پاورپوینت نکاتی در خصوص بهداشت دهان و دندان کودکان زیر شش سال


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل فشرده
2120
2 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 پاورپوینت نکاتی در خصوص بهداشت دهان و دندان کودکان زیر شش سال دارای ۱۵ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است

شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.

لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت نکاتی در خصوص بهداشت دهان و دندان کودکان زیر شش سال،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از مطالب داخلی اسلاید ها

پاورپوینت نکاتی در خصوص بهداشت دهان و دندان کودکان زیر شش سال

اسلاید ۴: ۴ برای پیشگیری از سندرم شیشه شیر، نکات ذیل را به مادر گوشزد نمایید:در خواب و یا از شب تا صبح، سینه خود یا پستانک شیشه شیر را به مدت طولانی و به دفعات مکرر در دهان شیرخوار قرار ندهد.پستانک کودک را به عسل و مواد شیرین آغشته ننماید.شیر مادر برای سلامت دندانهای کودک بهتر است و خطر ایجاد پوسیدگی در اثر مواد قندی موجود در شیر مادر خیلی کمتر می باشد. از دادن آب قند و چای شیرین به کودک خودداری نماید.هنگام شیر دادن تا حد امکان کودک را بصورت عمودی بنشاند.

اسلاید ۵: ۵اگر بنا به نظر پزشک، کودک از شیشه شیر استفاده می‌کند، سوراخ سر شیشه باید تا حد امکان تنگ باشد تا عضلات و ماهیچه‌های کودک هنگام مکیدن شیر تقویت گردد.هر چه زودتر مهارت نوشیدن با استکان یا فنجان را به کودک آموزش دهد.از شیشه شیر یا پستانک به عنوان وسیله آرام کردن یا گول زدن کودک استفاده نشود.پس از سن ۶ ماهگی، بعد از هر نوبت شیر دادن، بخصوص در طول شب مقدار کمی آب به کودک دهد تا دهانش تمیز شود. حداقل دو بار در روز دندانهای شیرخوار را با پارچه نرم و تمیز و یا گاز طبق آنچه عنوان شد تمیز نماید.

اسلاید ۶: ۶والدینی که کودکشان از شیشه شیر استفاده می کند باید توجه داشته باشند که برای پیشگیری از پوسیدگی زود هنگام دندان فرزندشان به دقت به این نکات عمل کنند: بعد از هر بار شیر خوردن، دندان های کودک را با یک گاز تمیز پاک کنید. مسواک زدن دندان های کودک خود را بعد از رویش نخستین دندان آغاز کنید. در نواحی فاقد دندان نیز لثه ها را تمیز کنید و ماساژ دهید. هرگز اجازه ندهید کودک شما با شیشه های حاوی شیر یا آب میوه و دیگر ترکیبات شیرین بخوابد.

اسلاید ۷: ۷پوسیدگی دندانی با مصرف مواد قندی افزایش می یابد به شرط این که قند مصرفی روی سطح دندان باقی بماند بنابراین توصیه می شود، مواد قندی همراه وعده های غذایی و نه در بین وعده ها مصرف شود. مواد غذایی شیرین چسبنده (شکلات تافی ـ کشمش ـ کیک ـ کلوچه) بسیار بیشتر از انواع مایع (شیر شکلات ـ میلک شیک ـ نوشیدنی های شیرین) پوسیدگی زا هستند. غلات شیرین شده توانایی پوسیدگی زایی دارند ولی اگر همراه وعده های غذایی یا همراه شیر مصرف شوند، پو

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.