پاورپوینت نقش مدیریت مصرف در اعمال مدیریت بار و کاهش پیک مصرف


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل فشرده
2120
2 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 پاورپوینت نقش مدیریت مصرف در اعمال مدیریت بار و کاهش پیک مصرف دارای ۶۰ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است

شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.

لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت نقش مدیریت مصرف در اعمال مدیریت بار و کاهش پیک مصرف،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از مطالب داخلی اسلاید ها

پاورپوینت نقش مدیریت مصرف در اعمال مدیریت بار و کاهش پیک مصرف

اسلاید ۴: اکبر صادقیکارشناس برق دفتر نمایندگی سابا سازمان بهره وری انرژی ایران

اسلاید ۵: نقش مدیریت مصرف در اعمال مدیریت بار وکاهش پیک مصرفموضوع سخنرانی سازمان بهره وری انرژی ایران

اسلاید ۶: رئوس مطالببحث مدیریت مصرف انرژی و ضرورت اجرای آن در کشور چگونگی اجرای فرایند بهینه سازی مصرف انرژی راهکارهای بهینه سازی مصرف انرژی چگونگی یک سیستم قدرت آشنایی با :تمهیدات سیستم قدرت با اجرای مدیریت بار در تغییر منحنی بار

اسلاید ۷: ماهیت مدیریت مصرف انرژی چیست ؟بررسی دلایل تشدید اهمیت اعمال مدیریت مصرف انرژی الکتریکی روش ها و راهکارهای اساسی در تغییر بار برخی از ابزارهای مدیریت مصرف انرژی رئوس مطالبآشنایی با :پاره ای از دلایل عدم موفقیت مدیریت مصرف انرژی درایران

اسلاید ۸: مدیریت مصرف انرژی بحث مدیریت مصرف انرژی و ضرورت اجرای آن در کشور با سه پرسش مهم ارتباط دارد. جهان۲ـ چیستی فرآیند؟۳ـ چگونگی اجرای فرآیند مدیریت مصرف ۱ـ دلایل ضرورت اجرای مدیریت مصرف انرژی در کشورها در حال توسعه از جمله (ایران)

اسلاید ۹: فرآیند مدیریت مصرف انرژیبرای پاسخ به چگونگی اجرای فرآیند مدیریت مصرف انرژی نیازمند:کسب و انتقال آگاهی و اطلاعات ـ ایجاد انگیزش وحساسیت و در تعاقب آن تغییر رفتار مخاطبین در سیستم خود ( تولید ، توزیع و مصرف ).

اسلاید ۱۰: چگونه می توانیم ۱ـ انرژی چیست؟۲ـ چه نوع انرژیهایی مصرف می شود؟۳ـ هدف از بهینه سازی انرژی چیست؟۴ـ هزینه تولید انرژی چقدر است؟۵ـ چقدر می توان از انرژی استفاده بهینه کرد؟۶ـ ساعات پیک چیست؟ راههای مقابله با آن کدام است؟۷ـ چگونه و تا چه میزان هر مشترک مصرف کننده می تواند در تغییر بار سیستم اثرگذار باشد؟۸ـ رفتار مصرف کننده در ساعات متفاوت مصرف چگونه باید باشد؟

اسلاید ۱۱: ایجاد انگیزش ؟ همچنین در ایجاد انگیزش چراها باید پررنگ و تاثیر گذار برای مخاطبان استدلال شود .۱ـ چرا باید در مصرف انرژی صرفه جویی کرد؟ که به مقدمه بحث و نحوه استدلال آن برای مخاطب بر می گردد؟ ۲ـ چرا این مهم در مقوله مصرف انرژی کمتر مورد توجه قرار می گیرد؟ به عدم ایجاد انگیزش و حساسیت تاثیرگذار و عدم آگاهی و مسئولیتهای زیربنایی در این زمینه بر میگردد.

اسلاید ۱۲: فرآیند بهینه سازی مصرف انرژی۱ـ راهکارهای پرهزینه :تغییر فرآیند تولید۲ـ راهکارهای کم هزینه: (مدیریت انرژی ـ مدیریت بار ، ممیزی انرژی ، آموزش ،عایق کاری و…)۳ـ راهکارهای بدون هزینه: تنظیم مجدد سیستم های کنترل ، خاموش نمودن سیستم ها درزمانیکه احتیاج نیست ، عدم استفاده همزمان از وسایل برقی در زمان پیک باراجرای فرآیند بهینه سازی مصرف انرژی رامی توان با استفاده از راهکارهای مذکور عملی نمود.

اسلاید ۱۳: لازم به ذکر است گرچه باید اعمال و اجرای بهینه سازی انرژی درتولید،توزیع و مصرف همه انواع انرژی و حاملهای آن لحاظ شود.اما در خصوص اعمال مدیریت مصرف در خصوص انرژی الکتریکی به عنوان انرژی ثانویه حاصل از انرژی فسیلی و انرژی مورد تقاضا از دهه ۱۹۸۰ تاکنون به دلیل :۱ـ قابلیت تبدیل آن به انرژی های دیگر۲ـ سهولت انتقال۳ـ تمیزی و آلودگی کمتر۴- لزوم ضرورت عرضه کیفی ( نسبت به تاثیری که بر تجهیزات انرژی بر خانگی ، صنعتی و تجاری می گذارد)و عرضه کمی آن از حساسیت بیشتری برخوردار است.

اسلاید ۱۴: تولید انرژی برقانرژی برق توسط یک سری تولید کننده به اسم (نیروگاه‌ها) تولید و توسط یک سری مصرف‌ کننده به اسم (مشترکین خانگی، صنعتی، تجاری، کشاورزی و عمومی) استفاده می‌شود .و با توجه به این مهم که هر گروه از مشترکان انرژی الکتریـکی دارای الگوهای متفاوتی از نظر عوامل زیر هستند : زمان استفاده مقدار مورد استفاده

اسلاید ۱۵: سیستم برق توزیعانتقالمشترکتولید

اسلاید ۱۶: بنابراین لازم است که:یک سیستم قدرت کارا و بهینه قادر باشد انرژی مورد تقاضای مشترکین مختلف خود را به هر میزان در هر زمان و با بهترین کیفیت تأمین کند.لذا به منظور تأمین بار مورد نیاز، سیستم قدرت باید دارای یک سری توانایی‌های تولید باشد تا با کارکرد توام و ترکیبات متفاوت توجیه اقتصادی نیز داشته باشد.

اسلاید ۱۷:

اسلاید ۱۸:

اسلاید ۱۹: بخش خانگیبخش خانگی بیش از ۴۰ درصد از مصرف کل انرژی نهایی کشور و ۳۳درصدازکل مصرف برق را به خود اختصاص داده که بزرگترین مصرف کننده برق بعد از بخش صنعت درکشور است. سازمان بهره

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.