پاورپوینت آشنایی با معماری معاصر (مدرسه باوهاوس)


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل فشرده
2120
2 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 پاورپوینت آشنایی با معماری معاصر (مدرسه باوهاوس) دارای ۶۰ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است

شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.

لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت آشنایی با معماری معاصر (مدرسه باوهاوس)،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از مطالب داخلی اسلاید ها

پاورپوینت آشنایی با معماری معاصر (مدرسه باوهاوس)

اسلاید ۴: در سال ۱۹۰۶ در شهر وایمار آلمان ، مدرسه هنرها و صنایع دستی به ریاست هانری وان دوولد (۱۸۶۳-۱۹۵۷) بلژیکی یا هلندی تاسیس شد و تا سال ۱۹۱۹ ریاست وی ادامه داشت . وی ریاست این مدرسه را که از سال ۱۹۱۵ به علت وقوع جنگ به صورت نیمه کاره رها شده بود در سال ۱۹۱۹ به والتر گروپیوس واگذار کرد . او(دوولد) ابتدا تحت تأثیر موریس از پایه گذاران مکتب هنرها وصنایع دستی و راسکین به معماری و طراحی داخلی روی آورد و اعتقاد داشت : دروس به جای آتلیه باید در کار گاه و به صورت عملی تدریس شود.

اسلاید ۵: مدرسه هنرها و صنایع دستی وایمار

اسلاید ۶: مدرسه باوهاوس در وایمار:ترک وایمار توسط وان دو ولد و اعلام والتر گروپیوس به ریاست آن – ۱۹۱۹مدرسه باوهاوس به صورت ترکیبی از دو مدرسه هنرها و صنایع دستی و آکادمی های هنرهای زیبا تشکیل شد که در آن هنرمندان و معماران با هم کار می کردند و تحت تاثیراکسپرسیونیست ها و موریس ، صنایع دستی در مدرسه تدریس می شد. باهاوس در دوران حیات خود از سال ۱۹۱۹ تا ۱۹۳۳ سه نوع مدیریت متفاوت توسط والتر گروپیوس (۸سال) ، هانس مایر(۲سال) و لودویگ میس ون دروهه(۳ سال) را تجربه کرد .

اسلاید ۷: آثار گروپیوس قبل از ریاست باوهاس:۱-کارخانه ی کفش سازی فاگوس در آلفلد آ.د .لاینه—به اتفاق آدولف مایر۱۹۱۱ در این ساختمان با شیشه هایی که به طور آزادانه در گوشه ها قرار گرفته بودند و نیز استفاده کم از آجر کاری ، رویکرد هنرمندانه نوینی در ساخت کارخانه ها بوجود آورد. سطوح خارجی این ساختمان مکعب شکل ، با دیوارهای شیشه ای پوشش شده و دیوارهای غیر باربر نماد اصلی ساختمان بود.در این ساختمان از هیچگونه تزئینات استفاده نشده بود ، بلکه عملکرد بنا ، زیبایی آن بود.از نظر گروپیوس هدف یک ساختمان ، شکل کارکردی آن می بایست به سطح یک شکل هنری ارتقاء یابد تا ساختمان بتواند روح زمان خود را بازتاب دهد.گروپیوس بزرگترین شکاف را میان هنر و تکنولوژی می دید . او برطرف کردن این شکاف را وظیفه یک معمار می دانست و باور داشت که معماری میبایست بازتاب دهنده ی روح زمان خود باشد.

اسلاید ۸: ۲- کارخانه ی نمونه در نمایشگاه ورک بوند – کلن-۱۹۱۴

اسلاید ۹: . در سال ۱۹۲۴ گروپیوس در یک بیانیه ای به نام ”هنر و تکنولوژی-یک وحدت جدید“ که به بیانیه باهاوس معروف است ، اعلام موضع کرد و در آن تفکر و بینش غالب در مدرسه را تبیین نمود . خلاصه این بیانیه به این شرح است: ”هدف پایانی تمامی آفرینش های هنری،ساختمان است… مدارس دوباره باید به آموزش کارگاهی بازگردند… تفاوت چندانی میان هنرمند و پیشه ور وجود ندارد. هنرمند پیشه وری متعالی است… پس بیایید گروه جدیدی از پیشه وران تشکیل دهیم ، بدون رده بندی ، چرا که این کار مرزهای خودخواهانه ای در میان پی

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.