پاورپوینت قوانین و مقررات اموال دولتی


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل فشرده
2120
3 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 پاورپوینت قوانین و مقررات اموال دولتی دارای ۳۸ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است

شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.

لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت قوانین و مقررات اموال دولتی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از مطالب داخلی اسلاید ها

پاورپوینت قوانین و مقررات اموال دولتی

اسلاید ۴: اموال منقول (ماده ۱۱) : اموال منقول مصرفی و در حکم مصرفی دولت که در اختیار وزارتخانه ها و مؤسسات دولتی است، در صورتی که اضافه بر نیاز آنها باشد، با موافقت وزیر یا رییس مؤسسه دولتی دارنده مال یا مقام های مجاز از طرف آنها قابل انتقال به سایر وزارتخانه ها و مؤسسات دولتی خواهد بود.

اسلاید ۵: فروش اموال منقول مصرفی و در حکم مصرفی (ماده ۱۲): فروش اموال منقول مصرفی و در حکم اضافه بر نیاز وزارتخانه ها و مؤسسات دولتی با رعایت مقررات مربوط به معاملات دولتی و اطلاع ذیحساب مربوط مجاز می باشد. وجوه حاصل از فروش اموال مذکور باید به حساب درآمد عمومی کشور واریز شود.

اسلاید ۶: الف) اموال غیرمنقول نگهداری حساب اموال غیرمنقول دولتی (ماده ۱۳): حساب اموال غیرمنقول دولتی در اختیار وزارتخانه ها و مؤسسات دولتی در دفاتر اموال ذیحسابی مربوط نگهداری می شود. ذیحساب مکلف است فهرست اموال مذکور را حداکثر ظرف سه ماه پس از ابلاغ این آیین نامه تهیه و به وزارت امور اقتصادی و دارایی ارسال نموده و در پایان هر سال نیز تغییرات مربوط را گزارش دهد.

اسلاید ۷: حفظ و حراست اموال غیرمنقول متعلق به دولت (ماده ۱۶): دستگاه های اجرایی مشمول این آیین نامه باید به منظور حفظ و حراست اموال غیرمنقول متعلق به دولت که در اختیار آنها می باشد و حقوق دولت نسبت به آن اموال اقدامات لازم معمول و عندالاقتضاء نسبت به گماردن نگهبان یا حصارکشی، اقدام نمایند.

اسلاید ۸: ب) اموال طرحهای عمرانی انتقال و واگذاری اموال غیرمنقول دولتی (ماده ۱۷): انتقال و واگذاری اموال موضوع ماده (۱۱۳) قانون(محاسبات عمومی) که برای ادامه عملیات طرح عمرانی از آنها رفع نیاز شده است به سایر دستگاه های دولتی، در جریان اجرای طرح با رعایت سایر مقررات مربوط، در موارد زیر مجاز است: انتقال بلاعوض، فروش و واگذاری اموال منقول غیرمصرفی و نیز انتقال اموال مصرفی و در حکم مصرفی حسب مورد، برابر احکام مواد (۱۰۷)، (۱۰۸)، (۱۱۰) و (۱۱۲) قانون (قانون محاسبات عمومی) و مقررات این آیین نامه .انتقال بلاعوض، فروش و واگذاری اموال غیرمنقول حسب مورد برابر احکام مواد (۱۱۴)، (۱۱۵)، (۱۱۷) و (۱۲۰) قانون(محاسبات عمومی) تبصره- وجوه حاصل از فروش اموال که ناشی از اعمال حکم ماده (۱۱۵) قانون(محاسبات عمومی) است باید به حساب درآمد عمومی کشور واریز شود.

اسلاید ۹: شرایط خروج مال از وزارتخانه یا مؤسسه دولتی (ماده ۲۱): خروج مال از وزارتخانه یا مؤسسه دولتی بایستی با رعایت مقررات این آیین نامه و مجوز مقامات مجاز دستگاه های ذیربط و با صدور پروانه خروج، شامل مشخصات کامل مال و تعیین واحد گیرنده به امضای امین اموال و رییس اداره ذیربط انجام شود. پروانه های مذکور باید در دفاتری که به همین منظور تهیه شده است ثبت شود.

اسلاید ۱۰: حفظ و حراست اموال دولتی در اختیار دستگاه (ماده ۳۱): وزارتخانه ها و مؤسسات دولتی باید با توجه به تشکیلات،کمیته،کیفیت و حمل و استقرار اموال دولتی در اختیار خود ترتیبات لازم را به منظور حفظ و حراست کامل اینگونه اموال اتخاذ نمایند و وظایف و مسئولیتهای هر یک از واحدها و عوامل اجرایی را در این خصوص به طور دقیق تعیین و ابلاغ کنند.

اسلاید ۱۱: حفظ و حراست و نگهداری حساب اموال خریداری شده توسط دستگاهها (ماده ۳۲): حفظ ،حراست و نگهداری حساب اموالی که به موجب قوانین و مقررات توسط وزارتخانه ها و مؤسسات دولتی خریداری شده و مقرر می شود هزینه آنها به حساب پیمانکار منظور شود،تا زمان در اختیار داشتن اموال مذکور به عهده دستگاه اجرایی ذیربط می باشد.

اسلاید ۱۲: حفظ و حراست و نگهداری حساب اموال برای موارد خاص (ماده ۳۷): حفظ، حراست و نگهداری حساب اموالی که برای مصارف خاص از طرف اشخاص به دولت یا به دستگاه های دولتی اهدا شده یا می شود، ضمن رعایت نظر اهداکنندگان مال مشمول مقررات این آیین نامه خواهد بود.

اسلاید ۱۳: مفقود شدن یا از بین رفتن مال (ماده ۳۸): کلیه دستگاه های مشمول این آیین نامه مکلفند در صورت مفقود شدن یا از بین رفتن مال در اثر سرقت،آتش سوزی یا هر علت دیگری همچنین در موارد تسامح در حفظ و نگهداری اموال دولتی و استفاده غیرمجاز از اموال مذکور نسبت به اعلام موضوع حسب مورد به مراجع صلاحیدار اداری،انتظامی،قضایی و دیوان محاسبات کشور و پیگیری امر تا حصول نتیجه نهایی اقدام لازم را به عمل آورند.در صورتی که وزارتخانه ها و مؤسسات دولتی،اموالی را به طور امانی از شرکتهای دولتی در اختیار داشته باشند مکلفند در مورد اموال مذکور نیز مفاد این ماده را رعایت نمایند.

اسلاید ۱۴: شرایط حذف اموال سرقت شده یا مفقود شده (ماده ۳۹): اموال سرقت شده،مفقود یا از بین رفته وزارتخانه ها و مؤسسات دولتی در موارد زیر از دفاتر مربوط حذف خواهند شد:در صورت دستگیری سارق و بدست نیامدن مال،پس از طی مراحل نهایی رسیدگی به موضوع در مراجع صلاحیتداردر صورت پیدا نشدن مال مفقود شده،سارق یا مال سرقت شده و اعلام بی گناهی و عدم سوء نیت مسئولین امر توسط مراجع ذیصلح.تبصره ۱- هر گاه مال سرقت شده یا مفقود،بعد از حذف از دفاتر پیدا و مسترد شود باید مانند اموال رسیده مجدداً در دفاتر مربوط ثبت شود.تبصره ۲- در مواردی که اموال دولتی بر اثر حوادث ناگهانی از قبیل سیل،زلزله،جنگ و حوادث مشابه از بین برود با موافقت وزیر وزارتخانه مربوط یا رییس مؤسسه یا سازمان مربوط و یا مقام مجاز از طرف آنها اموال مذکور از دفاتر اموال حذف خواهد شد.

اسلاید ۱۵: خریداری اموال منقول از محل اعتبارات (ماده ۴۱): اموال منقولی که با توجه به وظایف قانونی وزارتخانه ها و مؤسسات دولتی و دستگاه های اجرایی محلی به منظور کمک یا اعانه یا جهت اهدا از محل اعتبارات مربوط خریداری می شوند از لحاظ واگذاری به دریافت کنندگان کمک یا هدایا مشمول مقررات این آیین نامه نبوده و تابع ضوابط و مقررات مربوط به خود خواهند بود.

اسلاید ۱۶: تکالیف ذیحسابان و مأموران مالی (ماده ۱۰۵ قانون محاسبات عمومی کشور): ذیحسابان و سایر مأموران مالی در اجرای تکالیف و مسئولیت هایی که توسط وزارت امور اقتصادی و دارایی به آنها محول می شود، موظفند به تکالیف و مسئولیت های محوله عمل نمایند و کلیه مسئولان دستگاه های اجرایی و کارکنان

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.