاورپوینت اخلاق کارمندی


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل فشرده
2120
1 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 پاورپوینت اخلاق کارمندی دارای ۱۲۴ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است

شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.

لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت اخلاق کارمندی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از مطالب داخلی اسلاید ها

پاورپوینت اخلاق کارمندی

اسلاید ۴: مباحث مقدماتی: مفهوم‌شناسیشاید بتوان گفت که پاورپوینت اخلاق کارمندی شاخه ای از اخلاق حرفه ای است مانند اخلاق پزشکی، اخلاق تجارت، اخلاق روزنامه نگاری، اخلاق قضایی و اخلاق اداری . و از آن جایی که یکی از دغدغه های مهم اخلاق کاربردی حل معضلات و تعارضات اخلاقی در شاخه مربوط به همان حرفه می باشد. بنابراین هرگونه سعی و تلاش در جهت خدمت هرچه بهتر و جلب رضایت ارباب رجوع ، البته در راستای رضایت و خشنودی پروردگار پاورپوینت اخلاق کارمندی نامیده می شود.

اسلاید ۵: ارباب رجوع۲. ارباب رجوع یا مُراجع همان علت وجودی هر دستگاه و سازمانی است که تمامی تلاش ها و خدمات اعم از داخل سازمان و یا بیرون سازمان به خاطر اوست و البته ارباب رجوع ها به حسب نیازهایشان به مراجعان درون سازمانی مانند کارکنان و کارشناسان و مدیران یک سازمان و مؤسسه و دستگاه و مراجعان برون سازمانی از هر نوعی چه خصوصی و یا دولتی از مردم جامعه را شامل می شوند.

اسلاید ۶: کارمند = کارگزار کارمند یا کارگزار به کسی گفته می شود که مردم برای انجام کارهایشان و رفع مشکلات و حل مسایل زندگی اجتماعی خود به او مراجعه می کنند و در چنین حالتی به آنان یعنی مجموع مراجعان را ارباب رجوع نیز می گویند. عموما به اعضای کادر اداری یک سازمان دولتی و یا خصوصی و نهادهای اجتماعی کارمند گفته می شود. . Employee

اسلاید ۷: مباحث مقدماتی (۲)تفاوت اعمال با افعالماهیت عمل صالحباقیات الصالحاتحقیقت حیات طیبه

اسلاید ۸: ۱. مهارت ها معجون علم و ایمان و عمل = کار + دانش+ بینشمجموعه آموز‌ه‌های اسلامی بر آنند تا انسان کامل بسازند. آنچنانکه، قرآن کتاب هدایت است و گرچه در آن، از علوم و معارف بسیاری سخن به میان آمده است؛ اما همه آن‌ها در راستای هدایت‌گری انسان است. اگر آیات قرآنی گاه به توصیف چیزی چون نیکی می‌پردازد، با سبک و سیاق خاصی به طرح موضوع پرداخته تا نشان دهد که یک کتاب آموزشی صرف نیست، بلکه هدف آن تزکیه و پرورش آدمی است.

اسلاید ۹: معرفی بعضی منابع موجود در این زمینه:آیین کشوردارى از دیدگاه امام على علیه السلام: آیت‏الله العظمى محمدفاضل لنکرانى، دفتر نشر فرهنگ اسلامى، ۱۳۷۶.اخلاق حرفه ای، احد فرامرز قراملکی، نشر مجنون، تهران، چاپ دوم، ۱۳۸۳.اخلاق کارگزاران در حکومت اسلامى: آیت الله جوادى آملى، تهران، مرکز نشر فرهنگى رجاء، ۱۳۷۵.اخلاق و احکام کارمندی، اکبری، محمود، قم، چاپ زلال کوثر، زمستان ۱۳۹۲ .ارباب امانت، اخلاق اداری در نهج البلاغه، مصطفى دلشاد تهرانى، تهران، انتشارات دریا، آبان ۱۳۸۶. حکومت‏حکمت: مصطفى دلشاد تهرانى، انتشارات خانه اندیشه جوان، ۱۳۷۷ دولت آفتاب: مصطفى دلشاد تهرانى، انتشارات خانه جوان، ۱۳۷۷.کارمند صالح، بافکار، حسین ، قم، انتشارات مرکز پژوهش های اسلامی صدا و سیما .کار و دین، محمد رضایی، کانون اندیشه جوان، ۱۳۸۲ .

اسلاید ۱۰: فصل اول بنیادهای اخلاق جاودانه ایمانتقواعلمصبراخلاصاحسانرضا

اسلاید ۱۱: آثار و فواید ایمانمهم ترین آثار و فواید ایمان برای انسان عبارتند از : ۱- آرامش روحی(طمانینه قلبی)۲- روشن بینی(نورانیت قلبی)۳- توکل به خداوند(اعتماد به قدرت مطلق)۴- برکات دنیوی (کسب نعمت های دنیا و آخرت)۵- محبوبیت در بین مردم (کسب قلوب مردم)۶- انجام عمل نیک(اعمال صالح)۷- فلاح و رستگاری(هدف نهایی ایمان)

اسلاید ۱۲: ۵. حقیقت تقوا ضد صفت تقوا، فجور است. و فجور بنا به گفته راغب در مفردات به معنای دریدن پرده حرمت دین است. در آیاتی از قرآن کریم تقوا و فجور مقابل هم قرار داده شده است. « وَ نفسٍ وَ مَا سوَّیهَا فَالهَمَهَا فُجُورَهَا وَ تَقوَیهَا » ؛ (الشمس/۹۱: ۸) یعنی؛ و قسم به نفس و آنچه را برایش آراسته نمود پس پرده دری ها و پروا داشتن را به او الهام نمود . در واقع عملی که انسان انجام می دهد یا از صفت تقوا(پرده داری) برخوردار است و یا از صفت فجور (پرده دری) و لذا قدرت تمییز و تشخیص میان این دو همان الهام و افاضه ای است که از جانب خداوند متعال شامل حال انسان می شود تا خود هر کدام را به اختیار خویش انتخاب کند. و چه زیبا خداوند متعال در وصف تقوا فرموده است!:« وَ لباسُ التقوَی ذَلکَ خَیرٌ»؛ (الاعراف/۷: ۲۶) یعنی، و لباس تقوا همان بهترین لباس است.

اسلاید ۱۳: ۶. علم = اهلیت و شایستگی علم و امانتخدای تعالی امر فرمود تا امانت ها را به اهلش بسپارند و البته یکی از مهمترین امانت های خداوند در جامعه انسانی همان حقی است که هر کس بر اثر لیاقت و شایستگی موظف می شود آن را برای صاحبش که استحقاق آن را دارد ادا نماید و خود را از بار آن دین و امانت رها سازد. آنجا که حضرت حق فرمود: « إن اللهَ یَأمُرُکُم أن تُؤَدُّوا الأماناتِ إلی أهلِها….». (نساء/۴: ۵۸) یعنی؛ خداوند به شما امر می کند که امانت ها را به صاحبانش بپردازید.

اسلاید ۱۴: ۷. کارمندی= خدمتگزاریحقیقت این است که هرچه در انجام دادن امور، روحیه خدمتگزارى کامل‏تر باشد، ارزش کار و کارگزار بیشتر است؛ امیرمؤمنان (علیه السلام) سفارش مى‏ کند که باید در این جهت حرکت کرد. آن حضرت فرموده است:«لَا یَسْتَقِیمُ قَضَاءُ الْحَوَائِجِ إِلَّا بِثَلَاثٍ: بِاسْتِصْغَارِهَا لِتَعْظُمَ وَ بِاسْتِکْتَامِهَا لِتَظْهَرَ وَ بِتَعْجِیلِهَا لِتَهْنُؤ». (همان/حکمت ۱۰۱) یعنی؛ روا ساختن حاجتها جز با سه چیز واقع نشود: کوچک شمردن آن تا بزرگ جلوه نماید، کتمان آن تا آشکار گردد، و شتاب کردن در آن تا گوارا شود. و لذا با پایبندى به چنین اصلى، خدمتگزارى به مردمان، مطلوبترین کارها شمرده مى‏ شود و در انجام دادن آن هیچ منتى نخواهد بود و هیچ بزرگ‏نمایى در خدمات صورت نخواهد گرفت و هیچ پیمان شکنى و خلاف وعده‏ اى اتفاق نخواهد افتاد.

اسلاید ۱۵: اخلاص عمل=اخلاص در کار از علی آموز اخلاص عمل شیر حق را دان منزّه از دغل قال امام علی(ع): « اخلصوا اعمالکم تسعدوا ؛ علی(ع) فرمود: اعمال خود را خالص کنید تا سعادتمند شوید». آنچه از روایات و اخبار بر‌می‌آید، اینست که اخلاص اساس عبادت و روح عبودیت و بندگی است. ارزش عمل به خلوص نیّت است. اعمالی که انگیزه‌های غیر‌الهی داشته باشد، خواه ریا‌کارانه باشد یا به خاطر هوای نفس و یا تشکر و قدر‌دانی مردم، یا پاداش مادی، هیچ‌گونه مفهوم معنوی و ارزش الهی ندارد.

اسلاید ۱۶: اسباب و عوامل اخلاص در این مبحث از کلمات قصار امیرالمؤمنین(علیه السلام) استفاده می کنیم: ۱ـ «سبب الاخلاص ألیقین» یقین منشاء اخلاص است. ۲ـ «الاخلاص ثمره یقین» اخلاص میوه یقین است. ۳ ـ «علی‌ قدر قوه الدین یکون خلوص النیه» خلوص انسان به اندازه قوت دین اوست. ۴ ـ «ثمره العلم اخلاص العمل» اخلاص میوه علم و معرفت است.

اسلاید ۱۷: ادامه عوامل اخلاص ۵ ـ «اول الاخلاص الیاس مما فی ایدی الناس» سرآغاز اخلاص ناامیدی از ماسوی‌ الله است. ۶ ـ «قلل الآمال تخلص لک الاعمال» آرزوهایت را کم کن تا اعمالت خالص شود.۷ ـ «اخلاص ثمره العباده» اخلاص میوه عبادت است. (فهرست موضوعی غرر ص ۹۲) نتیجه آنکه اخلاص محصول، یقین، قدرت ایمان، علم، قطع امید از مردم، کم کردن آرزوها و عبادت پروردگار است.

اسلاید ۱۸: صبر و حلم (بردباری) تعریف صبر و معنای آن واژه صبر به معنای درخت تلخی است که از آن دارو ی بعضی امراض را می گیرند و علاج می نمایند. در قرآن کریم برای صابران آیات بشارت بخشی آمده است که تلخی تحمل و سختی صبر را از بین می برد. ساقی بیا که هاتف غیبم به مژده گفت با درد صبر کن که دوا می فرستمت(دیوان حافظ/ غزلیات)

اسلاید ۱۹: اقسام و درجات صبر به طور کلی صبر را بر سه قسم برشمرده اند: صبر بر طاعت، صبر بر معصیت و صبر بر مصیبت . و نیز برای صبر درجات و مراتبی را ذکر نموده اند مانند صبر عوام مردم که در مرتبه ضعبف قرار دارند چرا که آنان هنوز در قلبشان مضطربند و پریشان خاطری دارند. و صبر مردم سالک طریق حق که هنوز در نیمه راهند چرا که هدفشان برای رسیدن به پاداش بهشت و یا رهایی از جهنم است، و سوم صبر واصلان کامل که به مقصد حق رسیده اند چرا که هدف اینان فقط برای کسب رضای الهی است. طالبان را صـبر می باید بسی طالب صـابر نیافـتـد هر کسیتا طلب در اندرون ناید پدید مشک در نافه زخون ناید پدید(منطق الطیر، عطار، بیان وادی طلب)

اسلاید ۲۰: نتایج صبر در زندگی ۱- دریافت محبت و یاری خداوند؛ان الله مع الصابرین؛ ( البقره/۲: ۱۵۳ ) ۲- دست آورد پیروزی در دنیا و آخرت؛ صبر و ظفر هر دو دوستان قدیمند بر اثر صـبر نوبت ظفر آیدبگذرد این روزگار تلخ تر از زهر بار دگر روزگار چون شکر آید(حافظ/ غزلیات)۳- افزایش قدرت اراده؛ و إن تصبروا و تتقوا فأن ذلک من عزم الأمور؛ (آل عمران/۳: ۱۸۶)زکوشش به هر چیز خواهی رسید به هرچیز خواهی کماهی رسیدگرت پایداری است در کارها شود سهل پیش تو دشوارها(دیوان /ملک الشعرای بهار)۴- رسیدن به عزت و سربلندی در جامعه؛ إصبروا و صابروا و رابطوا… (آل عمران/۳: ۲۰۰) هاتف آن روز به من مژده این دولت داد که بدان جور و جفا صبر و ثباتم دادنداین همه شهد و شکر کز سخنم می ریزد اجر صبری است کزان شاخ نباتم دادند(دیوان حافظ/ غزلیات)

اسلاید ۲۱: ادامه نتایج صبر در زندگی۵- آمادگی برای پذیرش مسئولیت های اجتماعی؛ ۶- رسیدن و دریافت پاداش های جاودانه و اخرویو خداوند شکیبا دارندگان را دوست می دارد. وَ اللهُ یُحبّ الصّابرین؛ (آل عمران/۳: ۱۴۶)انما یوفی الصابرون أجرهم بغیر حساب؛ الزمر/۳۹: ۱۰)ای دل صبور باش و غم مخور که عاقبت این شام صبح گردد و این شب سحر شود(دیوان حافظ/ غزلیات) و نیز در روایتی از بحار آمده است که هر کس در مصیبتی صبر نماید و جزع و فزع ننماید پاداش هزار شهید را خواهد داشت.(بحارالانوار، ج۸۱: ص ۲۰۶)

اسلاید ۲۲: توکل و حقیقت آن گر توکل می کنی در کار کن کشت کن پس تکیه بر جبّـار کن(مولوی، مثنوی معنوی، دفتر اول)« فَبِمَا رَحْمَهٍ مِنَ‌ اللَّهِ‌ لِنْتَ‌ لَهُمْ‌ وَ لَوْ کُنْتَ‌ فَظّاً غَلِیظَ الْقَلْبِ‌ لاَنْفَضُّوا مِنْ‌ حَوْلِکَ‌ فَاعْفُ‌ عَنْهُمْ‌ وَ اسْتَغْفِرْ لَهُمْ‌ وَ شَاوِرْهُمْ‌ فِی‌ الْأَمْرِ فَإِذَا عَزَمْتَ‌ فَتَوَکَّلْ‌ عَلَى‌ اللَّهِ‌ إِنَ‌ اللَّهَ‌ یُحِبُ‌ الْمُتَوَکِّلِینَ‌« (آل عمران/۳: ۱۵۹)تکیه بر تقوا و دانش در طریقت کافریست رهرو گر صد هنر دارد توکل بایدش(دیوان حافظ/ غزلیات)

اسلاید ۲۳: راه های عملی خود سازی علامه حسن زاده آملى در مورد راه‌هاى خود سازى چنین توصیه مى فرماید:۱ . تلاوت و بهره مندى از قرآن ؛۲. دائم الوضو بودن ؛ ۳. اعتدال در خوردن و آشامیدن، یعنى نه آن قدر زیاد بخورد که به شکم درد مبتلا شود، ونه آن قدر کم بخورد که قدرت بر انجام کارى نداشته باشد؛ ۴. اعتدال در گفتار: ؛ ۵. محاسبه نفس؛ ۶. مراقبه ؛ ۷. رعایت ادب اسلامى ؛ ۸. عزلت و گوشه نشینى ؛ ۹. تهجّد (شب زنده دارى ) ؛ ۱۰. تفکر و اندیشیدن ؛۱۱. یاد خدا در همه حال بودن ؛ ۱۲. ریاضت ؛ ۱۳. میانه روى در کارها؛ ۱۴. تعظیم امر خالق و شفقت با خلق ؛ ۱۵. تمسّک به ویژگى‌هاى عبادالرّحمن که قرآن مجید در سوره فرقان، آیات ۶۳ـ ۷۴ برشمرده است .گر طهارت نبود کعبه و بتخانه یکیست نور نبود در آن خانه که عصمت نبود(حافظ شیرازی/ غزلیات)

اسلاید ۲۴: حقیقت حال و مقام رضا نکته اصلی در معنای رضا آن است که انسان به جایی برسد که نه تنها کوشش کند خدا از او راضی باشد، بلکه باید بکوشد او از قضا و قدر خدا نیز راضی باشد. بنابراین رضا بر دو قسم است: یکی اینکه با انجام واجب و ترک کردن حرام به جایی برسد که خدا از او راضی باشد که ئر این صورت گرفتار قهر خدا نخواهد بود. دوم اینکه هر چه خدا دهد او بپسندد و به آن راضی باشد. در سیره پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله نقل شده است که در همه زندگی اش هرگز ای کاش نگفت؛(( لم یکن رسول الله یقول لشئ قد مضی لو کان غیره))؛ (اصول کافی، ج۲، ص ۶۳)، چرا که همه گفتار و رفتارش مطابق قضای الهی تنظیم می شد و این مقام کامل رضاست .

اسلاید ۲۵: البته این نکته قابل اذعان است که در بین اهل معرفت و مراحل سلوک عرفانی، بالاترین مقامات عارفان و اولیای الهی، مقام رضا است که حضرت ثامن الحجج علیه آلاف التحیه و الثناء از جانب حضرت حق تعالی بدین وصف ملقب گشته اند. و حافظ شیرازی در وصف این مقام به زیبایی سروده است که: نصیحتی کنمت یاد گیر و در عمل آر که این حدیث ز پیر طریقتم یادستغم جهان مخور و پند من مبر از یاد که این لطیفه عشقم ز رهروی یادسترضا به داده بده و گره از جبین بگشای که در اختیار بر من و تو نگشادست(حافظ شیرازی/ غزلیات)

اسلاید ۲۶: ۲. شادمانگی= چشم پوشی= خوشنودی و در کلمات قصار حضرت مولا آمده است: وَ قَالَ [علیه السلام]« أَغْضِ عَلَى الْقَذَى وَ الْأَلَمِ تَرْضَ أَبَداً» ؛ ( همان/ حکمت ۲۱۳) . یعنی آن حضرت فرمود: چشم را از سختیِ خوار و خاشاک و رنج ها فروبند تا همواره خشنود باشی. پس با حافظ اهل راز و رضا همنوا شویم و از زبان او بگوییم:وفا کنیم و ملامت کشیم و خوش باشیم که در طریقت ما کافریست رنجیدنبه پیر میکده گفتم که چیست راه نجات بخواست جام می و گفت عیب پوشیدن(دیوان حافظ شیرازی/ غزلیات)

اسلاید ۲۷: فصل دوم: اصول پاورپوینت اخلاق کارمندی

اسلاید ۲۸: ۲-۱ ) پایبندی به اخلاق اسلامی ۲-۲ ) اتصاف به تقوا و خداترسی ۲-۳ ) اخلاص در انجام وظیفه ۲-۴ ) خوش رفتاری با ارباب رجوع ۲-۵ ) داشتن صبر و بردباری ۲-۶ ) برخورد توأم با تواضع و احترام با مردم ۲-۷ ) مهر و محبت نسبت به مردم ۲-۸ ) الگو گیری و اسوه داشتن در زندگی ۲-۹ ) عزت نفس و کرامت آن ۲-۹-۱) بهای وجود ۲-۹-۲) خواستن ، پل ذلت ۲-۹-۳) حفظ گوهر عزت

اسلاید ۲۹: ۲-۱۰ ) صداقت ۲-۱۰-۱) جلوه‌های صداقت ۲-۱۰-۲) راستی در صحنه اجتماع ۲-۱۰-۳) با صادقان ۲-۱۰-۴) صداقت‌سیاسی ۲-۱۱ ) برخورداری از توانمندی و تخصّص ۲-۱۲ ) رعایت عدل و انصاف ۲-۱۲-۱) اصل عدالت و قیام به قسط ۲-۱۲-۲) زمامداران و مدیران و صفت عدالت ۲-۱۳ ) اعتدال و میانه روی ۲-۱۴ ) نگاه تکریم و خدمت گزاری ۲-۱۵ ) تاکید بر حرمت مردمان

اسلاید ۳۰: مهمترین مهارتهای مدیریتی و اصول مدیریت در فرهنگ نورانی اسلام از نگاه و بینش الهی عبد صالح حضرت علی علیه السلام در جامعه آرمانی صالحان عبارتند از : – در همه ی کارها خداوند را ناظِر دانستن و با او ارتباط حقیقی داشتن . (اصل توحید عملی و شهادت حق ) – خود را به زیور تقوای الِهی آراستن . (اصل تقوا و پرهیز کاری ) – خود نگاه داری از گناه و مِنّت نگذاشتن بر دیگران . (اصل اخلاص ) – همواره با مردم ارتباط داشتن وهرگز ازآنها دوری نکردن . (اصل ارتباط با جماعت ) – با کارکنان و افراد زیر دست به عدل و احسان رفتار کردن و تبعیض روا نداشتن. (اصل عدالت و احسان ) – در مسائل خود پیش قدم بودن و سر مشق دیگران شدن . (اصل سبقت در خیرات و نیکویی ها) – از عجله و مدیریت عَجولانه همواره پرهیز نمودن . (اصل وقار و آرامش داشتن ) – همیشه وفای به عهد نمودن و هرگز خُلف وعده نکردن . (اصل وفای به عهد ) – از خطای دیگران گذشتن و از انتقادات بجا استقبال کردن . (اصل عفو وپذیرش عیوب ) – به افراد شخصیت دادن و با مردم و زیر دستان خوش رفتار بودن . (رعایت اصل کرامت) – همواره هدف را مشخص کردن و از خداوند توفیق رسیدن به اهداف را تقاضا نمودن . (اصل هدفمندی و حکمت در کارها )

اسلاید ۳۱: – در تمامی کارها برنامه ریزی داشتن. (اصل تدبیر و رعایت تقدیر ) – در تمامی امور نظم داشتن . (اصل تنظیم امور و نظم آنها ) – در امور سازماندهی و تفویض اختیار کردن. (اصل تسویه و معاونت و تقسیم کار نمودن ) – کنترل و ارزیابی در کار افراد و نظارت بر امور را اهمیت دادن. (اصل نظارت و ارزشیابی) – در کارها اصل تشویق و تنبیه را به مقتضای امور انجام دادن. (اصل پاداش و کیفر ) – ابتدا مشورت نمودن و آنگاه تصمیمات خود را گرفتن . (اصل مشورت و مشاوره ) – از احوال مدیران و مسئولان قبلی خود عِبرت و دَرس گرفتن. (اصل عبرت گیری و یاد گیری) – در سبک نگارش و ارتباط ، همواره خود را بنده ی خداوند دانستن. (اصل عبودیت و اخلاص) – در کارها و امور اجرایی جدّی بودن. (اصل جدیت و قاطعیت در عمل ) و ای فرزند آدم ! فرشتگانم شب و روز مراقب تو هستند و آنچه را می گویی و انجام میدهی، کم یا زیاد همه را می نویسند. و آسمان هرآنچه از تو دیده شهادت می دهد و زمین بر آنچه روی آن انجام داده ای گواهی میدهد. خورشید و ماه و ستارگان برآنچه می گویی و عمل می کنی شهادت می دهند. و خود نیز بر قلب و اعمال مخفی تو آگاهم. پس از خودت غافل مباش!…

اسلاید ۳۲: اهداف رفتاری: باید ها و نباید هاارتباط کارمند با ارباب رجوع۵-۲-۱) بایدها: (معروف)۱. تکریم ارباب رجوع و حفظ حرمت و شخصیت آنان۲. خوشرویی و خوش برخوردی در مواجه با ارباب رجوع۳. پاسخگویی و مسئولیت پذیری در قبال کار ارباب رجوع۴. توجیه قانونی، عقلی و منطقی عدم انجام خواسته های نامربوط ارباب رجوع۵. توجه به کسب رضایت مردم و در نهایت رضایت الهی۶. رعایت عدالت و انصاف در برخورد با مراجعین۷. رعایت اخلاق اداری و تواضع در برابر مردم

اسلاید ۳۳: ۸. رعایت اخلاق اسلامی در برخورد با مراجعین ۹. حضور به موقع در محل کار و تعیین جایگزین برای انجام امور مراجعین در اوقات عدم حضور در محل کار ۱۰. تسریع و تسهیل در انجام امور مردم ۱۱. پیگیری و رسیدگی به امورات، مشکلات و شکایات ارباب رجوع ۱۲. درست و به موقع انجام دادن کارهای مردم ۱۳. داشتن سعه صدر و تمایل مثبت در برخورد با ارباب رجوع ۱۴. گوش دادن اثر بخش به خواسته ها و ارائه اطلاعات و راهنمایی لازم و کافی ارباب رجوع

اسلاید ۳۴: ۵-۲-۲ ) نبایدها: (منکر) ۱. تبعیض نژادی، قومی، خویشاوندی، مذهبی و جنسی در ارائه خدمت به ارباب رجوع ۲. تجسس در امورات شخصی ارباب رجوع ۳. اخاذی، رشوه خواری و اخذ وجه بیش از تعرفه های مقرر در قانون ۴. تاثیر و قبول توصیه و سفارش در ارائه خدمات ارباب رجوع ۵. منت گذاشتن و چشم داشت از بابت انجام امورات مراجعین ۶. ترک محل کار در اوقات موظفی اداری بدون دلیل و اجازه ۷. افشای اسرار و اطلاعات محرمانه ارباب رجوع ۸. داشتن کبر و غرور در برخورد با ارباب رجوع ۹. کاغذ بازی های آزار دهنده و امروز و فردا کردن کار ارباب رجوع

اسلاید ۳۵:

اسلاید ۳۶: اهداف رفتاری در ارتباط کارمند با همکار ۵-۳-۱ ) بایدها: معروف)۱. احترام به همکاران و رفتار توأم با ادب و نزاکت۲. رعایت و داشتن رفتار مناسب همکاران خانم و آقا با یکدیگر در فضای اداره۳. ارائه انتقاد سازنده و مؤثر در صورت نیاز جهت اصلاح و بهبودی۴. داشتن وحدت ، صمیمیت و همدلی با همکاران۵. همکاری، مشورت و مشارکت در انجام بهینه وظایف شغلی و سازمانی۶. توسعه و توانمندی همکاران از طریق انتقال تجارب و تسهیم اطلاعات۷. امانتداری و حفظ اسرار همکاران۸. امر به معروف و نهی از منکر۹. محبت، الفت و صداقت در تعامل و ارتباط با همکاران

اسلاید ۳۷:

اسلاید ۳۸: نبایدها: (منکر) ۱. تجسس در امور شخصی همکاران ۲. انتقام جویی از همکاران و مراجعه کنندگان ۳. استهزاء و تخریب همکاران ۴. دخالت بی مورد در امور غیر مرتبط با وظایف محوله ۵. عدم توجه به نظرات همکاران و عدم استفاده از مشارکت مردم در کارها ۶. سوء ظن، بخل و حسادت به همکاران

اسلاید ۳۹: ۵-۴ ) رفتار کارمند در ارتباط با مدیر ۵-۴-۱ ) بایدها: ( معروف)۱. اطاعت پذیری و انجام به موقع دستورات مافوق۲. رعایت سلسله مراتب سازمانی۳. حفظ حرمت و منزلت مدیران در محیط اداری و غیر اداری۴. ارائه نظرات کارشناسی در رابطه با وظایف شغلی و سازمانی۵. صداقت، امانتداری و برخورد مؤدبانه با مافوق۶. مشارکت جدی در کارهای تیمی و انجام وظایف شغلی۷. استفاده درست در مقابل اختیارات تفویض شده

اسلاید ۴۰: ۵-۴-۲ ) نبایدها: (منکر ) ۱. عدم رعایت سلسه مراتب اداری ۲. تمرد و سرپیچی از دستورات مافوق ۳. دروغ، تهمت، افتراء، غیبت کردن و بدگویی پشت سر مدیران ۴. ارائه گزارش

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.