پاورپوینت کتاب زبان و تفکر دکتر محمدرضا باطنی


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل فشرده
2120
2 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 پاورپوینت کتاب زبان و تفکر دکتر محمدرضا باطنی دارای ۳۷ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است

شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.

لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت کتاب زبان و تفکر دکتر محمدرضا باطنی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از مطالب داخلی اسلاید ها

پاورپوینت کتاب زبان و تفکر دکتر محمدرضا باطنی

اسلاید ۳: واتسون از پیشروان مکتب رفتار گرائی در روانشاسی این مطلب را به نحو دیگر بیان کرده است. او معتقد است تفکر چیزی نیست مگر سخن گفتن که به صورت حرکات خفیف در اندامهای صوتی در آمده است. بعبارت دیگر تفکر همان سخن گفتن است که وازده شده و به صورت حرکات یا انقباض هائی خفیف در اندامهای صوتی ظاهر میشود .

اسلاید ۴: ولی تا آنجا که روانشناسی زبان بر اساس شواهد موجود میتواند قضاوت کند ، این نظریات را افراطی میداند و پاسخ این سئوال را با احتیاط چنین میدهد: زبان تنها شرط و تنها عامل مؤثر در فعالیت های عالی ذهن چون تفکر نیست ولی شاید مهمترین عامل باشد. تفکر بدون استفاده از زبان ممکن است ولی این نوع تفکر بسیار ابتدائی است و قدرت تجرید در آن بسیار ضعیف است تا آنجا که شاید نتوان بر آن نام تفکر اطلاق کرد،

اسلاید ۵: ولی بهر حال فعالیتهای ذهنی از نوع تفکر بدون زبان نیز صورت میگیرد . ما بعضی دلایلی را که روانشناسان عرضه میکنند تا ثابت کنند زبان تنها شرط تفکر نیست در زیر ذکر میکنیم .

اسلاید ۶: در حقیقت بنیاد اکتساب ، پرورش و کار فعالیت های عالی ذهن، چون تفکر، ساختمان عصبی انسان است . اگر انسان دارای چنین ساختمان عصبی نبود ، نه تنها نمی توانست این فعالیت های عالی ذهنی را در خود بپروراند، بلکه خود زبان را نیز یاد نمیگرفت . شما اگر سعی کنید . به عالی ترین پستانداران نزدیک بانسان، مثلا شمپانزه، زبان یاد بدهید(زبان به معنی انسانی آن یعنی دستگاهی نظام یافته از علائم قرار دادی) به کاری عبث دست زده اید.

اسلاید ۷: زیرا ساختمان عصبی آن حیوان، او را برای یادگیری چنین دستگاهی مجهز نکرده است. یکی از روانشناسان به آزمایش جالبی دست زده است : روزی که فرزند او به دنیا آمد، نوزاد شمپانزه ای را هم از باغ وحش گرفت و به خانه آورد و هردو را تا آنجا که ممکن بود در شرایط همانندی بزرگی کرد. نوزاد شمپانزه بسیاری چیزها یاد گرفت ولی وقتی نوبت به آموختن زبان رسید به کلی درمانده شد و از کودک انسانی عقب ماند .

اسلاید ۸: اگر کودک انسان زبان یاد می گیرد فقط به این علت نیست که در جامعه بدنیا آمده و از روز نخست اطرافیان با او سخن میگویند. البته این مطلب عامل بسیار مهمی است. ولی در اصل ، این یادگیری بدین علت صورت میگیرد که طبیعت یا ساختمان ژنتیک این کودک از طریق وراثت او را برای یادگیری چنین دستگاه پیچیده ای مجهز کرده است. زبان چیزی نیست که از طریق وراثت منتقل گردد.

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.